Новий підхід для відбору закупівель на перевірку Держаудитслужбою

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Держаудитслужба по-новому прийматиме рішення про початок моніторингу закупівель, у т. ч. спрощених, та які проведені без застосування електронної системи закупівель.

перевірка закупівель держаутислужбою

📝 Як бюджетнику завершити 2024 рік: 10 важливих справ

Мінфін затвердив нові:

  • Методику визначення автоматичних індикаторів ризиків;
  • Перелік автоматичних індикаторів ризиків;
  • Порядок застосування автоматичних індикаторів ризиків.

Перелік автоматичних індикаторів містить:

  • опис ризику, що містить ознаку порушення законодавства у сфері публічних закупівель;
  • параметри закупівлі, що контролюються;
  • індикатор, за яким закупівлю відносять до ризикової;
  • пріоритет ризику (високий, середній, низький).

За цими індикаторами електронна система закупівель (ЕСЗ) автоматизовано формуватиме перелік ризикових закупівель. На його основі Держаудитслужба прийматиме рішення про початок моніторингу:

  • процедури закупівлі;
  • спрощеної закупівлі;
  • закупівлі, за якою в ЕСЗ оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування ЕСЗ.

Під моніторинг спершу попадуть закупівлі з найвищим (першим) рангом ризику. Його присвоюють закупівлям, де спрацювали чотири чи більше індикатори, один з яких з високим пріоритетом ризику.

У другу чергу перевірятимуть закупівлі з другим рангом ризику, тобто закупівлі, за якими спрацювали три індикатори, один з яких з високим пріоритетом ризику.

У третю чергу перевірятимуть закупівлі з третім рангом ризику, тобто закупівлі, за якими спрацювали два індикатори, один з яких з високим пріоритетом ризику.

У четверту чергу перевірятимуть закупівлі з четвертим рангом ризику, тобто закупівлі, за якими спрацював один індикатор з високим пріоритетом ризику.

Наостанок Держаудитслужба моніторитиме закупівлі, які віднесені до першого–третього рангу ризику, тобто закупівлі, за якими спрацювали індикатори з середнім, низьким пріоритетом ризику.

Накази Мінфіну від 27.09.2024 № 476 та від 04.10.2024 № 491, якими затверджені ці документи і внесені до них зміни, набрали чинності 30.10.2024.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Індикатори ризиків - алгоритм при моніторингу закупівель

Моніторинг закупівлі може початися внаслідок спрацювання ризик-індикаторів, які визначаються системою в автоматичному режимі на основі закладених алгоритмів. Індикатори ризиків допомагають Держаудитслужбі відібрати ті процедури закупівлі, у яких замовники припустилися порушення або ж потенційно можуть це зробити. Далі — такі процедури досліджують аудитори під час моніторингу закупівель та приймають остаточне рішення.
5821

Моніторинг державних закупівель: приклади висновків ревізорів

До вашої уваги приклади висновків аудиторів, коли тендерна документація не відповідає вимогам Закону; супровідні документи містять помилки; процедура закупівлі вибрана неправомірно. Аналізуйте і не повторюйте порушень
1986

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді