Набули чинності зміни в оформленні документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України або спеціальний статус

4 опори для психологічного захисту: подбайте про себе ❤️️
Для частини внутрішньо переміщених осіб (ВПО) спростили порядок реєстрації місця проживання, а також оформлення та обміну документів. Це передбачено Законом від 11.04.2023 № 3054-IX, який набуває чинності сьогодні, 2 червня.
Йдеться про ВПО, які зареєстровані на тимчасово окупованій території (далі — ТОТ) чи території, де ведуться чи велися активні бойові дії. Підтвердженням такого права є віднесення місця реєстрації до відповідних територій згідно переліку Мінреінтеграції.
Законом передбачено:
- можливість задекларувати або зареєструвати місце свого проживання без зняття з реєстрації місця свого попереднього проживання;
- можливість оформити чи обміняти документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, або документи, що посвідчують особу та підтверджують її спеціальний статус, а також вклеїти фото при досягненні відповідного віку в паспорт (за місцем звернення в регіональному підрозділі Держміграційної служби).
Окрім цього, спрощується процедура реєстрації місця проживання дітей-переселенців:
- на період тимчасової окупації місцем реєстрації таких дітей вважатиметься зареєстроване місце проживання їхніх батьків чи інших законних представників, або ж одного з них, з ким мешкає дитина;
- у разі, якщо місце проживання батьків або інших законних представників дитини зареєстровано або задекларовано за різними адресами, подається письмова заява законного представника, з яким мешкає дитина.
Така можливість діятиме під час воєнного стану.
🔢Утримуємо аліменти з працівника
Головний бухгалтер установи — посадова особа, керівник структурного підрозділу — бухгалтерської служби. Він має право другого підпису. Тож відсутність цієї особи, навіть тимчасова (через відпустку, хворобу чи звільнення), може паралізувати установу. Аби цього не сталось, керівник установи має дбати про свого бухгалтера та знати коли та хто може виконувати обов’язки головного бухгалтера на період його відсутності. Хто може замінити головбуха та як це оформити — розповідаємо у статті
Типова кореспонденція субрахунків — це інструмент, що допомагає бухгалтерам бюджетної сфери відображати господарські операції в обліку згідно з нормативами. У консультації розберемо, як застосовувати типову кореспонденцію, які субрахунки використовуються для внутрішнього переміщення активів, передачі в оренду, безоплатної передачі тощо.
Щороку установи проводять інвентаризацію розрахунків, аби перевірити, чи правильно відображені в бухобліку дебіторська і кредиторська заборгованості. Інвентаризаційна комісія складає акти інвентаризації, та передумовою їх складання є акт звірки взаєморозрахунків. Розглянемо, що це за документ та як діяти, якщо знайшли розбіжності в обліку.
Посадові оклади в бюджетних установах у 2025 році залишаються невисокими. Однак зарплату працівників можна збільшити за рахунок доплат, надбавок і премій. У матеріалі зібрано актуальну інформацію про стимулюючі та обов’язкові доплати, їхній розмір, порядок нарахування та приклади оформлення
Процедура оренди державного та комунального майна для державних органів, ОМС та бюджетних установ у 2025 році має чітке правове регулювання. У статті розглянемо, які нормативні документи застосовуються, особливості укладення договору оренди, а також нюанси, які діють під час воєнного стану.