Зупинка діяльності підприємства – які права працівників під час простою

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Держпраці інформує про права працівників у разі тимчасового призупинення діяльності підприємства.

права працівників під час простою

Норми тривалості робочого часу 2023

Зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами – це простій (згідно із статтею 34 Кодексу законів про працю).

Простій може стосуватися як окремого працівника, так і певної категорії працівників, дільниці, цеху чи всього підприємства в залежностя від обставин. Причиною простою може бути:

  • технічна несправність обладнання,
  • відсутність електрики,
  • зупинення виробництва,
  • відсутність матеріалів,
  • обмеження ресурсів тощо.

Які права працівників під час простою та зупинки підприємства

  1. Працівники можуть бути переведені за їх згодою з урахуванням спеціальності і кваліфікації на іншу роботу на тому ж підприємстві або в установі на весь час простою або на інше підприємство, в установу, організацію, але в тій самій місцевості на строк до одного місяця.
  2. Час простою не з вини працівника оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу).
  3. Відпустка без збереження заробітної плати за ініціативи роботодавця у зв’язку із призупиненням діяльності підприємства або зменшенням виробництва не допускається. Такі відпустки надаються виключно за ініціативи працівника на підставі його особистої заяви.
Мінзарплата, податкові ліміти та бюджетні обмеження в Держбюджеті 2026

 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як швидко та правильно передати сканкопії трудових книжок до ПФУ

Не відкладайте передачу сканкопій трудових книжок до Пенсійного фонду України до граничної дати — 10 червня 2026 року. Хоча закон дає час, затягування може створити проблеми як для підприємства, так і для працівників: при оформленні пенсії, перевірках або кадрових змінах. Чим раніше ви підготуєте та передасте сканкопії трудових книжок, тим спокійніше й безпечніше пройде перехід на електронний облік трудової діяльності. Тримайте покрокову інструкцію як передати скановані копії паперової трудової книжки до ПФУ та дізнайтеся чи потрібна згода працівників
50934

Працевлаштування осіб з інвалідністю: зміни 2026

Виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю — обов’язок роботодавців. Із 2026 року він зазнає змін і за недотримання вимог доведеться як заплатити штраф, так і відзвітувати. Зекономити гроші та уникнути зайвої роботи вийде із порадами від експерта далі у статті.
22045

Відсторонення від роботи: підстави, алгоритм, оплата

Із відстороненням працівника від роботи бухгалтери можуть зіткнутися за певних випадків. Що це за процедура, який її порядок застосування та у яких випадках це можливо, за наявності яких підстав та як при цьому оплачують роботу розглянемо детальніше.
750

Колективний договір: зміни, зразок, строк дії, поради

Колективний договір — обов’язковий документ для бюджетної установи. Як правильно його укласти у 2025 році, хто його підписує, що в колективному договорі перевіряють ревізори? У статті — зразок та роз’яснення від експерта
52493

Звільнення працівника у 2025 році: зміни, порядок, зразки

Звільнення працівника — тема цього огляду. Припинення трудових договорів зазнало змін у середині 2025 року, що нового для роботодавців — окреслимо у статті. Покрокова інструкція, зразки документів, повідомлення, підстави для звільнення, особливості воєнного часу для бюджетних установ — пояснює експерт
69271

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді