У Верховній Раді зареєстровано законопроект щодо оновлення правил оплати лікарняних та оптимізації роботи ФССУ

На сайті Верховної Ради з’явився законопроект №6171 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації функцій Фонду соціального страхування України» в якому зокрема планується збільшити оплату днів хвороби за рахунок роботодавця з 5 до 7 перших днів страхового випадку.

У Верховній Раді зареєстровано законопроект щодо оновлення правил оплати лікарняних та оптимізації роботи ФССУ

Згідно з пояснювальною запискою, проектом акта також передбачається:

1) скоротити кількість документів, що подаються особами до Фонду для призначення страхових виплат за страхуванням від нещасного випадку з 21 до 1;

2) забезпечити можливість доступу до сервісів Фонду через Єдиний державний вебпортал електронних послуг ,,Дія”;

3) запровадити електронну взаємодію Фонду з державними електронними ресурсами через національну систему електронної взаємодії ,,Трембіта” з метою одержання інформації, необхідної для призначення та контролю страхових виплат (проектом акта, наразі, додатково передбачається встановити обмін інформацією із 10 реєстрами та системами);

4) уточнити та привести у відповідність із Сімейний кодексом України коло осіб, які мають право на одноразові та щомісячні страхові виплати за страхуванням від нещасного випадку, що значно скоротить кількість судових позовів щодо встановлення права на отримання страхових виплат у разі смерті потерпілого;

5) посилити відповідальність держави за дотримання прав застрахованих осіб, зокрема:

  • надати повноваження Кабінету Міністрів України в частині: вирішення питань бюджетної політики Фонду; затвердження порядку відчуження майна Фонду; затвердження нормативно-правових актів, що регулюють правовідносини, пов’язані із виконанням завдань і функцій Фонду, що є суміжними із сферами державних політик, завдання щодо формування та реалізації яких віднесені до повноважень інших центральних органів виконавчої влади; призначення та звільнення директора виконавчої дирекції Фонду;
  • передбачити повноваження Мінсоцполітики щодо: внесення Уряду пропозицій стосовно призначення та звільнення директора виконавчої дирекції Фонду; погодження призначення та звільнення директором його заступників і керівників управлінь виконавчої дирекції фонду; внесення в порядку державного нагляду подань відповідному суб’єкту призначення щодо звільнення зазначених посадових осіб;
  • визначити Фонд юридичною особою публічного права;

6) актуалізувати норми законодавства у зв’язку із запровадженням електронного реєстру листків непрацездатності;

7) забезпечити збалансований, з урахуванням світового досвіду, підхід до оплати перших днів тимчасової непрацездатності роботодавцем, збільшивши період оплати з 5 до 7 перших днів страхового випадку (з 2023 року).

Зараз законопроект знаходиться на розгляді в Комітеті.

Джерело: Верховна Рада України

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

вебінар про перевірки ревізорів

Статті за темою

Усі статті за темою

Приклади відрахувань із заробітної плати

Перш ніж виплатити працівникові зарплату, бухгалтер повинен відрахувати із неї податки. А ще можуть бути й аліменти та інші обов’язкові платежі. Усе про відрахування із заробітної плати — у статті.
341683

Електронна декларація – хто подає

Подання декларації – обов’язок посадовців бюджетних установ.❗️Хто має право не подавати електронну декларацію під час воєнного стану та які штрафи передбачено — у нашій консультації.
90435

Електронна декларація – заповнення

Антикорупційне декларування з початком кожного нового року поновлюється, є ще повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, тож публікуємо детальну інструкцію з заповнення декларції. Експерт пояснює, що і в якому розділі слід зазначати.
66170

Облік витрат за договорами надання послуг в ОМС

Надання й отримання послуг – це повсякденність будь-якої бюджетної установи. Не виняток і органи місцевого самоврядування (ОМС). Як обліковувати витрати на послуги, зокрема за цивільно-правовими договорами – у даному огляді.
3512

Документальне оформлення підсумованого обліку робочого часу

Досить поширені ситуації, коли з огляду на режим роботи та процеси в установі неможливо встановити звичайний 8-годинний робочий час. У цьому випадку на допомогу приходить підсумований облік робочого часу. Що це означає, де застосовується та як правильно здійснити документальне оформлення – читайте далі у статті.
13878

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді