Тож, працівнику створили медичний висновок. Як діяти?
- Якщо працівник має офіційне працевлаштування, то в разі тимчасової втрати працездатності для нього автоматично відкриється електронний лікарняний.
- Він сформується на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність (МВТН), який лікуючий або сімейний лікар створить після огляду. Також е-лікарняний автоматично відкриється в разі оформлення медичного висновку для дитини працівника, яка потребує догляду.
- Одразу після створення медичного висновку на контактний номер телефону працівника надійдуть два повідомлення: від E-health щодо створення медичного висновку із указанням його номеру; та від Пенсійного фонду України щодо формування електронного листка непрацездатності, його номеру і періоду дії.
- Працівнику потрібно повідомити про це роботодавця. Це можна зробити будь-яким зручним обом способом, наприклад, телефоном.
- Це все! Тепер завдання працівника – швидше одужувати і чекати на виплати від Фонду соціального страхування України та роботодавця.
- Роботодавець (а також усі роботодавці за сумісництвом) будуть бачити е-лікарняний працівника в своїх кабінетах страхувальників з дня його відкриття, але почнуть призначення допомоги лише після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності і сплину строку, у який лікарі можуть внести зміни.
- Роботодавцю доступна лише загальна інформація про непрацездатність, яка необхідна для призначення матеріального забезпечення – роботодавець не дізнається, чим саме хворів працівник . Тому працівнику не потрібно передавати роботодавцю медичний висновок про тимчасову непрацездатність, якщо лікар роздрукував для нього витяг, – він містить персональні дані і не є підставою для нарахування матеріального забезпечення.
Розглянемо окремі поширені випадки:
Якщо працівник одужав раніше:
- Електронний лікарняний створюється одразу зі статусом «закритий» та містить дату відкриття (початок непрацездатності) і дату закриття (планова дата одужання або наступного огляду).
- Якщо працівник одужає раніше, ніж зазначено в е-лікарняному, це має засвідчити лікар – під час візиту він підтвердить працездатність і створить новий медичний висновок, який скоротить дію лікарняного.
Якщо працівник довго хворіє:
- Якщо працівник не одужає у визначений в первинному е-лікарняному термін, лікар створить наступний медичний висновок – на його підставі сформується окремий е-лікарняний, який продовжить тимчасову непрацездатність. Про це працівнику потрібно повідомити роботодавця.
- Таких електронних лікарняних може бути декілька в межах одного страхового випадку (усі вони матимуть тотожну першу частину номеру е-лікарняного до знаку дефісу). За кожним із них матеріальне забезпечення призначається окремо – це дозволяє пришвидшити отримання допомоги, адже для виплат не потрібно чекати одужання.
- Також новий медичний висновок (а отже наступний продовжений е-лікарняний) створять в разі госпіталізації або направлення на відновне лікування до реабілітаційного відділення санаторно-курортного закладу.
- Якщо працівник лікувався від важких захворювань або травм, і він має ускладнення і показання для продовження лікування в реабілітаційному відділенні, лікарсько-консультативна комісія закладу охорони здоров’я направить його на таке лікування до санаторно-курортного закладу прямо зі стаціонару. Курс реабілітації працюючих оплачується за кошти Фонду соціального страхування України у повному обсязі. Окремо за час відновного лікування Фондом оплачується продовжений на цей період е-лікарняний.
- Детальніше про механізм отримання реабілітації за кошти ФССУ: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975799.
Якщо під час перебування на лікарняному працівнику відкрили ще один, з іншої причини:
- Інколи різні страхові випадки перекриваються: наприклад, під час хвороби у працівника може захворіти дитина, і їй знадобиться догляд. Або ж лікар направив його на 14-денну самоізоляцію від COVID-19 як контактну особу, однак через декілька днів він все ж захворів.
- Для таких випадків у ФССУ розробили «правила скорочення» – вони визначають пріоритет різних причин непрацездатності і скорочують «непріоритетні» е-лікарняні. Так, лікарняний по ізоляції від COVID-19 (який оплачується в розмірі 50% доходу) переривається на користь е-лікарняного по вагітності та пологах (оплачується у розмірі 100% доходу), по загальній хворобі, необхідності догляду за хворими рідними тощо (які оплачують залежно від стажу у розмірі від 50% до 100% доходу). А електронний лікарняний по вагітності та пологах скорочує будь-який з лікарняних, у той час як сам не може бути скорочений жодною іншою причиною непрацездатності.
- Е-лікарняні скоротяться автоматично, а розмір матеріального забезпечення розрахує роботодавець.
Якщо не прийшло повідомлення про створення медвисновку та/або е-лікарняного:
- Щось пішло не так. Варто спробувати з’ясувати, що сталось, аби виправити помилку.
