Верховна Рада прийняла в цілому євроінтеграційний законопроєкт «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо правонаступництва у трудових відносинах».

Калькулятор стажу
В цілому прийнятий законопроєктом № 8244, який передбачає визначення і процедуру правонаступництва у трудових відносинах. Правонаступництвом у трудових відносинах вважається продовження трудових відносин з працівниками у разі:
- зміни власника підприємства, установи, організації;
- реорганізації підприємства, установи, організації (злиття, приєднання, поділу, перетворення, виділу).
Правонаступництвом у трудових відносинах між працівниками та фізичною особою, яка використовує найману працю, вважається продовження трудових відносин з працівниками у разі зміни власника майна чи його частин. У разі такого правонаступництва трудові відносини працівників продовжуються з правонаступником.
Встановлюється обов’язок роботодавця продовжувати дію трудового договору у разі передачі власником бізнесу або його частин іншій особі, а також інформування роботодавцями працівників та їх представників про:
- дату (орієнтовну дату) та причини правонаступництва;
- економічні, технологічні, структурні наслідки правонаступництва або наслідки аналогічного характеру, які впливатимуть на права працівників.
Отже, законопроєкт № 8244:
- регулює правонаступництво у трудових відносинах у разі зміни власника підприємства;
- роботодавець зобов’язаний продовжувати дію трудового договору, а також інформувати працівників про дату та причини зміни власника, наслідки такого правонаступництва для працівників;
- правонаступник зобов’язаний письмово або в електронній формі надати працівникам таку інформацію до початку процесів, які впливатимуть на трудові права та інтереси працівників у зв’язку зі зміною власника підприємства.
Джерело: проєкт Закону № 8244 від 29.11.2022
Головний бухгалтер установи — посадова особа, керівник структурного підрозділу — бухгалтерської служби. Він має право другого підпису. Тож відсутність цієї особи, навіть тимчасова (через відпустку, хворобу чи звільнення), може паралізувати установу. Аби цього не сталось, керівник установи має дбати про свого бухгалтера та знати коли та хто може виконувати обов’язки головного бухгалтера на період його відсутності. Хто може замінити головбуха та як це оформити — розповідаємо у статті
Окрім основної відпустки чимало бюджетників мають додаткові відпустки. Одна з них — щорічна додаткова відпустка, наприклад за вислугу років. У статті говоримо, як надавати такі відпустки, чим щорічні додаткові відпустки відрізняються від щорічних основних відпусток та інших додаткових відпусток. У пригоді стануть і приклади — беріть у роботу і нехай працюється легше!
Бувають обставини, коли відпустка без збереження заробітної плати — єдиний вихід як для працівника, так і для роботодавця. У консультації розглянемо, кому надають таку відпустку під час воєнного стану, яка її максимальна тривалість та як усе це оформити.
Держслужбовців можуть переводити з районних держадміністрацій до органів місцевого самоврядування. У статті розберемо порядок переведення, як оформити контракт, що писати в трудовій книжці та як діяти з рангом держслужбовця
Звільняєте працівника — видайте копію наказу про звільнення. У статті з’ясуємо, як правильно її оформити, хто відповідальний за підпис, які обов’язкові реквізити має містити документ, коли і кому його вручати. Скачайте зразок копії наказу і застосуйте в роботі