Зміни до Закону про бухоблік підписав Президент. Що врахувати бюджетникам

Президент України підписав Закон України від 05.10.2017 № 2164-VII, що вносить зміни до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 996-XIV (далі — Закон про бухоблік).

Відтак прагнення привести норми вітчизняного бухгалтерського обліку та фінансової звітності у відповідність із законодавством Європейського Союзу втілено законодавчо. Зміни стосуються переважно підприємств, що тепер класифікуватимуться та звітуватиму по-новому. Тож їх бухгалтерам — не позаздриш.

А ось бухгалтеру-бюджетнику варто знати про оновлення статті 9 Закону про бухоблік, що встановлює вимоги до первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку (тепер її назва не містить слова облікові).

З огляду на зміни, первинні документи про господарську операцію з неістотними помилками не вважаються підставою для невизнання такої господарської операції. Головне аби вони:

· не перешкоджали можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у господарській операції;

· містили відомості про дату складання документа, назву установи, від імені якої складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Що саме мали на увазі законотворці під всевмісним «тощо» — покаже час.

Права і обов’язки сторін, що виникають у разі господарської операції, оформленої первинним документом так, як вимагає Закон про бухоблік, не залежать від факту відображення її в регістрах та на рахунках бухгалтерського обліку.

Передбачається, що Закон від 05.10.2017 № 2164-VII набере чинності з 1 січня 2018 року (крім абзаців шостого і сьомого пункту 12 розділу І, які стосуються оприлюднення фінзвітності. Вони наберуть чинності з 1 січня 2019 року). Відповідно до його вимог мають відкоригувати свої підзаконні акти КМУ та Мінфін.

вебінар про перевірки ревізорів

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік та документальне оформлення передачі комунального майна ОМС

Комунальне майно має особливий правовий статус, знаходиться під управлінням ОМС та може передаватися рішенням місцевої ради на баланс інших комунальних закладів та комунальних підприємств. Як обліковувати таке майно, оформити документально його передачу – у цьому огляді.
24261

Інвентаризація основних засобів: порядок проведення

В бюджетних установах щороку проводиться інвентаризація основних засобів та інших необоротних матеріальних активів (ІНМА) . Вона підтверджує достовірність бухгалтерського обліку і фінзвітності бюджетних установ. Розглянемо, коли і як її проводити.
29581

Акт приймання-передачі транспортного засобу

Коли установа безоплатно отримує чи передає авто, здає його в оренду, відправляє або забирає з ремонту тощо, вона складає акт приймання-передачі транспортного засобу. Форми актів різняться залежно від мети передачі транспортного засобу. Розглянемо, у яких випадках і за якою формою складати ці акти.
54886

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді