Пошук по Класифікатору професій
14 липня профільний парламентський комітет презентував проєкт змін до законодавства щодо інституту старост. Зареєструвати законопроєкт у Парламенті планують 19 липня.
Законопроєкт визначає алгоритм утворення інституту старост:
- Утворення старостинських округів.
- Громадське обговорення кандидатур старост у межах округу (може бути декілька кандидатур одразу).
- Подання сільським/селищним/міським головою кандидатури старости до місцевої ради.
- Затвердження старости місцевою радою.
Також законопроєкт містить важливі уточнення правового статусу:
- усі населені пункти, окрім адміністративного центру громади, мають входити в старостинські округи;
- має бути безперервність роботи старост до моменту обрання нового старости новообраною місцевою радою.
Крім того, законопроєкт передбачає, що голові громади надається повноваження одноосібно призначати старосту на посаду, якщо:
- місцева рада не затверджує три рази поспіль старост, які були підтримані на громадських обговореннях;
- місцева рада достроково припинила свої повноваження;
- якщо сесії місцевої ради не скликаються протягом 6 місяців.
Таке призначення діє 6 місяців, а у випадку припинення повноважень місцевої ради - на строк повноважень голови громади.
Законопроєкт запроваджує особливості функціонування інституту старост під час дії воєнного стану:
- староста матиме право на проведення щорічного звітування у дистанційному режимі;
- голова громади матиме можливість призначити в.о. старости у разі мобілізації старости (зі збереженням йому посади як соціальної гарантії для військовослужбовця);
- проводити громадське обговорення кандидатури старости можна буде в режимі онлайн (за участі начальника районної або обласної ВА);
- офіційно звільнити старосту (за його бажанням) можна буде, якщо територія громади є тимчасово окупованою - за рішенням начальника ОВА;
- з’являється можливість призначення старост у громадах, в яких введені військові адміністрації населених пунктів із самоврядними повноваженнями (не діє місцеве самоврядування).
Необхідність внесення зазначених вище змін виникла, зокрема, через численні проблеми з утворенням старостинських округів та затвердженням старост.
Джерело: Децентралізація