- Повідомлення про створення медичного висновку може не надійти, якщо персональні дані працівника, наявні в лікаря, неактуальні. Працівнику необхідно перевірите правильність введеної інформації – можливо, він змінив прізвище, оновився номер телефону або не заповнено деякі з колонок. Важливо завжди повідомляти лікаря і роботодавця про зміни персональних даних.
- Якщо інформація була неактуальна, після її оновлення працівник отримає повідомлення.
- Переглянути свій медичний висновок працівник може на Єдиному порталі державних послуг Дія (для цього у спеціальному розділі потрібно ввести номер запису сформованого медичного висновку з SMS).
- Поставити запитання щодо створення медичних висновків можна інформаційно-довідковій службі НСЗУ: 16-77.
- Можуть бути дві причини, чому не надійшло SMS про відкриття е-лікарняного: у кабінеті працівника на вебпорталі Пенсійного фонду не вказано або вказано неактуальний номер телефону, або е-лікарняний не було створено.
- У першу чергу працівнику потрібно запитати в лікаря, чи було ним отримано відповідь від Електронного реєстру листків непрацездатності і яку саме. Е-лікарняний може не сформуватись, якщо система не знайде працівника у Реєстрі застрахованих осіб – тобто не зможе підтвердити його працевлаштування. Якщо працівника працевлаштовано, йому потрібно звернуться до роботодавця або на гарячу лінію Пенсійного фонду для з’ясування причин: 0800-503-753.
- Також е-лікарняний міг сформуватись, але повідомлення не надійти. Працівник може самостійно перевірити, чи відкрився лікарняний – для цього йому потрібно авторизуватись кабінету на вебпорталі Пенсійного фонду за допомогою ЕЦП або пройти верифікацію за допомогою BankID. Там же він зможе оновити свій контактний номер телефону.
Як дізнатись дату фінансування допомоги за е-лікарняним?
- Перші п’ять днів страхового випадку оплачуються роботодавцем, а решта днів аж до одужання фінансується Фондом соціального страхування України незалежно від кількості е-лікарняних, якими оформлено випадок. Виключенням є допомоги по вагітності та пологах, по догляду за хворими дітьми тощо, які оплачуються за кошти ФССУ з першого дня.
- Дата фінансування допомоги від Фонду працівнику прямо залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку.
- ФССУ радить не втрачати зв’язок із роботодавцем, цікавитись станом оформлення заяви-розрахунку і знати точну дату її подання.
- Знаючи точну дату подання заяви-розрахунку за своїм е-лікарняним, працівник може слідкувати за станом фінансування онлайн у телеграм-каналі Фонду: https://t.me/socialfund.
- Інформація щодо профінансованих дат, у які роботодавцями було подано заяви-розрахунки, оновлюється у телеграм-каналі за тегом #фінансування_оперативно. Зазвичай проходить декілька банківських днів, доки після здійснення фінансування кошти надійдуть на рахунки роботодавців для виплати допомоги працівникам.
- Однак аби працівники могли точно дізнатись, чи кошти вже перераховано їх роботодавцю, ФССУ ввели у телеграм-каналі додаткову звітність за тегом #фінансування_страхувальників – інформація оновлюється у розрізі регіонів і означає, що кошти за заявами-розрахунками, поданими по наведену дату, вже знаходяться на рахунку роботодавця.
- Після того, як кошти надійдуть на рахунок, роботодавець має виплатити допомогу працівнику у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ.
- Отримати консультацію щодо оплати е-лікарняних можна за номером гарячої лінії ФССУ: 0800-50-18-92, або в управлінні виконавчої дирекції Фонду, де зареєстровано роботодавець працівника, контакти у розрізі регіонів: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/968493.
Джерело: Єдиний веб-портал органів виконавчої влади України
ШКОЛА ГОЛОВБУХА ДЛЯ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ ⏩ОТРИМАТИ ДОСТУП
- ⭐️ Всеукраїнська професійна сертифікація бухгалтерів — 2021 СПРОБУВАТИ БЕЗПЛАТНО⚡️
- ⭐️Оплата праці в умовах посткарантину СПРОБУВАТИ БЕЗПЛАТНО⚡️
- ⭐️Оплата праці в дитячих садках СПРОБУВАТИ БЕЗПЛАТНО⚡️
- ⭐️Лікарняні через COVID-19 СПРОБУВАТИ БЕЗПЛАТНО⚡️
- ⭐️Зарплата в бюджеті СПРОБУВАТИ БЕЗПЛАТНО⚡️
- ⭐️ПДВ у бюджетних установах СПРОБУВАТИ БЕЗПЛАТНО⚡️
- ⭐️Лікарняні та декретні: як платити і звітувати у 2021 році СПРОБУВАТИ БЕЗПЛАТНО⚡️
- ⭐️Планування бюджету територіальної громади СПРОБУВАТИ БЕЗПЛАТНО⚡️
УВАГА!
Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.