КМУ ухвалив постанову, яка визначає порядок оцінки досягнення державними компаніями поставлених цілей, визначених у листі очікувань власника. Мінекономіки розробило постанову для виконання норм Закону № 3587-IX, що вдосконалює корпоративне управління
Безплатний вебінар «Платні послуги бюджетних установ»
Новий порядок оцінки спрямований на посилення контролю за ефективністю роботи держкомпаній. Він базується на листі очікувань власника, де чітко прописані цілі та очікувані результати діяльності підприємства.
Згідно з новим порядком, оцінка проводиться на основі щорічного звіту, який держкомпанії подають суб'єкту управління (Мінекономіки, відповідному міністерству або Кабінету Міністрів, тощо). Звіт має містити інформацію про досягнення цілей, визначених у листі очікувань власника.
Оцінка здійснюється за бальною системою і враховує виконання ключових показників ефективності, які чітко визначені у листі очікувань, зокрема:
- фінансові результати;
- виконання стратегічних планів тощо).
За результатами оцінки діяльність компанії може бути визнана:
- ефективною;
- задовільною;
- незадовільною.
Результати оцінки враховуються при прийнятті управлінських рішень, зокрема, щодо керівництва компанії. Очікується, що новий порядок сприятиме підвищенню прозорості та підзвітності державних компаній, а також покращить корпоративне управління.
Довідково
Листи очікування – новий документ у системі планування, який запроваджує закон, що вдосконалює корпоративне управління. Це інструмент, через який держава визначає конкретні цілі для компаній – очікування щодо прибутковості, ліквідності та інших показників.
Нагадаємо, НАДС затвердило професійний стандарт «Керуючий справами виконавчого апарату (комітету)».
Джерело: офіційний сайт Мінекономіки
Податкова соціальна пільга у 2024 році надає можливість зменшити розмір ПДФО. Хто має право на ПСП 2024, як її застосовувати, для кого призначена «дитяча» ПСП та який її розмір, які документи потрібні для застосування такої ПСП, які коди ознак ПСП застосовувати при складанні Додатка 4ДФ Податкового розрахунку – відповіді на ці питання у даному огляді.
Інвентаризація в бюджетних установах – це можливість забезпечити достовірність даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Щоб її провести без помилок, варто належно оформити документи. У цій добірці ми зібрали всі необхідні бланки інвентаризації та підказки по їх заповненню.
Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах не виплачується за кошти державного чи місцевого бюджету. Це забороняє підпункт «б» пункту 4 постанови КМУ від 30.08.2002 № 1298. А от допомогу на поховання як страхову виплату виплачує роботодавець за рахунок коштів, отриманих від ПФУ, за умови надання потрібних документів про смерть працівника чи члена його сім’ї.
«Тобі догана! Будеш тепер без премії і матеріалки», – сказав керівник установи бухгалтерові. А все через те що бухгалтер вчасно не надав працівникам розрахункові листи про зарплату. Він захотів розібратися, чи правомірно його покарали. Сам не впорався, тож по допомогу звернувся до редакції. Чи справді через догану він втратить премію? Чи зможе отримати хоча б матеріалку? Експерт знає відповіді.
Матеріальна допомога, якої потребує працівник для вирішення соціально-побутових питань, має свої особливості надання та оподаткування. Після початку війни об’єктивних підстав для надання матеріальної допомоги, на жаль, побільшало