Закупівля продуктів харчування для навчальних закладів
Готуємося до планування закупівель на наступний рік
Закупівля продуктів харчування за бюджетні кошти має відповідати вимогам, що урядовці прописали в цілій низці документів. Якщо говорити про дитяче харчування та харчування в навчальних закладах, то продукти мають відповідати:
- Закону “Про дитяче харчування” від 14.09.2006 № 142 (далі — Закон про дитяче харчування);
- Закону “Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів” від 23.12.1997 № 771;
- наказу МОЗ, МОН “Про затвердження порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах” від 01.06.2005 № 242/329;
- постанови КМУ “Про затвердження норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку” від 22.11.2004. № 1591;
- Державні санітарні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів (ДСанПіН 5.5.2.008-01), затвердженим постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 № 63;
- Санітарним правилам для підприємств громадського харчування (СанПин 42-123-5777-91), затвердженим постановою Головного державного санітарного лікаря СРСР від 19.03.1991.
Це ті положення, які замовнику варто включити в проект договору про закупівлю, оприлюднений разом із тендерною документацією.
На що ще потрібно звертати увагу при закупівлі продуктів харчування?
Слухачі семінару отримають: СЕРТИФІКАТ, що підтверджує участь у семінар
Закупівля продуктів харчування за державні кошти: вимоги до матеріально-технічної бази
Згідно ч. 1 ст. 16 Закону “Про публічні закупівлі від 25.12.2015 № 922 замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Одним із кваліфікаційних критеріїв, які може встановлювати замовник, є наявність обладнання та матеріально-технічної бази. І цей критерій вартує особливої уваги у разі закупівлі продуктів харчування.
Під час проведення процедури закупівлі радимо передбачити подання учасником документального підтвердження наявності матеріально-технічної бази для продуктів харчування, а саме:
довідки у довільній формі про наявність складських приміщень та умов зберігання складських продуктів.Це, наприклад, можуть бути копія перевірки складських приміщень за останні 6 місяців, чинний на момент укладання договору про закупівлю договір оренди складських приміщень (якщо в учасника немає власних складських приміщень);
довідки у довільній формі, яка повинна містити інформацію про наявність власних або орендованих спеціалізованих транспортних засобів, якими учасник виконуватиме постачання предмета закупівлі, разом з довідкою про санобробку на кожен з наведених транспортних засобів.За відсутності власного спеціалізованого автотранспорту — копія договору про оренду автотранспортного засобу, чинного на момент укладання договору про закупівлю продуктів харчування.
Варто наголосити, що у разі закупівлі продуктів харчування особливе значення має можливість учасника поставити товар з урахуванням терміну придатності цього товару. Якщо йдеться про закупівлю, наприклад, м’яса охолодженого або масла, молока, то такі продукти харчування мають бути обов’язково доставлені у транспортному засобі, що містить холодильну камеру, яка забезпечить необхідний для збереження таких продуктів температурний режим.
Варто передбачити в проекті договору про закупівлю, аби транспортний засіб, який вказаний в умовах тендерної документації, обов’язково мав бути застосований під час виконання договору про закупівлю.
До того ж у документах, якими супроводжується постачання продуктів харчування, має бути вказаний термін придатності, до якого ці продукти харчування повинні бути використані.
Часто в умовах тендерної документації замовники прописують, що термін придатності з моменту, коли відбулася поставка, має становити не менше 80% (ви можете відсотки самостійно встановлювати) до кінцевої дати споживання відповідного товару.
Закупівля продуктів харчування: вимоги до кваліфікації працівників
Важливими також є умови в частині кваліфікації працівників, що слід враховувати в умовах тендерної документації. Оскільки спосіб документального підтвердження такої умови замовник визначає сам, радимо від постачальника вимагати:
- довідку в довільній формі про наявність працівників необхідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору;
- копії санітарних книжок водія та експедитора з відмітками результатів медичного огляду.
Допускається надання особової медичної книжки за формою №1-ОМК для первинної медичної документації разом з медичною картою огляду. Це дасть змогу визначити спроможність працівників постачальника за станом здоров’я займатися відповідним видом діяльності.
Отже, щоб надалі під час виконання умов договору про закупівлю не мати запитань з боку органів контролю, варто вимагати від постачальника надання санітарних книжок експедитора та водія — основних осіб, які виконують поставку продуктів харчування.
Також під час закупівлі продуктів харчування варто застосувати такий кваліфікаційний критерій, як досвід виконання умов подібних договорів.
Тут варто в умовах тендерної документації врахувати таке.
За законодавством замовник має право просити підтвердження виконання не більше одного аналогічного договору (якщо попросити наявність 2-х і більше договорів — це може бути розтлумачено Антимонопольним комітетом України як дискримінація учасників публічних закупівель) і, звичайно, копії документів, які підтверджують його виконання — у вигляді відгуку або накладних на поставку відповідного товару.
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Держзакупівлі"