Е-декларації перевірятимуть за новим порядком
Е-декларації перевірятимуть у три етапи:
- визначення е-декларації, яка може бути перевірена автоматизовано;
- перевірка відомостей, що зазначені або повинні бути зазначені у е-декларації, яка може бути перевірена автоматизовано, програмними засобами Реєстру (далі – автоматизована перевірка);
- повна перевірка е-декларації, яку не може бути перевірено автоматизовано або якою не пройдено автоматизовану перевірку (далі – повна перевірка). Її проводить уповноважена особа НАЗК.
Складовими предмета повної перевірки е-декларацій є:
- з’ясування достовірності задекларованих відомостей;
- з’ясування точності оцінки задекларованих активів;
- перевірка на наявність конфлікту інтересів;
- перевірка на наявність ознак незаконного збагачення чи необґрунтованості активів.
Повна перевірка е-декларації проводиться стосовно об’єктів декларування, які:
- не зазначені у е-декларації за попередній період;
- зазначені суб’єктом декларування у е-декларації за попередній період, але не були перевірені;
- перевірені у е-декларації за попередній період, та за результатами їх перевірки виявлено порушення.
З метою проведення повної перевірки уповноважена особа НАЗК має право направляти запити про надання документів чи інформації, у т. ч. з обмеженим доступом, до державних органів, органів влади АР Крим, ОМС, нотаріусів, суб’єктів господарювання незалежно від форми власності та їх посадових осіб, спеціалістів, експертів, громадян та їх об’єднань.
Надати запитувані НАЗК документи (копії документів) чи інформацію потрібно упродовж 10 робочих днів з дня одержання запиту.
Наказ НАЗК від 13.11.2023 № 256/23, яким затверджено порядок, не набрав чинності.