Пошук по Класифікатору професій
Документ визначає:
- умови для повернення якомога більшої кількості учнів до очного навчання за наявності укриттів;
- вимоги для функціонування дистанційних класів;
- створює можливості для задоволення індивідуальних потреб учнів різних категорій:
- внутрішньо переміщених внаслідок війни;
- тих, що перебувають за кордоном, на ТОТ тощо.
Наказ є частиною комплексної політики «Школа офлайн», яку реалізує МОН спільно з віцепрем’єр-міністром Михайлом Федоровим. Політика має на меті повернути дітей до очного навчання, а також поліпшити якість дистанційної освіти.
У межах «Школи офлайн» очікується затвердження ще трьох нормативно-правових актів, які є необхідними для реалізації політики:
- зміни до положень про індивідуальну форму навчання;
- про дистанційну освіту;
- та постанови про кадровий резерв для роботи в закладах освіти на деокупованих територіях.
Усі зміни буде впроваджено з 1 вересня 2025 року. Проте якщо області готові до імплементації окремих компонентів з цього навчального року, то можуть їх розпочинати.
Для повернення до очної/змішаної освіти потрібно кілька умов:
- наявність укриття в школі або на відстані не більше ніж 500 метрів від нього;
- матеріально-технічне забезпечення, достатнє для організації змішаного навчання;
- для областей: Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Луганської, Миколаївської, Одеської, Сумської, Харківської, Херсонської, Чернігівської (крім тимчасово окупованих територій) – рішення ради оборони області або розпорядження керівника ОВА, рішення педагогічної ради щодо виведення учнів на очне навчання.
Якщо у школі ще немає укриття, то можна подати заявку і проєктно-кошторисну документацію на платформу DREAM.
Дистанційні школи та класи будуть продовжувати працювати. Якщо школа не відповідатиме умовам для функціонування в очному форматі, то може обрати дистанційну форму навчання, відповідно до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти.
Для організації дистанційного навчання в закладі освіти мають бути сформовані дистанційні класи:
- щонайменше один клас на паралелі для всіх років навчання: з 1 до 9 або з 5 до 11 класу (або з 8 до 11 для ліцеїв).
Як формуватиметься навчальний план дистанційних класів:
- для учнів в Україні – за повною освітньою програмою;
- для учнів за кордоном – навчання за скороченою освітньою програмою:українознавчий компонент і перезарахування оцінок з інших предметів, які вивчались в школі за кордоном.
Дистанційні класи з українознавчим компонентом – це окреме навантаження вчителів, яке закладається у формулу обрахунку освітньої субвенції.
Якщо учень не вчиться в школі за кордоном, він/вона продовжує навчання в дистанційному класі в Україні за повною програмою, сімейною формою чи екстернатом.
Навчання переміщених дітей за місцем перебування
Діти, які були переміщені внаслідок російської агресії, з 1 вересня 2025 року будуть навчатись очно у школах за місцем свого фактичного перебування.
Проте вимушено переміщені діти МОЖУТЬ упродовж 2024/2025 навчального року вчитись у своїх дистанційних класах, навіть якщо за місцем їхнього перебування є місця в школах з очним навчанням.
Упродовж цього навчального року МОН разом з міжнародними партнерами з розвитку буде проводити адвокаційну кампанію, спрямовану на підвищення частки тих сімей, які розпочнуть навчання в очних школах з 1 вересня 2025 року.
Як навчатимуться учні на ТОТ
Учні, які проживають на тимчасово окупованій території України, зможуть продовжити навчатися в дистанційних класах, якщо це дозволяє безпекова ситуація. Оцінку безпечності ситуації робитимуть учителі та батьки дитини.
Також учні на ТОТ можуть перейти на індивідуальну форму навчання (педагогічний патронаж) із застосуванням дистанційних технологій. МОН надасть рекомендації щодо роботи за педагогічним патронажем і приклад індивідуального розкладу.
Джерело: офіційний сайт МОН