Попри всі сподівання на те, що паперові трудові зникнуть назавжди, депутатам забракло сміливості остаточно відмовитися від них. Розповімо, як тепер працювати з трудовими книжками, визначати основне місце роботи й обчислювати страховий стаж

У фокусі — Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 (проєкт № 3623; далі — Закон). Закон дає повноцінний старт переходу на електронні трудові книжки.
Облік трудової діяльності тепер вестимете не за паперовими трудовими, а за електронними.
Чи відчуєте очікуване полегшення? Так, але не на 100%. Трудові книжки відскануєте, оригінали видасте працівникам під підпис. На все це законодавець надає п’ять років. Ба більше, працівник матиме право принести трудову, щоб ви зробили в ній запис про роботу, нагородження чи заохочення. Тож паперова трудова так і залишиться у кадровій практиці. Добре, хоч клопоту зі зберіганням та обліком поменшає.
Наразі Закон ще не діє — він набере чинності за три місяці після публікації у «Голосі України». Тож маєте час, аби підготуватися працювати за новими правилами. Дотримуйте наших рекомендацій у статті — і все встигнете.
Що нового і що зробити вже зараз — у статті
УВАГА!
Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.
Державний бюджет — це бюджет країни і його визначають у відповідному законі, який приймає Верховна Рада. Бюджет села, селища, міста визначає відповідна місцева рада у рішенні про місцевий бюджет. Що це за рішення, яка його структура, хто його складає та як його приймають розглянемо далі
Експерт підкаже терміни реєстрації бюджетних зобов’язань та необхідні для цього підтвердні документи. Тримайте чотири приклади оформлення бюджетних зобов’язань, щоб уникнути помилок.
Бюджетний запит — це початок циклу щорічного бюджетного процесу. Як його готувати при складанні проєктів місцевих бюджетів, якими правилами та нормативними документами керуватися, про інструкцію з підготовки бюджетних запитів, типовий перелік результативних показників, типові недоліки підготовки бюджетних запитів — питання цього огляду.
Коли можна вносити зміни до кошторису бюджетної установи та як правильно це зробити — далі у огляді
Складають паспорт бюджетної програми місцевого бюджету усі головні розпорядники за коштами місцевого бюджету. Розкажемо про особливості заповнення, внесення змін та термін затвердження