Дистанційна робота: 5 головних аспектів

Під час карантину роботодавці все більше стали використовувати форму дистанційної (віддаленої) роботи. На що треба звернути увагу при запровадженні віддаленої роботи в першу чергу?

СКАЧАТИ Усі нормативні акти у сфері оплати праці в одній підбірці

Дистанційна робота: 5 головних аспектів

Ключовими особливостями роботи поза межами приміщення роботодавця є:

1. Обов’язковість укладення трудового договору про надомну роботу в письмовій формі

Трудовий договір укладається, як правило, у письмовій формі. Додержання письмової форми є обов'язковим при укладенні трудового договору про дистанційну роботу.

2. Рівність надомних працівників з працівниками, що виконують роботу в приміщенні роботодавця.

Якщо працівник і роботодавець письмово не домовились про інше, дистанційна робота передбачає оплату праці в повному обсязі та в строки, визначені наявним трудовим договором (стаття 60 КЗпП).

3. Особливості обліку робочого часу надомних працівників

При дистанційній роботі працівники розподіляють робочий час на свій розсуд, на них не поширюються правила внутрішнього трудового розпорядку, якщо інше не передбачено у трудовому договорі.

4. Компенсація деяких витрат надомним працівникам

Працівники можуть виконувати роботу на своєму власному обладнанні. При цьому працівники, які використовують свої інструменти для потреб підприємства, мають право на одержання компенсації за їх зношування (амортизацію).

5. Переважне право окремих категорій осіб виконувати роботу вдома.

За матеріалами ДЦЗ

Дистанційна робота: 5 головних аспектів
ЛЮДМИЛА КРАВЧЕНКО,керівник експертної групи Експертус Головбух
Ревізори уважно вивчають штатний розпис, коли перевіряють, чи законно установа нарахувала заробітну плату працівникам. Адже неправильно сформований штатний розпис завищує або занижує потреби установи у бюджетних коштах і як наслідок — бухгалтер допускає порушення.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

вебінар індексація зарплати

Статті за темою

Усі статті за темою

Дистанційна робота в держорганах, ОМС, бюджетних установах

Держслужбовці та працівники держорганів, ОМС, бюджетних установ мають право працювати дистанційно за умови наявності організаційних і технічних можливостей для виконання посадових обов’язків. Розглянемо чим потрібно керуватись та що зробити для впровадження дистанційної роботи.
17324

Норми робочого часу 2024 для «шестиденки»

Верховна Рада та Президент знов подовжили дію воєнного стану – тепер до 09 листопада 2024 року. Отже тримайте норми тривалості робочого часу та виробничий календар на 2024 рік для шестиденного робочого тижня. З’ясуйте, які норми діють під час воєнного стану.
20218

Норми робочого часу 2024 для «п’ятиденки»

Після подовження воєнного стану до 09 листопада 2024 року тримайте оновлений розрахунок норм тривалості робочого часу на 2024 рік. Норми робочого часу 2024 розраховані для п’ятиденного робочого тижня.
56010

Табель обліку робочого часу 2024 – бланк | зразок заповнення

Табель обліку робочого часу – це первинний документ, який містить перелік усіх працівників установи з відмітками про те, як вони відпрацювали робочий час протягом облікового періоду. Без цієї інформації заробітну плату працівникові не нарахуєш. То хто, коли і як складає табель?
163559

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді