ФРУ: збої в «Дії» ставлять під загрозу бронювання працівників оборонних підприємств

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
Федерація роботодавців України закликає терміново вирішити проблеми з оновленою процедурою бронювання через «Дію». Під загрозою — безперебійне виконання оборонних контрактів. Про які ризики йде мова — розповідаємо далі

ФРУ: збої в Дії ставлять під загрозу бронювання працівників оборонних підприємств

📈 Чи індексувати зарплату в червні та липні 2025

Федерація роботодавців України (ФРУ) закликає повернути 100% бронювання працівників підприємств, визначених критично важливими МОУ. До ФРУ почали надходити численні звернення бізнесу у зв’язку з неочікуваними змінами у функціоналі «Дія Бізнес» щодо бронювання військовозобов’язаних працівників. 

Йдеться про заміну на рівні технічного продукту 100% ліміту на 50% для бронювання працівників підприємств, які визначені МОУ критично важливими для забезпечення потреб ЗСУ та інших військових формувань в особливий період.

Зараз на рівні Порядку бронювання військовозобов’язаних, затвердженого постановою КМУ від 23.01.2023 р. № 76, має місце юридична невизначеність у бронюванні цих категорій працівників за квотою 100%. Так, положення п. 5 Порядку містять неоднозначність у тлумаченні, де 100% бронювання стосується лише підприємств, визначених критично важливими Міністерством з питань стратегічних галузей промисловості.

Отже, підприємства, визнані критично важливими саме Міноборони, не враховані в п.5 Порядку. ФРУ припускає, можливо, саме на підставі цього Мінцифри внесло зміни до функціоналу «Дії», зменшивши ліміт бронювання зі 100% до 50%.

ФРУ вважає такі зміни такими, що ставлять під загрозу вчасне і належне виконання оборонних контрактів, від яких безпосередньо залежить обороноздатність країни та забезпечення національного економічного фронту.

У зв’язку з цим, ФРУ:

  • звернулось до МОУ у питанні термінового внесення змін до п. 5 Порядку та внесення їх на розгляду Уряду; та
  • пропонує чітко передбачити право на 100% бронювання для працівників підприємств, визначених критично важливими саме Міноборони.

Джерело: офіційний сайт ФРУ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Страховий стаж: як обчислити і коли враховувати

Дані про страховий стаж потрібні бухгалтеру в низці випадків — при нарахуванні лікарняних, декретних, пенсій та інших соціальних виплат. У консультації пояснюємо, як дізнатися свій страховий стаж та які періоди до нього включати
65053

Звіт із праці за формою № 1-ПВ: бланки, інструкція та строки подання

Форма № 1-ПВ — одна з обов’язкових форм державної статистичної звітності. У статті ви знайдете актуальні бланки звітів (звіт з праці місячний та звіт з праці квартальний), інструкцію щодо заповнення, приклади та терміни подання звіту з праці у 2025 році.
95997

Товарно-транспортна накладна: бланк та зразок заповнення 2025

Товарно-транспортна накладна – це належне оформлення процесу транспортування ТМЦ в усіх його учасників. Вона необхідна і для бухобліку, і для контролю перевезення. У статті знайдете актуальний бланк ТТН 2025, зразок заповнення та поради щодо виправлення помилок у документі.
188675

Хто може виконувати обов’язки головного бухгалтера на час його відсутності

Головний бухгалтер установи — посадова особа, керівник структурного підрозділу — бухгалтерської служби. Він має право другого підпису. Тож відсутність цієї особи, навіть тимчасова (через відпустку, хворобу чи звільнення), може паралізувати установу. Аби цього не сталось, керівник установи має дбати про свого бухгалтера та знати коли та хто може виконувати обов’язки головного бухгалтера на період його відсутності. Хто може замінити головбуха та як це оформити — розповідаємо у статті
22390

Типова кореспонденція субрахунків з переміщення активів

Типова кореспонденція субрахунків — це інструмент, що допомагає бухгалтерам бюджетної сфери відображати господарські операції в обліку згідно з нормативами. У консультації розберемо, як застосовувати типову кореспонденцію, які субрахунки використовуються для внутрішнього переміщення активів, передачі в оренду, безоплатної передачі тощо.
23665

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді