Відновлений формульний підхід до розподілу коштів між закладами вищої освіти

МОН відновило формульний принцип у розподілі бюджетного фінансування між закладами вищої освіти. Формульний підхід було зупинено після початку повномасштабного вторгенння в Україну.

Міносвіти відновило формульний підхід до розподілу бюджетних коштів між закладами вищої освіти

Пошук по Класифікатору професій

Відтепер розмір виділених державних коштів для кожного університету визначатимуть з огляду на 5 основних критеріїв, яким має відповідати заклад освіти.

Йдеться про такі показники:

  • контингент студентів – загальна кількість тих, хто навчається за кошти державного бюджету;
  • наукова практика/діяльність – кількість коштів (приведено на одного працівника), які ЗВО заробив від надання науково-технічних, консультаційних послуг або отримав у формі грантів на наукові розробки;
  • інтернаціоналізація – місце в міжнародних рейтингах та/або участь у європейських проектах Еразмус+;
  • працевлаштування – відсоток випускників, які працевлаштовані (дані від Пенсійного фонду);
  • регіональний коефіцієнт – для підтримання закладів освіти найбільш вразливих, нині прифронтових регіонів.

Формульний підхід:

  • удосконалює механізм розподілу державних коштів між університетами;
  • є прозорим, зрозумілим, справедливим;
  • має в основі математичний алгоритм і фактично відображає результати освітньої, наукової та міжнародної діяльності університету.

Одним із ключових критеріїв у розподілі державних коштів на ЗВО буде контингент студентів, тобто кількість вступників, які обрали навчання в конкретному ЗВО на державному замовленні.

«Таким чином ми робимо крок до реалізації важливого принципу управління в системі вищої освіти – «гроші ходять за студентом». Тобто державне фінансування залежить не від того, скільки потенційно міг би забезпечити той чи інший ЗВО, а від реальної кількості студентів, які обрали саме цей університет, виборовши право на навчання за кошти державного бюджету. Така модель допоможе підвищити адресність використання державних коштів», – зазначив заступник Міністра освіти і науки України Михайло Винницький.

Формульний підхід розподілу фінансування між ЗВО був розроблений МОН ще у 2019 році та застосований із 2020-го. Утім, цей механізм розподілу коштів між університетами був тимчасово призупинений з початком повномасштабного вторгнення у 2022 році.

«Так звана Формула вже довела свою ефективність у 2020-2021 роках, забезпечивши більшу прозорість у фінансуванні та потужну мотивацію закладів вищої освіти до реальної результативності роботи. Ці зміни мінімізували корупційні схеми та підвищили якість освіти ЗВО. Ми ретельно вивчили досвід попереднього впровадження цієї системи, врахували здобутки та зони росту, щоб Формула була стійкою як до військових викликів, так і до інших непередбачуваних обставин», – додав Михайло Винницький.

Довідково

МОН нагадує, у 2019 році відповідно до постанови КМУ «Про розподіл видатків державного бюджету між закладами вищої освіти на основі показників їхньої освітньої, наукової та міжнародної діяльності» від 24 грудня 2019 р. № 1146 було ухвалено новий підхід до розподілу державних грошей між закладами вищої освіти. Згідно з цією Постановою було затверджено Формулу розподілу бюджетного фінансування між закладами вищої освіти, вона застосовувалася із 1 січня 2020 року.

Упродовж 2022 і 2023 років формульний розподіл коштів між закладами вищої освіти було призупинено. У березні 2024 року Уряд ухвалив зміни до механізму розподілу фінансування між закладами вищої освіти в Україні, внесенням змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 р. № 1146.

Джерело: офіційний сайт МОН

меми про бухгалтерів

Працюйте, відпочивайте й не забувайте, що поки ціни у відпустці – працюють знижки на передплату е-журналів «Головбух Бюджет» та «Головбух Праця та Зарплата».

Поспішайте – даруємо 2000 грн на передплату.

Статті за темою

Усі статті за темою

Методика розрахунку орендної плати: визначаємо розмір, індексуємо, розподіляємо

За оренду державного/комунального майна орендарі сплачують орендну плату установі – орендодавцю/балансоутримувачу. Розмір її за перший місяць/добу/годину визначає договір оренди. Та перед укладенням договору орендодавець/балансоутримувач має визначати її розмір. Як визначити/розрахувати орендну плату розглянемо далі.
32366

Кошторис бюджетної установи – зразок складання та особливості

Кошторис – це головний плановий документ бюджетної установи. Без нього витрачання бюджетних коштів стає нецільовим. Тому складати кошторис бюджетної установи – важливий процес, за якого норми закону потрібно чітко дотримати, а всі витрати-доходи перерахувати.
159059

Довідка про зміни до кошторису

Як внести зміни до кошторису бюджетної установи: ➤ у яких ситуаціях вносити ➤ як змінювати кошторис ➤ у які строки ➤ довідка про зміни до кошторису - бланк ➤ зразок заповнення довідки про зміни до кошторису
69204

Платні послуги бюджетних установ

Бюджетні установи хоча й знаходяться на державному утриманні, але мають право, а часто й нагальну необхідність заробляти шляхом надання платних послуг. В консультації про те, якими можуть бути ці послуги, правила їхнього надання, ціноутворення, оподаткування, застосування РРО та відображення в бухгалтерських проведеннях.
14358

Касова книга – бланк | зразок

Касова книга слугує для узагальнення обліку готівкових операцій за день. Як правильно вести касову книгу у бюджетній установі? Чим відрізняється ведення касової книги в електронному вигляді? З’ясуємо разом.
35013

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді