Пропонують змінити законодавство про закупівлі щодо застосування ступеню локалізації виробництва

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
У Верховні Раді зареєстрували законопроєкт щодо місцевої складової (локалізації) в публічних та оборонних закупівлях

Пропонують змінити законодавство про закупівлі щодо застосування ступеню локалізації виробництва Уповноважена особа йде у відпустку: як підготуватися

Законопроєктом від 20.06.2025 № 13392 пропонують передбачити:

  • вимогу для замовника, який здійснює закупівлю певних товарів, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує 1 млн грн (наразі 200 тис грн), якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує відсоток локалізації з поетапним його збільшенням. Ця вимога діятиме тимчасово — до 31.12.2032;
  • щоб такий товар був включений до переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва безпосередньо його виробником;
  • обов’язок Уповноваженого органу формувати та вести перелік товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його веб-порталі, а також додаткові функції Уповноваженого органу;
  • створення комісії з питань забезпечення формування та ведення переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва та відповідності інформації, що міститься у ньому, та її повноваження;
  • окремі винятки щодо товарів, країнами походження яких є учасники відповідних міжнародних договорів, лише за наявності передбачених законодавством документів, що підтверджують країну походження товарів;
  • вимогу для замовника зазначати у тендерній документації відповідність ступеня локалізації виробництва та надання учасниками закупівель інформації, а також підтвердних документів щодо ступеня локалізації виробництва;
  • обов’язок замовника відхиляти тендерну пропозицію при порушенні цих вимог та невідповідності ступеню локалізації виробництва;
  • додаткові підстави для прийняття органами державного фінансового контролю рішення про початок моніторингу;
  • включення до істотних умов договору положення про застосування до постачальника штрафу у розмірі не менше 25% ціни договору, який стягується на користь замовника в разі, якщо товар, який було поставлено відповідно до такого договору, не відповідає ступеню локалізації;
  • визначення формули обчислення державним замовником під час оцінки пропозицій учасників процедур закупівель ціни товарів, внесених до переліку локалізованих товарів та умови застосування такої формули;
  • встановлення механізму визначення питомої ваги критерію оцінки пропозиції учасника закупівлі локалізація виробництва залежно від ступеню локалізації виробництва товару (товарів), що є предметом закупівлі, з урахуванням розподілу питомої ваги.

Прийняття та введення в дію цього закону на думку законотворців дозволить усунути наявні недоліки в практичній реалізації вимог законодавства України про закупівлі, а також посилить державну підтримку вітчизняним виробникам та локалізованим виробництвам; збільшить частку локалізованих товарів; забезпечить проведення промислової політики, яка прагне перетворити державні витрати на каталізатор для розвитку вітчизняного виробництва та на стимулювання подальшої локалізації виробництв.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як реєструвати договори в органах Казначейства в умовах воєнного стану

Укласти договір про закупівлю – це пів справи, аби його виконати за кошти державного чи місцевого бюджету – обов’язково потрібно зареєструвати взяття відповідного бюджетного зобов’язання. Розберемо окремі нюанси укладення договорів та дамо поради для реєстрації зобов’язань за ними відповідно до законодавства, що діє наразі.
7558

Закупівля послуг з поточного ремонту: які нюанси врахувати

Час від часу у замовника виникає потреба в проведенні поточного ремонту, і для цього він має за законодавством провести закупівлю товарів й послуг. Поточний ремонт як предмет закупівлі належить до послуг, а для закупівлі послуг закупівельне законодавство встановлює свої вимоги. І самому розібратися з ними іноді замовнику не під силу. Допоможемо йому в цьому.
11469

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
6838

Протокол тендерного комітету – зразок

Протокол тендерного комітету – це документ, яким оформлюють рішення, прийняті на засіданні тендерного комітету. З’ясуємо, як правильно його скласти.
38587

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді