Електронний кабінет: які функції та можливості він надає платникам податків для реалізації своїх прав та обов’язків

Електронний кабінет – це інформаційно-телекомунікаційна система, створена для забезпечення реалізації платниками податків та державними органами своїх прав та обов’язків, визначених Податковим Кодексом України, в електронному вигляді.

Електронний кабінет: які функції та можливості він надає платникам податків для реалізації своїх прав та обов’язків

Офіційна сторінка електронного кабiнетуhttps://cabinet.tax.gov.ua

Робота з власним Електронним кабінетом здійснюватиметься платником податків за допомогою підключеного до Інтернет-мережі персонального комп’ютера з використанням стандартних програмно-технічних засобів (браузера, картрідера тощо) за умови авторизації платника податків на веб-порталі ДПС України.

Електронний кабінет платника податків є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надаватиме безконтактні способи взаємодії платників податків та ДПС з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

Електронний кабінет складається із двох функціональних частин:

  • загальнодоступної (відкритої) частини, вхід до якої здійснюється без ідентифікації користувача,
  • приватної частини (особистого кабінету).

За допомогою відкритої частини електронного кабінету доступні такі можливості:

  • доступ до інформації з публічних реєстрів:
  • дані про взяття на облік платників;
  • дані з Реєстру страхувальників;
  • дані з Реєстру платників ПДВ;
  • дані з Реєстру платників єдиного податку;
  • інформація про РРО;
  • інформація про книги ОРО;
  • дані з Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального;
  • дані з Реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами;
  • податковий календар;
  • перегляд та друк бланків податкової звітності;
  • заповнення декларації про майновий стан і доходи для громадян;
  • контакти та адреси діючих центрів обслуговування платників.

Відповідно до ст. 49.3 Податкового кодексу України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено Податковим Кодексом, в один із таких способів:

  • а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
  • б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
  • в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України “Про електронні документи та електронний документообіг” та “Про електронні довірчі послуги”.

За допомогою приватної частини електронного кабінету можна сформувати та надіслати до органів ДПС:

  • податкову звітність,
  • запити на отримання інформації,
  • заяви для реєстрації платниками окремих податків.

Також у приватній частині електронного кабінету в залежності від типу платника (юридична особа, фізична особа - суб’єкт підприємницької діяльності, громадянин, посадова особа державного органу тощо) надається доступ до:

  • перегляду облікових даних платника;
  • подання звітності в електронному вигляді до органів ДПС, пенсійного фонду та статистики (детальніше в розділі - Введення звітності);
  • перегляду та друку раніше поданої звітності;
  • листування з органами ДПС подання заяв, запитів для отримання інформації;
  • інформації про стан розрахунків з бюджетом ;
  • реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних;
  • інформації з Єдиного реєстру податкових накладних;
  • інформації з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування ПДВ;
  • інформації з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування реалізації пального.

Також платник може у режимі реального часу отримати доступ до особистої інформації, а саме отримати відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків, стан поданої звітності тощо.

У розділі «Електронний кабінет для громадян» можливо подати:

  • запит до податкової інспекції на отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді:
  • податкову декларацію про доходи;
  • використати інші функції даного розділу.

Більш детально про деякі функції, які користуються попитом у платників податків:

- Меню «Стан розрахунків з бюджетом» надає користувачу електронного кабінету доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного пункту меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить наступну інформацію по кожному виду платежу:

При зверненні до зазначеного пункту меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить наступну інформацію по кожному виду платежу:

  • орган ДПС;
  • назва податку (платежу);
  • платіж (код);
  • МФО банку;
  • бюджетний рахунок та по кожному виду податку (платежу) на поточну дату
  • нараховано/зменшено;
  • сплачено до бюджету;
  • повернуто з бюджету;
  • пеня;
  • недоїмка;
  • переплата;
  • залишок несплаченої пені.

- Меню «Листування з ДПС» дозволяє надіслати довільну кореспонденцію (лист, запит тощо) до відповідного органу ДПС щодо подання звітності засобами телекомунікаційного зв’язку, а також з питань, що виникають по одноразовому (спеціальному) добровільному декларуванню тощо. На протязі одного робочого дня після надсилання листа до органу ДПС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДПС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДПС користувач може переглянути в вкладці Вхідні документи режиму Вхідні/вихідні документи.

- Меню «Введення звітності» надає користувачу електронного кабінету можливість створювати, редагувати, підписувати та надсилати податкову, пенсійну та статистичну звітність до ДПС, Пенсійного фонду України та органів статистики. Підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа є друга квитанція . В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та платника (платників) електронного документа та автора квитанції).

Цей зручний безкоштовний сервіс подання декларацій в електронному вигляді працює цілодобово в режимі реального часу за допомогою персональних комп’ютерів та смарт-пристроїв з використанням електронно – цифрового підпису будь якого акредитованого центру сертифікації ключів (далі – АЦСК).

Електронний кабінет платника надає можливість отримати відомості про отримані доходи та утримані податки, а також підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб в електронному вигляді.

Використання Електронного кабінету заощадить Ваш час та позбавить необхідності відвідувати Центри обслуговування платників Державних податкових інспекцій, що скоротить кількість ваших візитів до контролюючих органів, в умовах адаптивного карантину.

Джерело: ДПС у Сумській області

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

вебінар про перевірки ревізорів

Статті за темою

Усі статті за темою

Плата за землю: приклад заповнення декларації

Землекористувачі чи орендарі земельних ділянок мають подавати до ДПС звітність з плати за землю – податкову декларацію. Податкова декларація з плати за землю – покрокова інструкція заповнення й зразок. Також знайдете про застосування звільнення від плати за землю під час війни та його декларування.
47644

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді