Фахівці Казначейства пояснили, як установам відображати в бухгалтерському обліку суми ПДВ.
Нарахування сум ПДВ, що входять до складу вартості робіт, послуг, виробів і продукції, які підлягають перерахуванню в бюджет, розпорядники бюджетних коштів — платники податку відображають в бухгалтерському обліку як зменшення доходів та виникнення розрахунків з бюджетом за податками та зборами. А саме:
| Назва операції | Д-т | К-т |
| Нарахування сум ПДВ, що є складовою вартості робіт, послуг, виробів і продукції, які підлягають перерахуванню в бюджет | 7111 (7121) «Доходи від реалізації продукції (робіт, послуг)» | 6311 (6321) «Розрахунки з бюджетом за податками і зборами» |
Розпорядники бюджетних коштів перераховують до бюджету ПДВ з рахунків, відкритих за балансовим рахунком 3125 або 3155.
Увага!
Бухгалтерський облік слід вести відповідно до НП(с)БОДС та інших нормативно-правових актів з ведення бухобліку в порядку, встановленому Мінфіном.
Мінфін відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, здійснює державне регулювання бухгалтерського обліку та фінансової і бюджетної звітності в Україні, визначає єдині методологічні засади бухобліку та складення фінансової і бюджетної звітності. Тож якщо виникають запитання, як відображати в обліку ті чи ті окремі операції, за відповіддю слід звертатися саме до цього відомства.
Джерело: лист Казначейства від 05.10.2017 № 16-08/925-16571
Вести облік запасів у бюджетному підприємстві простіше, коли маєш підказки від експертів. Розгляньмо, які є групи обліку запасів, які використовувати субрахунки та КЕКВ, як документально оформити облік запасів. А на прикладах покажемо, як відобразити в обліку запаси
У огляді про те, що таке витрати майбутніх періодів та все про їхній бухгалтерський облік, зокрема облік передплати за оренду, періодичні видання, ліцензію за використання програмного забезпечення
Примітки до річної фінансової звітності — завершальний звіт. Для бюджетних установ — це форма 5-дс, яку наприкінці 2025 року вирішили оновити. У консультації підготували для вас актуальний бланк форми 5-дс та повну інструкцію зі складання приміток до річної фінансової звітності бюджетної установи. Підкажемо, де можуть ховатися помилки під час заповнення приміток до фінансової звітності.
Щоб зняти майно з балансу, треба скласти техніко-економічне обґрунтування. У статті розглянемо на прикладі, як скласти технікоекономічне обґрунтування необхідності списання державного майна.
Відображайте видатки за КЕКВ 2700 правильно із порадами у статті. Розповідаємо, хто і за яких умов може його застосовувати.