Як подавати Звіт про наявність та розподіл гуманітарної допомоги в іноземній валюті
Прощавай, Господарський кодексе! Як зміняться правила гри?
Гуманітарна допомога – цільова адресна безоплатна допомога у грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами з мотивів гуманності отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують допомоги у зв’язку із:
- соціальною незахищеністю;
- матеріальною незабезпеченістю;
- скрутним фінансовим становищем;
- введенням воєнного або надзвичайного стану;
- виникненням надзвичайної ситуації; або
- тяжкою хворобою конкретної фізичної особи; а також
- для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту (ст. 1 Закону «Про гуманітарну допомогу» від 22 жовтня 1999 року № 1192-XIV).
Законодавство України про гуманітарну допомогу складається з Закону «Про благодійну діяльність та благодійні організації» від 05 липня 2012 року № 5073-VI, Закону № 1192, інших нормативно-правових актів, міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана ВРУ (ст. 2 Закону № 1192).
Відносини щодо прийняття, набрання чинності, оскарження в адміністративному порядку, виконання, припинення дії адміністративних актів у сфері отримання, надання, оформлення, розподілу і контролю за цільовим використанням гуманітарної допомоги регулюються Законом «Про адміністративну процедуру» від 17 лютого 2022 року № 2073-IX з урахуванням особливостей, встановлених Законом № 1192.
Контроль щодо використання гуманітарної допомоги за цільовим призначенням здійснюють відповідні спеціально уповноважені державні органи з питань гуманітарної допомоги та податкові органи (ч. 2 ст. 11 Закону № 1192).
Пунктом 7 Порядку використання гуманітарної допомоги у вигляді коштів в іноземній валюті з рахунків в іноземній валюті отримувачів гуманітарної допомоги, затвердженого постановою КМУ від 22 березня 2000 року № 542, встановлено, що отримувач після повного використання гуманітарної допомоги у вигляді іноземної валюти зобов’язаний протягом п’яти робочих днів подати Міністерству соціальної політики України та територіальному органові ДПС за своїм місцезнаходженням звіт про цільове використання гуманітарної допомоги у вигляді іноземної валюти.
Увага: отримувач подає щомісяця до 05 числа Мінсоцполітики та територіальному органові ДПС за своїм місцезнаходженням звіт про наявність та розподіл гуманітарної допомоги в іноземній валюті до повного використання всієї суми отриманої гуманітарної допомоги.
Порядок подання звітів встановлюється Мінсоцполітики. Наказом Мінсоцполітики «Про затвердження форм звітів про наявність і розподіл гуманітарної допомоги та Інструкції щодо їх заповнення» від 31.07.2020 № 539 затвердили:
- форму звіту № 1 «Звіт про наявність і розподіл гуманітарної допомоги»;
- форму звіту № 2 «Зведений звіт про наявність і розподіл гуманітарної допомоги в розрізі отримувачів гуманітарної допомоги»;
- Інструкцію щодо заповнення форми звіту № 1 та форми звіту № 2.
Згідно з п. 2 розд. І Інструкції:
- форма звіту № 1 подається отримувачами гуманітарної допомоги та набувачами гуманітарної допомоги – юридичними особами до обласних, Київської міської державних адміністрацій відповідного регіону за місцем державної реєстрації отримувачів гуманітарної допомоги щомісяця до 05 числа місяця, наступного за звітним, наростаючим підсумком окремо по кожному вантажу/коштам, у тому числі в іноземній валюті, визнаним гуманітарною допомогою, до повного розподілу всього обсягу допомоги;
- форма звіту № 2 подається місцевими державними адміністраціями до Мінсоцполітики щомісяця до 20 числа місяця, наступного за звітним, наростаючим підсумком у розрізі отримувачів гуманітарної допомоги відповідного регіону (пункт 3 розділу І Інструкції).
Джерело: офіційний сайт ГУ ДПС у Запорізькій області