Зміни до Закону про бухоблік підписав Президент. Що врахувати бюджетникам

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Президент України підписав Закон України від 05.10.2017 № 2164-VII, що вносить зміни до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 996-XIV (далі — Закон про бухоблік).

Відтак прагнення привести норми вітчизняного бухгалтерського обліку та фінансової звітності у відповідність із законодавством Європейського Союзу втілено законодавчо. Зміни стосуються переважно підприємств, що тепер класифікуватимуться та звітуватиму по-новому. Тож їх бухгалтерам — не позаздриш.

А ось бухгалтеру-бюджетнику варто знати про оновлення статті 9 Закону про бухоблік, що встановлює вимоги до первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку (тепер її назва не містить слова облікові).

З огляду на зміни, первинні документи про господарську операцію з неістотними помилками не вважаються підставою для невизнання такої господарської операції. Головне аби вони:

· не перешкоджали можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у господарській операції;

· містили відомості про дату складання документа, назву установи, від імені якої складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Що саме мали на увазі законотворці під всевмісним «тощо» — покаже час.

Права і обов’язки сторін, що виникають у разі господарської операції, оформленої первинним документом так, як вимагає Закон про бухоблік, не залежать від факту відображення її в регістрах та на рахунках бухгалтерського обліку.

Передбачається, що Закон від 05.10.2017 № 2164-VII набере чинності з 1 січня 2018 року (крім абзаців шостого і сьомого пункту 12 розділу І, які стосуються оприлюднення фінзвітності. Вони наберуть чинності з 1 січня 2019 року). Відповідно до його вимог мають відкоригувати свої підзаконні акти КМУ та Мінфін.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
72449

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
103334

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
35644

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф
12934

Залишкова вартість: що має знати бухгалтер

Залишкова вартість основних засобів підтверджує їхній якісний стан, а правильна оцінка активів допоможе скласти бухгалтерський баланс без помилок. З’ясуємо, на що впливає залишкова вартість та як її визначати
73980

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді