Народні обранці хочуть спростити процедуру списання військового майна

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
У Верховній Раді України зареєстрували законопроєкт № 10039 «Про внесення змін до статті 4 Закону України «Про правовий режим майна у Збройних Силах України» щодо спрощення процедури списання військового майна».

Під час дії воєнного стану пропонують надати право командиру військової частини:

  • списувати закріплене за військовою частиною майно незалежно від номенклатури служб забезпечення (крім зброї) вартістю за одиницю військового майна або за одним актом до 100000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1,7 млн грн) за поданням комісії для списання без затверджень та погоджень з посадовими особами вищих рівнів, правоохоронними органами чи спеціальним правоохоронним формуванням у складі ЗСУ.
  • приймати рішення про необхідність проведення розслідування причин та обставин втрати або знищення, дострокового зносу, перевитрати такого військового майна (крім зброї).

У разі наявності інформації про втрату або знищення, дострокового зносу, перевитрати військового майна (крім зброї) внаслідок невиконання або неналежного виконання особою службових обов’язків або вчинення особою правопорушення з метою встановлення вини і ступеню, розміру матеріальної шкоди та обставин, за яких заподіяно шкоду – відповідне розслідування проводитимуть обов’язково.

У разі втрати (знищення, руйнування) військового майна внаслідок воєнних (бойових) дій таке майно незалежно від номенклатури служб забезпечення списується єдиним актом з описом події та переліком втраченого закріпленого за військовою частиною майна.

Єдиний акт складається та підписується комісією для списання та не менше як двома учасниками або свідками події за їх наявності і подається на затвердження командувачу виду (окремого роду військ (сил), оперативного командування, повітряного командування) ЗСУ у тридцятиденний строк. Він приймає рішення про затвердження або відмову у затвердженні єдиного акту у двадцятиденний строк. Строк перегляду рішення про відмову у затвердженні єдиного акту після усунення недоліків і повторного подання не може перевищувати п’ятнадцяти днів.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік нематеріальних активів 2025: практичні кейси

Нематеріальні активи — від ліцензій до комп’ютерних програм — потребують правильної класифікації в обліку бюджетної установи. У статті — чіткі критерії класифікації нематеріальних активів та готові проводки з поясненнями.
38863

Платні послуги бюджетних установ

Бюджетні установи хоча й знаходяться на державному утриманні, але мають право, а часто й нагальну необхідність заробляти шляхом надання платних послуг. В консультації про те, якими можуть бути ці послуги, правила їхнього надання, ціноутворення, оподаткування, застосування РРО та відображення в бухгалтерських проведеннях
26930

Знищення первинних бухгалтерських документів

Підказки експерта у статті допоможуть провести знищення первинних бухгалтерських документів без помилок. Скористайтеся також зразком акта про вилучення для знищення документів.
13571

Акт списання матеріалів: бланк

Акт на списання матеріалів за рішенням Мінфіну було змінено на акт списання запасів. Але, як і раніше, акт — це підстава відносити вартість використаних матеріалів до витрат. Розглянемо, як його складати
373355

Надходження в натуральній формі в бюджетній установі: приклади + проведення

У кейсі бухгалтерських проведень завжди зможете знайти проведення за різними господарським операціями, навіть такі, що не передбачає Типова кореспонденція. Наразі для вас — 4 приклади оприбуткування надходжень у натуральній формі
19882

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді