Які строки звернення за виплатами через тимчасову непрацездатність
Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
Списуємо майно в бюджетній установі
ПФУ нагадує, страхові виплати, передбачені Законом «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.99 № 1105-XIV, здійснюються у разі, якщо звернення за їх призначенням надійшло не пізніше 6 календарних місяців з дня:
- відновлення працездатності;
- закінчення відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами;
- з дня смерті застрахованої особи або члена її сім’ї.
Сформований на основі медичного висновку про тимчасову непрацездатність листок непрацездатності у день створення стає доступним до перегляду у кабінетах страхувальника та застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг ПФУ.
Після відображення листка непрацездатності в електронному кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг ПФУ та зміни його статусу на «готовий до сплати» роботодавець, відповідно до ст. 24 Закону № 1105:
- призначає страхову виплату застрахованій особі; та
- подає заяву-розрахунок на фінансування.
Увага: електронний листок непрацездатності, наявний в електронному кабінеті страхувальника, вважається поданим страхувальнику для призначення страхової виплати коли він набуває статусу «готовий до сплати (виданий)».
Враховуючи вищезазначене:
- якщо роботодавець не призначив вчасно допомогу та не подав заяву-розрахунок на фінансування страхових виплат по електронному листку непрацездатності протягом 6 місяців з дня відновлення працездатності або закінчення відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами, то він може сформувати та подати заяву-розрахунок для фінансування нарахованої допомоги застрахованій особі і після завершення шестимісячного строку, оскільки звернення за призначенням страхової виплати відбулося коли електронний листок непрацездатності був сформований в електронному кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг ПФУ та набув статусу «готовий до сплати (виданий)»;
- проте, якщо паперовий листок непрацездатності або документи для призначення допомоги на поховання були надані роботодавцю після спливу шестимісячного терміну для звернення за призначенням страхових виплат, то застрахована особа втрачає право на отримання зазначеної допомоги.