Перші вибори місцевих голів у 201 об'єднаній громаді — відбулися, спостерігачі зафіксували порушення

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

У 201 об’єднаній територіальній громаді 29 жовтня 2017 року пройшли перші вибори місцевих голів та депутатів. До їх складу увійшли 933 місцеві ради. Загалом в цих громадах мешкає більше 2 млн громадян.

Виборчі процеси офіційно розпочалися 9 вересня і охопили громади в усіх областях України. Найбільше ОТГ обирали голів у Дніпропетровській (19) та Волинській областях (19), натомість у Закарпатській та Миколаївській областях вибори пройшли в одній громаді.

Явка виборців на місцевих виборах становила 48,2% (за даними Громадянської мережі Опора).

Спостерігачі Опори після закінчення виборів наголосили, що виборчий процес був конкуретним, виборці отримали можливість обирати серед широкого переліку кандидатів, висунутих місцевими організаціями політичних партій або самовисуванців. Утім, під час виборів зафіксована низка порушень. Як-то:

  • порушення законодавчих вимог щодо ведення передвиборної агітації;
  • непрозорість фінансування кампаній кандидатів;
  • втручання державних службовців до виборчого процесу;
  • проблеми із утворенням виборчих округів та виготовленням виборчих бюлетенів;
  • прояви підкупу виборців залишаються переконливим аргументом на необхідності проведення комплексного удосконалення виборчого законодавства.

Нагадаємо, що 24 грудня цього року перші місцеві вибори відбудуться ще у 51 об’єднаній громаді.

Загалом після виборів в Україні функціонуватиме 665 об’єднаних територіальних громад, створених 3118 місцевими радами, де мешкають 5,7 млн громадян. Тобто майже 28% колишніх місцевих рад вже об’єдналися у більш спроможні громади.

Джерело: Громадська мережа Опора

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як розпорядник бюджетних коштів відповідає за помилки одержувача

Яких порушень найчастіше припускаються розпорядники та одержувачі бюджетних коштів? Чим може завершитися перевірка, якщо аудитори виявляють серйозні недоліки у використанні бюджетних ресурсів? У статті розповідаємо, які помилки притаманні одержувачу та чому це може стати головним болем розпорядника бюджетних коштів.
22402

Витрати на освітню субвенцію у 2025 році

Місцеві бюджети з державного бюджету отримують трансферти на спільні цільові програми. Освітня субвенція – це один з таких трансфертів. Про умови її отримання та перелік витрат, на які можна витрачати кошти освітньої субвенції – у цьому огляді
8952

Коди економічної класифікації видатків бюджету 2025: інструкція застосування

Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2025 року та їхнього застосування — у цьому огляді
422743

Кошторис бюджетної установи – зразок складання та особливості

Кошторис – це головний плановий документ бюджетної установи. Без нього витрачання бюджетних коштів стає нецільовим. Тому складати кошторис бюджетної установи – важливий процес, за якого норми закону потрібно чітко дотримати, а всі витрати-доходи перерахувати.
182427

Заява про відкриття та закриття рахунків

Відкриття та закриття рахунків актуально на початку та в кінці року, а також в процесі реорганізації або утворення бюджетної установи. Тримайте зразки заяви про відкриття та закриття рахунків.
51577

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді