Лист МОН: куди спрямувати залишки коштів за освітньою субвенцією

Міністерство освіти і науки України направило листа до голів обласних, Київської міської державних адміністрацій із роз’ясненням щодо використання залишків коштів за освітньою субвенцією.

 Лист МОН: куди спрямувати залишки коштів за освітньою субвенцією

МОН як головний розпорядник коштів освітньої субвенції наполегливо рекомендує засновникам закладів освіти провести ґрунтовний аналіз поточного стану матеріально-технічної бази та спрямувати залишки коштів за освітньою субвенцією, що утворилися на рахунках місцевих бюджетів станом на 1 січня 2021 року та/або були перераховані на рахунки територіальних громад з районних бюджетів у поточному році, на оплату праці педагогічних працівників та оновлення матеріально-технічної бази закладів та установ освіти.

Станом на 1 січня 2021 року загальний обсяг залишків коштів за освітньою субвенцією на рахунках місцевих бюджетів становив 5 322,7 млн гривень, включаючи кошти, що мають цільове призначення, виділені відповідно до рішень Кабінету Міністрів України у 2015-2020 роках. Станом на 1 липня 2021 року – 6 826,9 млн гривень.

Отже, залишки коштів за освітньою субвенцією, зекономлені внаслідок проведення процедур закупівель, спрямовуються на придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) таких закладів освіти:

  • опорні заклади загальної середньої освіти з кількістю учнів (без урахування їх кількості у філіях) не менш ніж 200 осіб та їх філій;
  • заклади загальної середньої освіти з кількістю учнів щонайменше 400 осіб;
  • заклади загальної середньої освіти, фінансування яких здійснюється з обласного бюджету;
  • заклади загальної середньої освіти, розташованих у селах (селищах), що мають статус гірських населених пунктів, та населених пунктах, розташованих на лінії зіткнення, з кількістю учнів щонайменше 100 осіб.

Використання освітньої субвенції на придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) закладів освіти здійснюються на засадах співфінансування. Обов’язковою умовою фінансування за рахунок освітньої субвенції є попереднє спрямування коштів місцевих бюджетів за цільовим призначенням.

Водночас за кошти субвенції не може здійснюватися придбання меблів, посуду та інших предметів, що не належать до технологічного обладнання, яке необхідно для організації харчування в закладах загальної середньої освіти.

Залишки коштів за освітньою субвенцією, зекономлені внаслідок проведення процедур закупівель, спрямовуються на оснащення навчальних кабінетів таких закладів освіти:

  • заклади спеціалізованої освіти наукового профілю;
  • заклади загальної середньої освіти з кількістю учнів у 5-11 класах 600 і більше;
  • опорні заклади загальної середньої освіти з кількістю учнів у 5-11 класах 200 і більше;
  • заклади професійної (професійно-технічної) освіти з кількістю учнів, які здобувають повну загальну середню освіту, 400 і більше.

У листі МОН ідеться про те, що держадміністрації здійснюють придбання обладнання для навчальних кабінетів шляхом централізованої закупівлі та забезпечують його постачання до закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти.

У разі закупівлі малоцінних необоротних матеріальних активів відповідні видатки розвитку можуть бути спрямовані на видатки споживання.

Такий механізм дозволяє держадміністраціям ефективно та в повному обсязі використати залишки коштів за освітньою субвенцією.

Щодо використання у 2021 році залишків коштів за освітньою субвенцією на закупівлю шкільних автобусів, у тому числі обладнаних місцями для дітей з особливими освітніми потребами, МОН наголошує на необхідності неухильного дотримання вимог Національного стандарту України ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги».

Також у листі МОН зазначається, що за інформацією обласних та Київської міської державних адміністрацій, станом на 01 липня 2021 року на рахунках місцевих бюджетів перебувало 214 11,4 тис. грн – залишки коштів, що мають цільове призначення та виділені відповідно до рішень Кабінету Міністрів України у 2015-2018 роках. Зважаючи на норми статті 25 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» та враховуючи поточну епідеміологічну ситуацію, відповідні кошти Міністерство рекомендує спрямувати на закупівлю засобів індивідуального захисту.

Джерело: МОН

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

вебінар індексація зарплати

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік витрат за соціальними внесками в ОМС

За якими виплатами ОМС має нараховувати соціальні внески, серед яких ЄСВ і пенсійний збір? Мінімальні та максимальні розміри ЄСВ, загальні правила нарахування й бухгалтерські проведення для обліку витрат ОМС за соціальними внесками – все це у консультації.
2922

Звіт про заборгованість за бюджетними коштами – як заповнити

Звіт про заборгованість за бюджетними коштами форма 7д та 7 м подається як місячний, квартальний та річний за кожним з фондів окремо. Експертне пояснення щодо заповнення допоможе здати звіт без помилок.
35573

Як вести облік витрат із зарплати ОМС

Заробітна плата займає завжди суттєву частку у загальних витратах будь-якої бюджетної установи й органи місцевого самоврядування (ОМС) – не виняток. Як вести облік таких витрат, що до них належать, які правила їхнього нарахування, про виплату авансу та бухгалтерські проведення в ОМС – у даному огляді.
7213

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді