Відповідно до
статті 62 Господарського кодексу України (ГК) підприємство — це самостійний суб’єкт господарювання, який створює компетентний орган державної влади або
орган місцевого самоврядування, або інші суб’єкти. Його призначення — задовольняти суспільні та особисті потреби шляхом систематичної виробничої, науково-дослідної, торговельної, іншої господарської діяльності з урахуванням норм ГК та інших законів.
Підприємства створюють як для підприємництва, так і для некомерційної господарської діяльності.
Залежно від форм власності, передбачених законом, в Україні діяють підприємства, зокрема, таких видів:
- комунальне підприємство, що діє на основі комунальної власності територіальної громади;
- спільне комунальне підприємство, що діє на договірних засадах спільного фінансування (утримання) відповідними територіальними громадами — суб'єктами співробітництва (ст. 63 ГК).
Правові, організаційні, економічні та соціальні засади охорони здоров’я в Україні визначають
Основи законодавства України про охорону здоров'я від 19.11.92 № 2801-XII (далі — Основи № 2801).
Залежно від форми власності заклади охорони здоров’я утворюються та функціонують як державні, комунальні, приватні чи засновані на змішаній формі власності (ст. 16 Основ № 2801).
За організаційно-правовою формою заклади охорони здоров’я комунальної власності функціонують як комунальні некомерційні підприємства або комунальні установи.
Якщо заклади охорони здоров’я комунальної власності, перетворені на некомерційні підприємства, повністю утримуються за рахунок місцевого бюджету та відповідають вимогам, зазначеним у пункті 133.4 Кодексу, то таких юридичних осіб включають до Реєстру неприбуткових установ та організацій за кодом ознаки неприбутковості 0031 «Бюджетні установи».
Джерело: Лист ДФСУ від 21.05.2018 №17389/6/99-99-15-02-02-15
У статті розглянемо як списувати інші необоротні матеріальні активи і які форми актів та бланки застосовати при цьому.
У статті поговоримо про облік основних засобів в бюджетних установах. З'ясуємо, як відображати їх придбання, амортизацію, реконструкцію, модернізацію, поліпшення, ремонт, переоцінку вартості, дооцінку й відновлення корисності, уцінку й втрата від зменшення корисності, вибуття та списання в бухобліку
Інвентаризація в бюджетних установах – це можливість забезпечити достовірність даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Щоб її провести без помилок, варто належно оформити документи. У цій добірці ми зібрали всі необхідні бланки інвентаризації та підказки по їх заповненню.
Як передати товарно-матеріальні цінності новій матеріально відповідальній особі.
Звіряти стан розрахунків з дебіторами – обов’язок установи. Та як зафіксувати результати звірки правильно? Пропонуємо готовий Акт звірки розрахунків – зразок.