Нова методика оцінювання безпеки шкіл в умовах війни

Кабмін ухвалив Методику оцінки ризиків безпеки в системі освіти, пов’язаних зі збройною агресією Російської Федерації проти України.

Затверджена методика оцінювання безпеки шкіл в умовах війни

◀️ НОВАЦІЇ В КАЗНАЧЕЙСЬКОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ ▶️

Методику розробили у межах реалізації комплексної політики «Школа офлайн» для того, щоб якомога ефективніше визначати громади для розподілу державних субвенцій для закладів загальної середньої освіти. 

Документ окреслює методологію, за якою визначається рівень ризику безпеки для закладів освіти, що можуть постраждати або вже постраждали від наслідків бойових дій, та громад, у яких вони розташовані. 

Застосування методики

Методику буде використовувати МОН для того, щоб розробляти освітні політики з урахуванням усіх безпекових ризиків. Також методика допоможе у виборі громад для будівництва укриттів та повернення шкіл до очного/змішаного навчання.

Наприклад, оцінюючи комплексну потребу в укриттях для закладів освіти у прифронтових і прикордонних громадах, команда МОН враховувала можливі рівні ризику безпеки для них. Тож тепер і держава, і партнери з розвитку зможуть ефективніше задовольняти потреби громад та шкіл в облаштуванні безпечних освітніх просторів.

Як визначатимуться рівні ризику безпеки

Розраховуючи рівні ризику безпеки, команда МОН аналізуватиме освітні дані:

  • геолокацію закладів освіти в межах відповідних громад;
  • кількість учнів та працівників цих закладів;
  • форми навчання тощо.

А також додаткові дані з відкритих та інших джерел:

  • геолокацію вибухів;
  • об'єктів інфраструктури;
  • відстань від лінії фронту, статус кожної громади (окуповані, бойові дії – як активні, так і потенційно можливі);
  • наближеність до державних кордонів України з країною-агресором, Республікою Молдова в межах Придністровського регіону та республікою білорусь тощо.

Рівні ризику

Методика передбачає пʼять рівнів ризику безпеки в системі освіти:

  1. Непереборний – тимчасово окуповані території та громади, де тривають активні бойові дії.
  2. Дуже високий – можливість початку бойових дій. У цих громадах заклади розташовані на відстані до 45 км від лінії активних бойових дій, а також на відстані до 45 км, 30 км або 15 км від кордонів з рф, республікою білорусь та Республікою Молдова в межах Придністровського регіону відповідно.
  3. Високий – до нього належать громади, заклади освіти яких розташовані поза ризиком артилерійського ураження на відстані до 60 км від лінії активних бойових дій або територій, де зберігається ризик початку бойових дій. Також тут залишається високий ризик обстрілів іншими засобами ураження, наприклад, авіаудари. Окрім того, до цього рівня ризику можуть належати території поряд з інфраструктурними об’єктами.
    Іншим критерієм є розташування закладів освіти громади в межах 135 км, 60 км або 30 км від кордонів з рф, республікою білорусь та Республікою Молдова в межах Придністровського регіону відповідно.
  4. Помірний отримали громади, заклади яких розташовані в межах 90 км від активних або можливих бойових дій, а також на відстані до 270 км, 90 км і 45 км від кордонів з рф, республікою білорусь та Республікою Молдова в межах Придністровського регіону відповідно.
  5. Задовільний ризик, за якого заклади освіти можуть побудувати відносно безпечний та повноцінний очний формат навчання.

Методика оцінювання ризиків безпеки застосовується до закладів освіти всіх типів та форм власності. Дані для оцінювання безпекових ризиків аналізують за допомогою технологій компанії Palantir. Її програмне забезпечення дає змогу використовувати штучний інтелект для аналізу та прогнозування на основі обмеженої кількості даних. 

Додатково

В березні 2024 року МОН і Palantir підписали меморандум про співпрацю. Головна мета – сприяти якісним трансформаціям у сфері освіти та надати якнайбільшій кількості дітей доступ до безпечного очного навчання.

Джерело: офіційний сайт МОН

вебінар індексація зарплати

Статті за темою

Усі статті за темою

Витрати на освітню субвенцію у 2024 році

Місцеві бюджети з державного бюджету отримують трансферти на спільні цільові програми. Освітня субвенція – це один з таких трансфертів. Про умови її отримання та перелік витрат, на які можна витрачати кошти освітньої субвенції – у цьому огляді
4639

Субвенція місцевим бюджетам

Субвенція – це виплата із державного бюджету місцевим бюджетам, яку надають лише на конкретні цілі. На що вона виділяється щороку – у цьому огляді.
52541

Інформаційна довідка щодо розрахунку обсягів освітньої субвенції

Освітня субвенція з державного бюджету покликана ОМС утримувати школи, професійно-технічні училища коледжі, які мають фінансуватися за рахунок місцевих бюджетів. Механізм її розподілу базується на складній формулі й МОН в інформаційній довідці показало ті цифри, які впливали на розподіл освітньої субвенції у 2021 році. Призначення, наповнення та приклад такої довідки – у цьому огляді.
7610

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді