Чи мають право юридичні особи вносити зміни до звітності, після припинення діяльності?

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Відповідно до ПКУ платник податків зобов’язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Чи мають право юридичні особи вносити зміни до звітності, після припинення діяльності?


Податкова декларація подається за звітний період в установлені ПКУ строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків (п. 49.1 ст. 49 ПКУ).

Підставами для зняття з обліку у контролюючих органах юридичної особи відповідно до п.п. 67.1.1 п. 67.1 ст. 67 ПКУ є:
  • повідомлення чи документальне підтвердження державного реєстратора чи іншого органу державної реєстрації про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, закриття відокремленого підрозділу юридичної особи.

Підпунктом 37.3.1 п. 37.3 ст. 37 ПКУ встановлено, що підставами для припинення податкового обов’язку, крім його виконання, є ліквідація юридичної особи.

Слід зазначити, що порядок внесення змін до податкової звітності визначений ст. 50 ПКУ.
Так, згідно з п. 50.1 ст. 50 ПКУ у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених ст. 50 ПКУ), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявлені.

Враховуючи те, що право подавати податкову звітність і, відповідно, вносити до неї зміни в порядку, визначеному ст. 50 ПКУ, надано виключно зареєстрованим платникам податку, то юридичні особи – платники податків, відносно яких до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань внесено запис про припинення діяльності не мають права уточнювати показники у раніше поданій звітності, у тому числі шляхом подання уточнюючого розрахунку.

Джерело: ДПС

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Призупинення дії трудового договору: оформлення та звітність

Призупинення трудових відносин як альтернатива відпустці за власний рахунок з’явилася під час дії воєнного стану. Як оформити призупинення дії трудового договору та чи зазначати в Додатку Д5 реквізити наказу про призупинення дії трудового договору, як заповнити при цьому Додатки Д1 та 4ДФ, — дізнаєтеся з цього огляду
24183

Декларація з плати за землю 2025: бланк, зразок та алгоритм заповнення

Землекористувачі чи орендарі земельних ділянок мають подавати до ДПС звітність з плати за землю – податкову декларацію. Податкова декларація з плати за землю у 2025 році – покрокова інструкція заповнення й зразок
64985

Аліменти в 4ДФ: зразок і правила заповнення

Як відображати аліменти у Додатку 4ДФ? Який код ознаки доходу застосувати — у статті знайдете приклад заповнення 4ДФ щодо аліментів із поясненнями експерта.
499

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді