Як списувати держмайно з 22 лютого 2025 року

Автор
керівник експертної групи «Експертус Головбух» Цифрового видавництва Експертус, Київ
Із 22 лютого 2025 року діє оновлений Порядок списання державного майна. Які новації запровадили урядовці, підкажемо у відео

Як списувати держмайно з 22 лютого 2025 року

Прощавай, Господарський кодексе! Як зміняться правила гри?

Кабмін змінив Порядок списання держмайна. Так урядовці унормували, як списувати держмайно, зруйноване та пошкоджене через обстріли.

Зміни працюють із 22 лютого 2025 року.

Оновлений Порядок списання об’єктів державної власності, затверджений постановою КМУ від 08.11.2007 № 1314 чинний із 22.02.2025 року.

Поговорімо про чотири основні новації.

Перша новація — до порядку включили нову підставу для списання держмайна.

Бюджетники отримали право списувати майно, яке не зможуть відчужити, безоплатно передати казенним та державним комерційним підприємствам, їх об’єднанням, госптовариствам, закладам, установам, організаціям, зокрема тим, які перебувають у віданні Нацакадемії наук і галузевих академій наук, та щодо якого не можна застосувати інші способи управління або їх застосування економічно недоцільне.

Зокрема списувати можна держмайно:

  • зруйноване (пошкоджене / знищене), відновлення якого є економічно недоцільним чи неможливим

або

  • знищене / зруйноване внаслідок аварії чи стихійного лиха, пожежі, воєнних дій або терористичних актів.

Друга новація — дозволили часткове списання майна.

Установам дозволили провести часткову ліквідацію об’єкта основних засобів, якщо в процесі експлуатації окремі складові об’єкта основних засобів зламані, пошкоджені або зруйновані. Щоб виконати часткову ліквідацію, визначте первісну або переоцінену вартість і знос частини майна, яку списуєте. Якщо немає даних про вартість частини майна, розрахуйте її на пропорційній основі. Використайте натуральні параметри: площу, довжину, висоту, об’єм, обсяг тощо.

Для часткового списання майна подайте суб’єкту управління такі самі документи, які подаєте, коли проводите повне списання об’єкта.

Третя новація — додали документи для списання зруйнованого, пошкодженого, знищеного майна.

Щоб списати майно, зруйноване або пошкоджене через обстріли, до протоколу комісії зі списання майна та Акта списання (часткової ліквідації) основних засобів долучіть засвідчені копії:

  • Акта обстеження об’єкта, пошкодженого внаслідок військових дій, спричинених збройною агресією рф.

Примірна форма акта з додатка до  Порядку виконання невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації, пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд, затвердженого постановою КМУ від 19.04.2022 № 473:

  • Звіту про оцінку збитків, завданих збройною агресією рф проти України, внаслідок знищення або пошкодження майна;
  • Рецензії на звіт про оцінку. 

Четверта новація — дозволили реалізувати вилучені дорогоцінні метали та каміння

Матеріали, які вилучили після демонтажу та розбирання списаного майна, що містять дорогоцінні метали та каміння, за оновленим порядком реалізуйте згідно із вимогами законодавства. З Порядку списання держмайна вилучили згадку про обов’язок здавати вилучені матеріали із дорогоцінним вмістом ліцензованим суб’єктам господарювання, які провадять діяльність із збирання та первинної обробки брухту й відходів дорогоцінних металів і каміння.

Окрему увагу в оновленому порядку приділили списанню пошкодженого або знищеного через війну майна енергоінфраструктури.

Чи зачеплять ці зміни комунальні підприємства, які послуговуються порядком списання майна, що його затвердив орган місцевого самоврядування? Зазвичай норми порядку списання комунмайна дублюють пункти порядку для держмайна. Тож варто очікувати змін у локальних порядках. Будьте пильними!

Не пропустити інші важливі зміни та розв’язати робочі ситуації допоможе електронний журнал «Головбух Бюджет». Долучайтесь до спільноти однодумців у наших соцмережах, щоб тримати руку на пульсі.

До зустрічі!

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про надання матеріальної допомоги: як заповнити правильно

Перед тим як надати працівникові матеріальну допомогу, необхідно оформити відповідні документи, зокрема, наказ про надання матеріальної допомоги. Дізнайтеся, як правильно заповнити наказ про надання матеріальної допомоги: на оздоровлення, у зв’язку з сімейними обставинами, на лікування, на оздоровлення дітей, на поховання
149141

Авансовий звіт у 2025 році: бланк та приклад заповнення

Для бухгалтера звична практика – видати працівникам аванс на відрядження, отримати від них авансові звіти, відшкодувати витрати за час поїздки. Та чи певний бухгалтер, що працівник подав авансовий звіт правильно? Надаємо бланк та приклад заповнення.
236008

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді