Електронні трудові книжки: що потрібно знати працівникам і роботодавцям

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
Українці вже кілька років користуються електронними трудовими книжками. Замість паперових — цифрові записи в реєстрі, доступні як працівникам, так і ПФУ. Такий формат обліку запроваджений Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі»

Електронні трудові книжки: що потрібно знати працівникам і роботодавцям

Як ідеально завершити 2025 рік: покроковий план

Мін'юст зазначає, Закон № 1217-IX від 05.02.2021:

Облік трудової діяльності здійснюється в електронному вигляді — через реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Його адмініструє ПФУ.

Електронна трудова книжка дозволяє:

  • швидко й зручно переглядати записи про свій трудовий стаж через портал електронних послуг Пенсійного фонду;
  • уникати втрати чи пошкодження документів, які можуть зникнути при переїзді, пожежі чи іншій непередбаченій ситуації;
  • спростити процедуру призначення пенсії — необхідна інформація буде доступна в цифровому вигляді;
  • зменшити адміністративне навантаження на кадрові служби підприємств;
  • забезпечити кращий захист персональних даних.

Увага: до 10 червня 2026 року триває перехідний період. Протягом цього часу ПФУ вносить відсутні дані про трудову діяльність працівників до реєстру на підставі інформації, яку надає сам працівник або роботодавець.

Після завершення оцифрування паперові трудові книжки повертаються їх власникам під підпис. Разом із тим, у перехідний період дозволяється використовувати як електронну, так і паперову форму трудової книжки. Це забезпечує гнучкість і дає час всім учасникам процесу звикнути до нових стандартів.

Важливо: якщо особа вперше влаштовується на роботу й вимагає оформлення паперової трудової книжки — роботодавець зобов’язаний видати її впродовж 5 днів. Також на вимогу працівника в паперову книжку можуть вноситись записи про прийняття, переведення чи звільнення.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Типове положення про бухгалтерську службу бюджетної установи 2025

Положення про бухгалтерську службу в 2025 році зазнало змін. У статті — актуальний бланк і пояснення від експерта про завдання, функціональні обов’язки та повноваження бухгалтерської служби бюджетної установи.
2553

Калькулятор днів відпустки

Скористайтеся калькулятором розрахунку відпускних, щоб допомогти працівнику правильно порахувати кількість днів відпустки або щоб визначити дні невикористаної відпустки, якщо працівник звільняється.
771

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді