НКРЕКП: оператори систем розподілу не мають права нав’язувати замовникам своїх постачальників електроенергії

НКРЕКП пояснила, що оператор систем розподілу (ОСР) не має права подавати разом із заявою-приєднанням до договору на розподіл електричної енергії заяву-приєднання до договору на постачання електричної енергії компанії, що є пов’язаною (афілійованою) з ОСР.

У НКРЕКП наголошують: це порушення вимог щодо відокремлення та незалежності оператора системи розподілу, встановлених Законом України «Про ринок електричної енергії» від від 13.04.2017 № 2019 (далі — Закон № 2019). За таке порушення передбачений штраф — до 10% річного доходу (виручки) ОСР.

За Законом № 2019 суб’єкти господарювання, яким НКРЕКП видала ліцензію на право провадження господарської діяльності з:

  • розподілу електричної енергії (ОСР), укладають зі споживачами договори про надання послуг з розподілу електричної енергії. І вони вже можуть це робити.
  • постачання електричної енергії (електропостачальники), укладають зі споживачами договори про постачання електричної енергії споживачу. А якщо на електропостачальника покладено функцію надавача універсальної послуги на закріпленій території (постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам), то він укладає зі споживачами договори про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг.

Отже, ОСР мають право надавати лише заяви-приєднання до договорів на розподіл електричної енергії. А заяви-приєднання до договорів на постачання електричної енергії мають право надавати електропостачальники, які отримали відповідні ліцензії. І не має значення, є електропостачальник надавачем універсальної послуги чи ні.

За інформацією із офіційної ФБ-сторінки НКРЕКП

Закупівля комунальних послуг, електроенергії, природного газу — 2019

НКРЕКП: оператори систем розподілу не мають права нав’язувати замовникам своїх постачальників електроенергії
Ярослава ДУБРОВАексперт з питань публічних закупівель. Досвід роботи у Департаменті внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київської міської ради, (КМДА), Державній фінансовій інспекції, Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України
Як проводити закупівлю електроенергії за новими правилами? Як правильно закупити природний газ? Які особливості закупівлі теплопостачання, водопостачання, водовідведення слід врахувати? Убезпечте себе від ризиків під час закупівель товарів і послуг на 2019 рік.

вебінар про перевірки ревізорів

Статті за темою

Усі статті за темою

Оренда комунального та державного майна в Україні

Процедура оренди державного та комунального майна 2024 для держорганів, ОМС, бюджетних установ регламентована різними нормативно-правовими актами. Розглянемо чим керуватись при передачі в оренду державного чи комунального майна.
1215

Закупівля послуг з поточного ремонту: які нюанси врахувати

Час від часу у замовника виникає потреба в проведенні поточного ремонту, і для цього він має за законодавством провести закупівлю товарів й послуг. Поточний ремонт як предмет закупівлі належить до послуг, а для закупівлі послуг закупівельне законодавство встановлює свої вимоги. І самому розібратися з ними іноді замовнику не під силу. Допоможемо йому в цьому.
4815

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
4259

Протокол тендерного комітету – зразок

Протокол тендерного комітету – це документ, яким оформлюють рішення, прийняті на засіданні тендерного комітету. З’ясуємо, як правильно його скласти.
35737

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді