З 1 січня 2018 року мінімальна заробітна плата становить 3723 грн, тобто є нижчою на 7,2% від фактичного прожиткового мінімуму для працездатних осіб у цінах січня (4011 грн). Це стало кроком назад у забезпеченні гарантованого державою мінімального рівня оплати праці. У червні цей розрив зріс до 13,3% (фактичний прожитковий мінімум для працездатних осіб становив 4923 грн).
У своїх пропозиціях до Держбюджету-2018 ФПУ та СПО об’єднань профспілок наполягали встановити з 01.01.2018 мінімальну зарплату не нижче фактичного прожиткового мінімуму для працездатних осіб (4023 грн) та підвищувати її протягом року з урахуванням прогнозного індексу споживчих цін.
За наполяганням профспілок та на виконання завдання Президента України, Законом України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» Уряду доручили за підсумками виконання Держбюджету за І квартал розглянути питання про підвищення мінімальної зарплати до 4200 грн на місяць з ІІ кварталу 2018 року.
Проте, Уряд та Верховна Рада України не підвищують мінімалку, аргументуючи це відсутністю коштів у Державному бюджеті.
Президія ФПУ 21 червня 2018 року схвалила Заяву Федерації профспілок України з вимогою якнайшвидше підвищити розмір мінімальної зарплати з ІІ кварталу 2018 року до фактичного прожиткового мінімуму для працездатних осіб (не менше 4200 грн), і направила її КМУ та Верховній Раді.
Мінсоцполітики у відповідь на Заяву Федерації повідомляє, що:
«згідно з оперативними даними Державної казначейської служби України недовиконання дохідної частини загального фонду державного бюджету за січень-червень 2018 року становить 14,9 млрд грн, тому на сьогодні немає можливості фінансово забезпечити встановлення мінімальної заробітної плати у розмірі 4200 грн».
Водночас Мінсоцполітики протягом ІІІ-ІV кварталів 2018 року опрацьовуватиме з Мінфіном можливість надалі підвищити розмір мінімальної зарплати до 4200 грн.
За інформацією Федерації профспілок України
Експерт допоможе розібратися, коли, кому та як надавати компенсацію за невикористані відпустки. На прикладах розберемося в особливостях розрахунку компенсації за невикористані відпустки, її нарахуванні та оподаткуванні
Для встановлення єдиних правил і уникнення порушень з оплати праці працівникам, в установі потрібно затвердити локальний нормативний документ, тобто – положення про оплату праці.
Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах не виплачується за кошти державного чи місцевого бюджету. Це забороняє підпункт «б» пункту 4 постанови КМУ від 30.08.2002 № 1298. А от допомогу на поховання як страхову виплату виплачує роботодавець за рахунок коштів, отриманих від ПФУ, за умови надання потрібних документів про смерть працівника чи члена його сім’ї.
«Тобі догана! Будеш тепер без премії і матеріалки», – сказав керівник установи бухгалтерові. А все через те що бухгалтер вчасно не надав працівникам розрахункові листи про зарплату. Він захотів розібратися, чи правомірно його покарали. Сам не впорався, тож по допомогу звернувся до редакції. Чи справді через догану він втратить премію? Чи зможе отримати хоча б матеріалку? Експерт знає відповіді.
Матеріальна допомога, якої потребує працівник для вирішення соціально-побутових питань, має свої особливості надання та оподаткування. Після початку війни об’єктивних підстав для надання матеріальної допомоги, на жаль, побільшало