Хто підписує податкові накладні, якщо звільнилась уповноважена особа

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Хто повинен накласти кваліфікований електронний підпис при реєстрації податкових накладних у разі звільнення особи, уповноваженої підписувати ПН/РК – роз'яснення.

Хто підписує податкові накладні, якщо звільнилась уповноважена особа

Працівник відсутній на роботі: дії роботодавця

Реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) здійснюється у разі дотримання вимог Податкового Кодексу України. Статтею 201 ПКУ визначено, що на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний:

  • скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису (далі – кваліфікований електронний підпис), уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ термін.

Усі податкові накладні скріплюються кваліфікованими електронними підписами посадових осіб платника податку та кваліфікованим електронним підписом (за наявності), що є аналогом відбитка печатки постачальника (продавця). Для делегування права підпису податкової накладної або розрахунку коригування іншій посадовій особі платник податку повідомляє про таку особу та дані кваліфікованого сертифіката відкритого ключа відповідний орган ДПС. Повідомлення про надання права підпису електронних документів іншим особам надсилається в електронному вигляді.

Надалі перевірка набуття права складання та підписання податкової накладної здійснюється на підставі отриманих даних про:

  • керівника підприємства відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
  • головного бухгалтера відповідно до поданої до ДПС заяви за формою 1-ОПП (додаток 5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588;
  • уповноваженої особи відповідно до поданого повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису (за формою визначеною Порядком № 557) яким керівником підприємства уповноважено таку особу на підписання податкової накладної.

Отже, у разі звільнення особи, уповноваженої підписувати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування здійснюється:

  • з накладенням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису головного бухгалтера (бухгалтера);
  • або кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису керівника (у разі відсутності у постачальника (продавця) посади бухгалтера).

Джерело: офіційний сайт ГУ ДПС в Одеській області

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Декларація про доходи: алгоритм заповнення

Актуальний бланк і зразок заповнення декларації про майновий стан і доходи у консультації допоможуть вам швидко та без помилок упоратися із власним документом
74308

Середньооблікова кількість штатних працівників: як розрахувати

Коли справа доходить до подання звітності, у бухгалтера постають питання, адже є сумісники, декретниці, мобілізовані, нові працівники й ті, що звільнилися. Давайте розбиратися на прикладах, як розраховується середньооблікова кількість штатних працівників.
107158

Розрахунок коригування до податкової накладної

Розрахунок коригування дає змогу внести зміни до вже зареєстрованої податкової накладної. У консультації знайдете бланк розрахунку коригування 2025 та зразки його заповнення.
165516

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді