Закупівля продуктів харчування для навчальних закладів

Автор
бухгалтер, експерт з питань бюджетної сфери, кандидат економічних наук, м. Чернігів
Закупівля продуктів харчування для навчальних закладів справа дуже серйозна, адже від якості придбаних товарів залежить здоров’я дітей. Тож розповімо, на що слід звернути увагу під час оголошення тендеру на закупівлю продуктів харчування.

Готуємося до планування закупівель на наступний рік

Закупівля продуктів харчування за бюджетні кошти має відповідати вимогам, що урядовці прописали в цілій низці документів. Якщо говорити про дитяче харчування та харчування в навчальних закладах, то продукти мають відповідати:

Це ті положення, які замовнику варто включити в проект договору про закупівлю, оприлюднений разом із тендерною документацією.

На що ще потрібно звертати увагу при закупівлі продуктів харчування?

Закупівля продуктів харчування за державні кошти: вимоги до матеріально-технічної бази

Згідно ч. 1 ст. 16 Закону “Про публічні закупівлі від 25.12.2015 № 922 замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.

Одним із кваліфікаційних критеріїв, які може встановлювати замовник, є наявність обладнання та матеріально-технічної бази. І цей критерій вартує особливої уваги у разі закупівлі продуктів харчування.

Під час проведення процедури закупівлі радимо передбачити подання учасником документального підтвердження наявності матеріально-технічної бази для продуктів харчування, а саме:

Закупівлі продуктів харчування: коротко про важливе довідки у довільній формі про наявність складських приміщень та умов зберігання складських продуктів.

Це, наприклад, можуть бути копія перевірки складських приміщень за останні 6 місяців, чинний на момент укладання договору про закупівлю договір оренди складських приміщень (якщо в учасника немає власних складських приміщень);

Закупівлі продуктів харчування: коротко про важливе довідки у довільній формі, яка повинна містити інформацію про наявність власних або орендованих спеціалізованих транспортних засобів, якими учасник виконуватиме постачання предмета закупівлі, разом з довідкою про санобробку на кожен з наведених транспортних засобів.

За відсутності власного спеціалізованого автотранспорту — копія договору про оренду автотранспортного засобу, чинного на момент укладання договору про закупівлю продуктів харчування.

Варто наголосити, що у разі закупівлі продуктів харчування особливе значення має можливість учасника поставити товар з урахуванням терміну придатності цього товару. Якщо йдеться про закупівлю, наприклад, м’яса охолодженого або масла, молока, то такі продукти харчування мають бути обов’язково доставлені у транспортному засобі, що містить холодильну камеру, яка забезпечить необхідний для збереження таких продуктів температурний режим.

Варто передбачити в проекті договору про закупівлю, аби транспортний засіб, який вказаний в умовах тендерної документації, обов’язково мав бути застосований під час виконання договору про закупівлю.

До того ж у документах, якими супроводжується постачання продуктів харчування, має бути вказаний термін придатності, до якого ці продукти харчування повинні бути використані.

Часто в умовах тендерної документації замовники прописують, що термін придатності з моменту, коли відбулася поставка, має становити не менше 80% (ви можете відсотки самостійно встановлювати) до кінцевої дати споживання відповідного товару.

Закупівля продуктів харчування: вимоги до кваліфікації працівників

Важливими також є умови в частині кваліфікації працівників, що слід враховувати в умовах тендерної документації. Оскільки спосіб документального підтвердження такої умови замовник визначає сам, радимо від постачальника вимагати:

  • довідку в довільній формі про наявність працівників необхідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору;
  • копії санітарних книжок водія та експедитора з відмітками результатів медичного огляду.

Допускається надання особової медичної книжки за формою №1-ОМК для первинної медичної документації разом з медичною картою огляду. Це дасть змогу визначити спроможність працівників постачальника за станом здоров’я займатися відповідним видом діяльності.

Отже, щоб надалі під час виконання умов договору про закупівлю не мати запитань з боку органів контролю, варто вимагати від постачальника надання санітарних книжок експедитора та водія — основних осіб, які виконують поставку продуктів харчування.

Також під час закупівлі продуктів харчування варто застосувати такий кваліфікаційний критерій, як досвід виконання умов подібних договорів.

Тут варто в умовах тендерної документації врахувати таке.

За законодавством замовник має право просити підтвердження виконання не більше одного аналогічного договору (якщо попросити наявність 2-х і більше договорів — це може бути розтлумачено Антимонопольним комітетом України як дискримінація учасників публічних закупівель) і, звичайно, копії документів, які підтверджують його виконання — у вигляді відгуку або накладних на поставку відповідного товару.


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Держзакупівлі"

Вебінарний марафон доя Дня бухгалтера

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді