Лист МОН: куди спрямувати залишки коштів за освітньою субвенцією

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Міністерство освіти і науки України направило листа до голів обласних, Київської міської державних адміністрацій із роз’ясненням щодо використання залишків коштів за освітньою субвенцією.

 Лист МОН: куди спрямувати залишки коштів за освітньою субвенцією

МОН як головний розпорядник коштів освітньої субвенції наполегливо рекомендує засновникам закладів освіти провести ґрунтовний аналіз поточного стану матеріально-технічної бази та спрямувати залишки коштів за освітньою субвенцією, що утворилися на рахунках місцевих бюджетів станом на 1 січня 2021 року та/або були перераховані на рахунки територіальних громад з районних бюджетів у поточному році, на оплату праці педагогічних працівників та оновлення матеріально-технічної бази закладів та установ освіти.

Станом на 1 січня 2021 року загальний обсяг залишків коштів за освітньою субвенцією на рахунках місцевих бюджетів становив 5 322,7 млн гривень, включаючи кошти, що мають цільове призначення, виділені відповідно до рішень Кабінету Міністрів України у 2015-2020 роках. Станом на 1 липня 2021 року – 6 826,9 млн гривень.

Отже, залишки коштів за освітньою субвенцією, зекономлені внаслідок проведення процедур закупівель, спрямовуються на придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) таких закладів освіти:

  • опорні заклади загальної середньої освіти з кількістю учнів (без урахування їх кількості у філіях) не менш ніж 200 осіб та їх філій;
  • заклади загальної середньої освіти з кількістю учнів щонайменше 400 осіб;
  • заклади загальної середньої освіти, фінансування яких здійснюється з обласного бюджету;
  • заклади загальної середньої освіти, розташованих у селах (селищах), що мають статус гірських населених пунктів, та населених пунктах, розташованих на лінії зіткнення, з кількістю учнів щонайменше 100 осіб.

Використання освітньої субвенції на придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) закладів освіти здійснюються на засадах співфінансування. Обов’язковою умовою фінансування за рахунок освітньої субвенції є попереднє спрямування коштів місцевих бюджетів за цільовим призначенням.

Водночас за кошти субвенції не може здійснюватися придбання меблів, посуду та інших предметів, що не належать до технологічного обладнання, яке необхідно для організації харчування в закладах загальної середньої освіти.

Залишки коштів за освітньою субвенцією, зекономлені внаслідок проведення процедур закупівель, спрямовуються на оснащення навчальних кабінетів таких закладів освіти:

  • заклади спеціалізованої освіти наукового профілю;
  • заклади загальної середньої освіти з кількістю учнів у 5-11 класах 600 і більше;
  • опорні заклади загальної середньої освіти з кількістю учнів у 5-11 класах 200 і більше;
  • заклади професійної (професійно-технічної) освіти з кількістю учнів, які здобувають повну загальну середню освіту, 400 і більше.

У листі МОН ідеться про те, що держадміністрації здійснюють придбання обладнання для навчальних кабінетів шляхом централізованої закупівлі та забезпечують його постачання до закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти.

У разі закупівлі малоцінних необоротних матеріальних активів відповідні видатки розвитку можуть бути спрямовані на видатки споживання.

Такий механізм дозволяє держадміністраціям ефективно та в повному обсязі використати залишки коштів за освітньою субвенцією.

Щодо використання у 2021 році залишків коштів за освітньою субвенцією на закупівлю шкільних автобусів, у тому числі обладнаних місцями для дітей з особливими освітніми потребами, МОН наголошує на необхідності неухильного дотримання вимог Національного стандарту України ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги».

Також у листі МОН зазначається, що за інформацією обласних та Київської міської державних адміністрацій, станом на 01 липня 2021 року на рахунках місцевих бюджетів перебувало 214 11,4 тис. грн – залишки коштів, що мають цільове призначення та виділені відповідно до рішень Кабінету Міністрів України у 2015-2018 роках. Зважаючи на норми статті 25 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» та враховуючи поточну епідеміологічну ситуацію, відповідні кошти Міністерство рекомендує спрямувати на закупівлю засобів індивідуального захисту.

Джерело: МОН

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

ЄСВ 2025: ставка, сплата, звітність

ЄСВ у 2025 році становить 22% для працівників без інвалідності. У статті поговоримо про мінімальний ЄСВ 2025 та максимальний розмір єдиного соціального внеску
25773

Звіт про кількісний та якісний склад державних службовців 2025: кому і як подавати

Хто подає звіт про кількісний та якісний склад державних службовців, у якому форматі, які показники включити та на які дані спиратися? У статті розберемо всі нюанси заповнення звіту та дамо підказки по заповненню.
44

Держбюджет 2025: показники та зміни

Щороку законотворець приймає новий фінансовий план країни. На 2025 рік фінансові, соціальні та інші показники визначені у Законі України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» від 19.11.2024 № 4059-IX, який чинний з 01.01.2025. У червні 2025 року Уряд схвалив зміни до Держбюджету 2025. Говорімо про основні показники Держбюджету 2025 та що в ньому планують змінити.
10474

Мінімальна зарплата у 2025 та 2026 роках: що зміниться для бухгалтера

Мінімальна зарплата 2025 встановлена Законом України від 19.11.2024 № 4059-IX «Про Державний бюджет України на 2025 рік». Розмір МЗП з 1 січня 2025 року залишився на рівні 8000 грн. У статті розглянемо, як мінімальна зарплата в Україні впливає на основні соціальні показники та податки. Також поговоримо про те, яка буде мінімальна зарплата у 2026 році, оскільки маємо Бюджетну декларацію на 2026–2028 роки.
65768

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді