Затверджено порядок оцінки ефективності державних компаній

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

КМУ ухвалив постанову, яка визначає порядок оцінки досягнення державними компаніями поставлених цілей, визначених у листі очікувань власника. Мінекономіки розробило постанову для виконання норм Закону № 3587-IX, що вдосконалює корпоративне управління

Затверджено порядок оцінки ефективності державних компаній

😯Відпускні: знайомий розрахунок із несподіванкою всередині

Новий порядок оцінки спрямований на посилення контролю за ефективністю роботи держкомпаній. Він базується на листі очікувань власника, де чітко прописані цілі та очікувані результати діяльності підприємства.

Згідно з новим порядком, оцінка проводиться на основі щорічного звіту, який держкомпанії подають суб'єкту управління (Мінекономіки, відповідному міністерству або Кабінету Міністрів, тощо). Звіт має містити інформацію про досягнення цілей, визначених у листі очікувань власника.

Оцінка здійснюється за бальною системою і враховує виконання ключових показників ефективності, які чітко визначені у листі очікувань, зокрема:

  • фінансові результати;
  • виконання стратегічних планів тощо).

За результатами оцінки діяльність компанії може бути визнана:

  • ефективною;
  • задовільною;
  • незадовільною.

Результати оцінки враховуються при прийнятті управлінських рішень, зокрема, щодо керівництва компанії. Очікується, що новий порядок сприятиме підвищенню прозорості та підзвітності державних компаній, а також покращить корпоративне управління.

Довідково

Листи очікування – новий документ у системі планування, який запроваджує закон, що вдосконалює корпоративне управління. Це інструмент, через який держава визначає конкретні цілі для компаній – очікування щодо прибутковості, ліквідності та інших показників.

Нагадаємо, НАДС затвердило професійний стандарт «Керуючий справами виконавчого апарату (комітету)».

Джерело: офіційний сайт Мінекономіки

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Акт ревізії 2025: що робити з висновками ревізорів

Що таке акт ревізії, як його читати та на що звертати увагу, які документи надати ревізорам? Як правильно написати пояснення та як діяти, коли не згодні з висновками ревізорів — далі у статті
32848

Посадова інструкція головного бухгалтера

Ознайомити працівника, якого до установи прийняли на посаду головбуха, з його функціональними обов'язками, правами і відповідальністю допоможе посадова інструкція головного бухгалтера. Покажемо на зразку, як правильно її скласти.
36986

Амортизація основних засобів: розрахунок і бухоблік

Амортизація основних засобів — справа, з якою часто стикається бухгалтер. Як уникнути помилок в амортизації основних засобів у 2025 році? Пояснюємо правила, наводимо приклади проводок і даємо покроковий алгоритм для бухобліку
92287

День бухгалтера та аудитора 2025 в Україні

16 липня 2025 року українські бухгалтери та аудитори відзначають своє професійне свято. Ми підготували особливий подарунок — тематичний вебінарний марафон із топовими лекторами, актуальними темами та натхненням для вас. Приєднуйтесь — святкуймо разом!
49

Акт приймання-передачі – бланк | зразок

Акт приймання-передачі основних засобів, майна, робіт, послуг має не одну форму. Коли та яку застосовувати у 2025 році, а також їх бланки та зразки – читайте у статті експерта
405915

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді