Що буде з посадовими окладами освітян у 2025 році

Кабінет Міністрів опублікував відповідь на петицію щодо підвищення розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду за ЄТС до 3 600 гривень

Що буде з посадовими окладами освітян у 2025 році

Калькулятор індексації зарплати

Відповідно до ст. 40 Конституції України, ст. 23-1 Закону «Про звернення громадян» та Порядку розгляду електронної петиції, адресованої Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2016 р. № 457,

Кабінетом Міністрів розглянуто Вашу електронну петицію № 41/007065-24еп «Прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про підвищення І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки до розміру 3600 грн», розміщену 21 серпня 2024 р. на офіційному веб-сайті Кабінету Міністрів (Єдиний веб-портал органів виконавчої влади), яку підтримали понад 25 тис. громадян.

Частиною 1 ст. 51 Бюджетного кодексу України передбачено, що:

  • керівники бюджетних установ утримують чисельність працівників та здійснюють фактичні видатки на заробітну плату лише в межах бюджетних асигнувань на заробітну плату, затверджених для бюджетних установ у кошторисах.

Відповідно до ч. 5 і ч. 6 ст. 6 Закону «Про оплату праці» схема посадових окладів (тарифних ставок) працівників установ, закладів та організацій, що фінансуються з бюджету, формується на основі:

  • мінімального посадового окладу (тарифної ставки), встановленого Кабінетом Міністрів України,
  • та міжпосадових (міжкваліфікаційних) співвідношень розмірів посадових окладів (тарифних ставок) і тарифних коефіцієнтів.

Мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка) встановлюється у розмірі, не меншому за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб на 1 січня календарного року.

На сьогодні згідно з абз. 5 прим. 1 до дод. 1 до постанови Кабінету Міністрів України «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30 серпня 2002 р. № 1298:

  • посадові оклади працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери розраховуються виходячи з розміру посадового окладу працівника 1 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери – З 195 гривень, що на 5,5 відсотка перевищує розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установлений Законом «Про Державний бюджет України на 2024 рік» на 1 січня 2024 р. (З 028 гривень).

Таким чином, навіть в умовах воєнного стану та першочергового спрямування видатків державного бюджету на потреби Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних та інших державних органів, залучених до виконання завдань щодо відсічі збройної агресії, забезпечення недоторканності державного кордону та захисту держави або до здійснення згідно із законом заходів загальної мобілізації, Уряд виконав норми трудового законодавства стосовно розміру мінімального посадового окладу працівників установ, закладів та організацій, що фінансуються з бюджету.

Слід зауважити, що п. 2 постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 12 січня 2024 р. № 23 керівникам установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери доручено:

  • забезпечити диференціацію заробітної плати працівників, які отримують заробітну плату на рівні мінімальної у межах фонду оплати праці, шляхом встановлення доплат, надбавок, премій з урахуванням складності, відповідальності та умов виконуваної роботи, кваліфікації працівника, результатів його роботи.

Водночас зазначаємо, що третій рік поспіль в умовах воєнного стану в країні фінансування всіх соціальних видатків здійснюється за рахунок коштів міжнародних донорів.

З огляду на наведене питання подальшого підвищення розміру посадового окладу працівника 1 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери буде розглядатися з урахуванням необхідності раціонального та ефективного використання коштів бюджетів усіх рівнів в умовах обмеженості дохідної частини бюджету під час воєнного стану та принципу збалансованості, який є одним із ключових принципів бюджетної системи.

Додатково зазначаємо, що реалізація положень ст. 61 Закону «Про освіту» від 5 вересня 2017 р. № 2145-VIII, відповідно до якої посадовий оклад педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії встановлюється в розмірі трьох мінімальних заробітних плат, потребує додатково орієнтовно понад 470 млрд. гривень, з них:

  • з державного бюджету – 296 млрд. гривень;
  • з місцевих бюджетів – 177 млрд. гривень.

На сьогодні в умовах обмеженості фінансових ресурсів у зв’язку з воєнним станом неінфляційні джерела покриття зазначених видатків відсутні.

Згідно з п. 24 розд. «Прикінцеві положення» проєкту Закону «Про Державний бюджет України на 2025 рік» (реєстраційний номер 12000 від 14 вересня 2024 р.):

  • Кабінету Міністрів України у разі позитивної динаміки зміни прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України за підсумками виконання Державного бюджету України у першому півріччі 2025 року та з урахуванням можливостей ресурсної частини державного бюджету доручається розглянути питання щодо можливості підвищення розмірів прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати.

Джерело: Електронні петиції до Кабінету Міністрів України

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Розрахунок компенсації за невикористану відпустку

Експерт допоможе розібратися, коли, кому та як надавати компенсацію за невикористані відпустки. На прикладах розберемося в особливостях розрахунку компенсації за невикористані відпустки, її нарахуванні та оподаткуванні
373756

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах не виплачується за кошти державного чи місцевого бюджету. Це забороняє підпункт «б» пункту 4 постанови КМУ від 30.08.2002 № 1298. А от допомогу на поховання як страхову виплату виплачує роботодавець за рахунок коштів, отриманих від ПФУ, за умови надання потрібних документів про смерть працівника чи члена його сім’ї.
9826

Коли догана не завадить працівникові отримати премію

«Тобі догана! Будеш тепер без премії і матеріалки», – сказав керівник установи бухгалтерові. А все через те що бухгалтер вчасно не надав працівникам розрахункові листи про зарплату. Він захотів розібратися, чи правомірно його покарали. Сам не впорався, тож по допомогу звернувся до редакції. Чи справді через догану він втратить премію? Чи зможе отримати хоча б матеріалку? Експерт знає відповіді.
2490

Матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань: як надавати та зразок наказу

Матеріальна допомога, якої потребує працівник для вирішення соціально-побутових питань, має свої особливості надання та оподаткування. Після початку війни об’єктивних підстав для надання матеріальної допомоги, на жаль, побільшало
313703

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді