Листування через Електронний кабінет: як розпочати або припинити
Платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Щоб отримувати документи від контролюючого органу через Електронний кабінет установа має подати Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет (форма J1391602).
Для припинення отримувати документи через Електронний кабінет, установі дається право один раз протягом року надіслати контролюючому органу через Електронний кабінет відповідну Заяву про відмову отримувати документи через Електронний кабінет (форма J1391702). Датою завершення листування платника податків через Електронний кабінет є дата, зазначена у квитанції про доставку контролюючому органу заяви про відмову отримувати документи через Електронний кабінет.
Для подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет або Заяви про відмову отримувати документ через Електронний кабінет необхідно:
- увійти до приватної частини Електронного кабінету, ідентифікувавшись кваліфікованим електронним підписом;
- обрати режим «Введення звітності» та натиснути кнопку «Створити». Зі списку документів обрати форму заяви (J1391602 – Заява про бажання отримувати документ через Електронний кабінет або J1391702 – Заява про відмову отримувати документ через Електронний кабінет);
- заповнити форму документа. У формі Заяви вказати електронну адресу, реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично. Перевірити наявність та правильність заповнення полів заяви натиснувши «Перевірити». Після успішного заповнення зберегти Заяву.
- Підписати кваліфікованим електронним підписом та відправити документ до контролюючого органу. Через певний час користувач отримує: Відповідь № 1 (Квитанція №1, яка засвідчує факт і час отримання електронного документа), Відповідь № 2 (Квитанція № 2, яка засвідчує факт і час приймання (неприймання) чи реєстрації електронного документа). Отриману Квитанцію № 2 можна переглянути та завантажити у підрежимі «Вхідні» режиму «Вхідні/вихідні документи».
Після направлення платником Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет, листування контролюючих органів з платниками податків здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» шляхом надсилання документа в Електронний кабінет з одночасним надсиланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет.
Відповідно до пункту 42.5 статті 42 ПК за відсутності Заяви про бажання отримувати документи через Електронний кабінет або надходження від платника Заяви про відмову отримувати документи через Електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надсилання листів засобами поштового зв’язку за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків або особисто вручаються платнику податків (його представнику).
За інформацією ГУ ДПС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі