Пошук по Класифікатору професій
Мета змін – зробити Типову освітню програму більш гнучкою для впровадження різноманітних навчальних планів, варіативних інтегрованих курсів або навчальних предметів чи їхнього комбінування.
Окрім того, оновлений Типовий навчальний план дасть змогу закладам освіти:
- виділити години на роботу з подолання освітніх втрат;
- зменшити навантаження на учнівство.
Головна зміна стосується розподілу навчального навантаження між освітніми компонентами. Його здійснено на основі мінімальної, а не рекомендованої кількості годин, як у попередній редакції програми. Водночас різницю між мінімальною і граничною кількістю годин виділено в резерв, який можна перерозподіляти між різними освітніми галузями.
Такий підхід дає змогу:
- формувати гнучкі навчальні плани;
- реалізовувати міжпредметну інтеграцію, проєктну роботу та інші нетипові рішення в закладах освіти.
В МОН наголошують, що збільшення кількості годин для вивчення різних предметів та інтегрованих курсів до межі, яку визначено в попередній редакції програми, буде фінансуватися з державного бюджету. Рішення про перерозподіл годин ухвалює педагогічна рада.
Оновлений механізм заклад освіти може використовувати для побудови освітніх траєкторій у різних класах однієї паралелі, збільшуючи кількість годин на ті освітні компоненти, які є пріоритетними для здобувачів освіти в певному класі.
Приклад від МОН:
Резерв годин на тиждень для всіх освітніх галузей:
- 5 клас: 7,5 годин (6,5 годин для класів національних меншин і корінних народів);
- 6 клас: 9,5 годин (8,5 годин для класів національних меншин і корінних народів);
- 7 клас: 6,5 годин (5,5 годин для класів національних меншин і корінних народів);
- 8 клас: 6,5 годин для всіх класів;
- 9 клас: 6,5 годин для всіх класів.
Також в оновленій Типовій освітній програмі:
- визначено кількість годин на інтегровані курси різних освітніх галузей та увідповіднено їх із навчальними предметами;
- визначено кількість годин на міжгалузеві інтегровані курси. Вони є вибірковими, і їх можна впровадити через перерозподіл навчальних годин інших освітніх галузей;
- оновлено опис інструментарію оцінювання відповідно до системи оцінювання за групами результатів навчання;
- додано вимоги до організації освітнього процесу в класах з навчанням мовою корінного народу та/або національної меншини (згідно із Законом України «Про повну загальну середню освіту») і додано до переліку модельні навчальні програми з кримськотатарської мови для 5–6, 7–9 та 5–9 класів;
- визначено вимоги до модельних навчальних і навчальних програм.
Джерело: офіційний сайт МОН