Президент підписав новий Закон який визначає процедури встановлення земельних сервітутів

19 серпня Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення приєднання до електричних мереж» № 1657-IX від 15.07.2021 р.

Нагадаємо, що Земельний кодекс України право земельного сервітуту визначає як право власника або землекористувача земельної ділянки на обмежене платне або безоплатне користування чужою земельною ділянкою (ділянками).

Згідно із статтею 99 Земельного кодексу України, власники або землекористувачі земельних ділянок можуть вимагати встановлення таких земельних сервітутів:

  • а) право проходу та проїзду на велосипеді;
  • б) право проїзду на транспортному засобі по наявному шляху;
  • в) право прокладання та експлуатації ліній електропередачі, зв’язку, трубопроводів, інших лінійних комунікацій;
  • г) право прокладати на свою земельну ділянку водопровід із чужої природної водойми або через чужу земельну ділянку;
  • ґ) право відводу води зі своєї земельної ділянки на сусідню або через сусідню земельну ділянку;
  • д) право забору води з природної водойми, розташованої на сусідній земельній ділянці, та право проходу до природної водойми;
  • є) право поїти свою худобу із природної водойми, розташованої на сусідній земельній ділянці, та право прогону худоби до природної водойми;
  • є) право прогону худоби по наявному шляху;
  • ж) право встановлення будівельних риштувань та складування будівельних матеріалів з метою ремонту будівель та споруд;
  • з) інші земельні сервітути.

Зважаючи на останній пункт, список можливих земельних сервітутів, наведений у законодавстві, не є вичерпаним. Тобто, на практиці, за домовленістю землевласника та сервітуарія, можуть застосовуватися найрізноманітніші форми сервітутного користування чужими земельними ділянками. При цьому земельний сервітут має здійснюватися способом, що є найменш обтяжливим для власника земельної ділянки, щодо якої він встановлений.

Новий закон змінює окремі норми, зокрема, Земельного кодексу України.

Ці зміни визначають особливості оформлення прав на земельні ділянки на правах сервітутів. Також встановлюються спеціальні процедури при оформленні земельних ділянок для розміщення об’єктів енергетики.

Закон доповнює статтю 120 Земельного кодексу України нормами, за якими у разі набуття права власності на об’єкт нерухомого майна (жилий будинок, окрім багатоквартирного, іншу будівлю або споруду), об’єкт незавершеного будівництва, розміщений на земельній ділянці, що перебуває в оренді, у користуванні на праві емфітевзису, суперфіцію у відчужувача (попереднього власника), до набувача одночасно переходить відповідно права оренди, емфітевзису, суперфіцію земельної ділянки, на якій розміщений такий об’єкт, в обсязі та на умовах, встановлених для відчужувача (попереднього власника) такого об’єкта.

Під час доопрацювання законопроекту до другого читання були вилучені норми, неприйнятні для місцевого самоврядування, на недопустимість яких звертала увагу Асоціація міст України, зокрема процедури набуття прав на земельні ділянки без згоди органів місцевого самоврядування; обмеження розміру плати за сервітутне користування розміром земельного податку.

Джерело: Асоціація міст України

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

вебінар індексація зарплати

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік витрат за соціальними внесками в ОМС

За якими виплатами ОМС має нараховувати соціальні внески, серед яких ЄСВ і пенсійний збір? Мінімальні та максимальні розміри ЄСВ, загальні правила нарахування й бухгалтерські проведення для обліку витрат ОМС за соціальними внесками – все це у консультації.
2922

Звіт про заборгованість за бюджетними коштами – як заповнити

Звіт про заборгованість за бюджетними коштами форма 7д та 7 м подається як місячний, квартальний та річний за кожним з фондів окремо. Експертне пояснення щодо заповнення допоможе здати звіт без помилок.
35573

Як вести облік витрат із зарплати ОМС

Заробітна плата займає завжди суттєву частку у загальних витратах будь-якої бюджетної установи й органи місцевого самоврядування (ОМС) – не виняток. Як вести облік таких витрат, що до них належать, які правила їхнього нарахування, про виплату авансу та бухгалтерські проведення в ОМС – у даному огляді.
7213

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді