Електронні трудові книжки: що потрібно знати працівникам і роботодавцям

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
Українці вже кілька років користуються електронними трудовими книжками. Замість паперових — цифрові записи в реєстрі, доступні як працівникам, так і ПФУ. Такий формат обліку запроваджений Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі»

Електронні трудові книжки: що потрібно знати працівникам і роботодавцям

Як підтверджувати добові з 12.10.2025🧐

Мін'юст зазначає, Закон № 1217-IX від 05.02.2021:

Облік трудової діяльності здійснюється в електронному вигляді — через реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Його адмініструє ПФУ.

Електронна трудова книжка дозволяє:

  • швидко й зручно переглядати записи про свій трудовий стаж через портал електронних послуг Пенсійного фонду;
  • уникати втрати чи пошкодження документів, які можуть зникнути при переїзді, пожежі чи іншій непередбаченій ситуації;
  • спростити процедуру призначення пенсії — необхідна інформація буде доступна в цифровому вигляді;
  • зменшити адміністративне навантаження на кадрові служби підприємств;
  • забезпечити кращий захист персональних даних.

Увага: до 10 червня 2026 року триває перехідний період. Протягом цього часу ПФУ вносить відсутні дані про трудову діяльність працівників до реєстру на підставі інформації, яку надає сам працівник або роботодавець.

Після завершення оцифрування паперові трудові книжки повертаються їх власникам під підпис. Разом із тим, у перехідний період дозволяється використовувати як електронну, так і паперову форму трудової книжки. Це забезпечує гнучкість і дає час всім учасникам процесу звикнути до нових стандартів.

Важливо: якщо особа вперше влаштовується на роботу й вимагає оформлення паперової трудової книжки — роботодавець зобов’язаний видати її впродовж 5 днів. Також на вимогу працівника в паперову книжку можуть вноситись записи про прийняття, переведення чи звільнення.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Працевлаштування осіб з інвалідністю: зміни 2026

Виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю — обов’язок роботодавців. Із 2026 року він зазнає змін і за недотримання вимог доведеться як заплатити штраф, так і відзвітувати. Зекономити гроші та уникнути зайвої роботи вийде із порадами від експерта далі у статті.
21626

Відсторонення від роботи: підстави, алгоритм, оплата

Із відстороненням працівника від роботи бухгалтери можуть зіткнутися за певних випадків. Що це за процедура, який її порядок застосування та у яких випадках це можливо, за наявності яких підстав та як при цьому оплачують роботу розглянемо детальніше.
638

Колективний договір: зміни, зразок, строк дії, поради

Колективний договір — обов’язковий документ для бюджетної установи. Як правильно його укласти у 2025 році, хто його підписує, що в колективному договорі перевіряють ревізори? У статті — зразок та роз’яснення від експерта
51697

Звільнення працівника у 2025 році: зміни, порядок, зразки

Звільнення працівника — тема цього огляду. Припинення трудових договорів зазнало змін у середині 2025 року, що нового для роботодавців — окреслимо у статті. Покрокова інструкція, зразки документів, повідомлення, підстави для звільнення, особливості воєнного часу для бюджетних установ — пояснює експерт
68849

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді