У Держпраці обґрунтували правомірність відсторонення від роботи невакцинованих працівників закладів освіти

Головне управління Держпраці у Харківській області повідомило про те, що в управлінні знаходиться велика кількість звернень громадян, які є працівниками закладів освіти, з приводу правомірності їх відсторонення від роботи без збереження заробітної плати через відмову від проходження вакцинації від COVID-19.

Допомогатор


У Держпраці обґрунтували правомірність відсторонення від роботи невакцинованих працівників закладів освіти

У Держпраці вирішили поставити крапку у спірному питанні щодо правомірності відсторонення від роботи працівників закладів освіти через їх відмову або ухилення від проходження вакцинації проти COVID-19 та надали таке обґрунтування:

«Так, наказом МОЗ України №2153 від 04.10.2021, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.10.2021 року за №1306/36928 «Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним щепленням», відповідно до статті 10 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», статті 12 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 90), та з метою забезпечення епідемічного благополуччя населення України, попередження інфекцій, керованих засобами специфічної профілактики, затверджено Перелік професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним щепленням (далі – Перелік).

Відповідно до цього Переліку (у разі відсутності абсолютних протипоказань до проведення профілактичних щеплень, відповідно до Переліку медичних протипоказань та застережень до проведення профілактичних щеплень, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 16 вересня 2011 року № 595, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 жовтня 2011 року за № 1161/19899 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 11 жовтня 2019 року № 2070) обов’язковим профілактичним щепленням проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS–CoV-2, на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS–CoV-2, підлягають працівники в тому числі і закладів вищої, післядипломної, фахової передвищої, професійної (професійно-технічної), загальної середньої, у тому числі спеціальних, дошкільної, позашкільної освіти, закладів спеціалізованої освіти та наукових установ незалежно від типу та форми власності.

Пунктом 4 наказу МОЗ № 2153 від 04.10.2021 встановлено, що цей наказ набирає чинності через один місяць з дня його офіційного опублікування. Публікація наказу в офіційному виданні Офіційний вісник України — 2021 р. здійснена 08.10.2021 року.

Так, преамбула наказу МОЗ України №2153 від 04.10.2021,зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.10.2021 року за №1306/36928 «Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним щепленням» містить посилання на статті 10 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», статті 12 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб».

Закон — нормативно-правовий акт, встановлений законодавчим органом загальнообов’язкове правило, яке має найвищу юридичну силу та є складовою законодавства в цілому. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.

Станом на момент заходу державного контролю Закон України «Про захист населення від інфекційних хвороб» є чинним, інформація щодо визнання його неконституційним відсутня.

Відповідно до підпункту 1 пункту 11 Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до органів юстиції та проведення їх державної реєстрації, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України 12 квітня 2005 року № 34/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26 березня 2020 року № 1207/5) державна реєстрація нормативно-правового акта здійснюється, якщо нормативно-правовий акт відповідає Конституції та законодавству України.

Наказ МОЗ України №2153 від 04.10.2021 «Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним щепленням», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.10.2021 року за №1306/36928, а отже – відповідає Конституції та законодавству України.

Таким чином, відсторонення від роботи працівників закладів освіти через їх відмову або ухилення від проходження вакцинації від короновірусної хвороби COVID-19 на термін до усунення причин такого відсторонення та ненаданням відповідних медичних довідок щодо наявності відповідних протипоказань є правомірним та відповідає вимогам чинного законодавства про працю.»

Джерело: Головне управління Держпраці у Харківській області

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Бронювання працівників – зміни з 01.12.2024

15 листопада Уряд оновив критерії бронювання та критерії для отримання критичності. Бронювання працівників підприємств із 1 грудня здійснюватимуть через Дію. Моніторинг підприємств та організацій здійснюватимуть щомісяця на відповідність всім критеріям критичності. Детальніше про зміни — у статті.
14174

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах не виплачується за кошти державного чи місцевого бюджету. Це забороняє підпункт «б» пункту 4 постанови КМУ від 30.08.2002 № 1298. А от допомогу на поховання як страхову виплату виплачує роботодавець за рахунок коштів, отриманих від ПФУ, за умови надання потрібних документів про смерть працівника чи члена його сім’ї.
9844

Гнучкий режим роботи

Гнучкий графік робочого часу може бути як тимчасовим, так і на постійній основі. Які особливості такого трудового розпорядку, як запровадити гнучкий режим роботи та вести облік робочого часу. Ці та інші пов’язані питання – у консультації.
12978

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді