Зміни до Закону про бухоблік підписав Президент. Що врахувати бюджетникам

Президент України підписав Закон України від 05.10.2017 № 2164-VII, що вносить зміни до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 996-XIV (далі — Закон про бухоблік).

Відтак прагнення привести норми вітчизняного бухгалтерського обліку та фінансової звітності у відповідність із законодавством Європейського Союзу втілено законодавчо. Зміни стосуються переважно підприємств, що тепер класифікуватимуться та звітуватиму по-новому. Тож їх бухгалтерам — не позаздриш.

А ось бухгалтеру-бюджетнику варто знати про оновлення статті 9 Закону про бухоблік, що встановлює вимоги до первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку (тепер її назва не містить слова облікові).

З огляду на зміни, первинні документи про господарську операцію з неістотними помилками не вважаються підставою для невизнання такої господарської операції. Головне аби вони:

· не перешкоджали можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у господарській операції;

· містили відомості про дату складання документа, назву установи, від імені якої складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Що саме мали на увазі законотворці під всевмісним «тощо» — покаже час.

Права і обов’язки сторін, що виникають у разі господарської операції, оформленої первинним документом так, як вимагає Закон про бухоблік, не залежать від факту відображення її в регістрах та на рахунках бухгалтерського обліку.

Передбачається, що Закон від 05.10.2017 № 2164-VII набере чинності з 1 січня 2018 року (крім абзаців шостого і сьомого пункту 12 розділу І, які стосуються оприлюднення фінзвітності. Вони наберуть чинності з 1 січня 2019 року). Відповідно до його вимог мають відкоригувати свої підзаконні акти КМУ та Мінфін.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік нематеріальних активів у бюджетних установах

Нематеріальні активи – це ліцензії, патенти, винаходи, комп’ютерні програми, авторські права та інші об’єкти інтелектуальної власності й права на провадження діяльності. В обліку бюджетної установи вони можуть пройти і як матеріальні витрати, і як нематеріальні активи, і навіть у складі основних засобів. Від чого це залежить – у огляді про облік нематеріальних активів.
27048

Облік запасів: субрахунки, документація, проведення

Вести облік запасів у бюджетному підприємстві простіше, коли маєш підказки від експертів. Розгляньмо, які є групи обліку запасів, які використовувати субрахунки та КЕКВ, як документально оформити облік запасів. А на прикладах покажемо, як відобразити в обліку запаси.
108821

Примітки до фінансової звітності – Форма № 5-дс: заповнюємо з експертом

Завершальним фінансовим звітом є примітки до фінансової звітності. Для бюджетних установ – це форма 5-дс. У консультації надамо бланк форми 5-дс та повну інструкцію зі складання приміток до річної фінансової звітності бюджетної установи. Підкажемо також на що звернути особливу увагу під час заповнення приміток до фінансової звітності.
64032

Бланки річної фінансової звітності

Для бухгалтера підготовка до фінзвітності без перебільшення — гаряча пора, чергова нагода перевірити, чи правильно він вів бухоблік. На допомогу – всі бланки
22589

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді