Не компенсували працівникові роботу у вихідний: якою буде відповідальність

Відповідно до ст. 72 КЗпП робота у вихідний день може компенсуватися, за згодою сторін, наданням іншого дня відпочинку або у грошовій формі у подвійному розмірі.

Ваш безплатний доступ до курсів Вищої Школи Бухгалтерів

Не компенсували працівникові роботу у вихідний: якою буде відповідальність

Розглянемо перший варіант коли сторони дійшли згоди щодо надання іншого дня відпочинку за умови роботи в вихідний день, проте роботодавець порушив дану норму закону. В такому випадку, тільки у разі виконання припису центрального органу виконавчої влади, заходи щодо притягнення до відповідальності не застосовуються.

При цьому, якщо припис про усунення виявлених порушень виданий інспектором праці не виконаний – застосовуватимуться фінансові санкції передбачені ст. 265 КЗпП, у розмірі мінімальної заробітної плати. Крім того, вчинення порушення, повторно протягом року з дня виявлення порушення – у двократному розмірі мінімальної заробітної плати за кожне таке порушення.

Другий варіант, якщо сторони дійшли згоди компенсувати роботу в вихідний день у грошовій формі у подвійному розмірі, і роботодавець порушив цю норму. Тоді, відповідно до ст. 265 КЗпП у разі виконання припису у визначені строки заходи щодо притягнення до відповідальності не застосовуються.

Проте, якщо припис буде не виконаний – застосовуватимуться фінансові санкції передбачені ст. 265 КЗпП , а саме, у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення.

За матеріалами Держпраці

Не компенсували працівникові роботу у вихідний: якою буде відповідальність
Людмила Кравченко,керівник експертної групи Експертус Головбух
Перевірте, чи правильно ви оплачуєте працівникам роботу у святкові і вихідні дні

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Табель обліку робочого часу 2025 — бланк | зразок заповнення

Табель обліку робочого часу — це первинний документ, який містить перелік усіх працівників установи з відмітками про те, як вони відпрацювали робочий час протягом облікового періоду. Без цієї інформації заробітну плату працівникові не нарахуєш. То хто, коли і як складає табель?
177427

Документальне оформлення підсумованого обліку робочого часу

Досить поширені ситуації, коли з огляду на режим роботи та процеси в установі неможливо встановити звичайний 8-годинний робочий час. У цьому випадку на допомогу приходить підсумований облік робочого часу. Що це означає, де застосовується та як правильно здійснити документальне оформлення – читайте далі у статті.
20313

Дистанційна робота в держорганах, ОМС, бюджетних установах

Держслужбовці та працівники держорганів, ОМС, бюджетних установ мають право працювати дистанційно за умови наявності організаційних і технічних можливостей для виконання посадових обов’язків. Розглянемо чим потрібно керуватись та що зробити для впровадження дистанційної роботи.
23150

Норми робочого часу на 2025 рік

Скачайте виробничий календар на 2025 рік, який складений з урахуванням дії воєнного стану. Норми робочого часу розраховані для п'ятиденного та шестиденного робочого тижня.
14020

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді