Рішення про встановлення місцевих податків і зборів не є регуляторним актом - Верховний Суд

10 грудня Верховний Суд постановив, що рішення органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків та зборів є нормативно-правовими актами з питань оподаткування місцевими податками та зборами, які приймаються на підставі, за правилами і на виконання відповідних приписів ПКУ й оприлюднюються в установленому цим Кодексом порядку.

 Рішення про встановлення місцевих податків і зборів не є регуляторним актом - Верховний Суд


Указані рішення не належать до регуляторних актів у розумінні Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», у зв’язку з чим цей Закон не поширює свою дію на такі рішення загалом і, зокрема, у 2017 та 2018 роках.

У своїх рішеннях Верховний Суд зазначив, що податкові відносини не належать ні до господарських відносин, ні до адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб’єктами господарювання, про які йдеться в Законі України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Податкові правовідносини, як окремий і самостійний вид відносин, унормовані Податковим кодексом України, положення якого можуть бути змінені виключно шляхом внесення змін до нього відповідними законами України. Усі нормативно-правові акти, які входять до складу податкового законодавства України, повинні прийматися на підставі, за правилами та на виконання цього Кодексу. Податковий кодекс не містить жодних бланкетних або відсильних норм права, які б установлювали обов’язок застосовувати в податкових правовідносинах спеціальні правові процедури, визначені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Цей Кодекс не відносить зазначений Закон до актів податкового законодавства України, наведених у статті 3 Кодексу як вичерпний і остаточний перелік, який не підлягає розширеному тлумаченню. Сплата місцевих податків і зборів як безумовних платежів до місцевих бюджетів є конституційним обов’язком кожного, зокрема суб’єктів господарювання. Обговорення цього питання на всеукраїнському рівні не допускається. Отже, публічне обговорення питання податків, зокрема, за процедурою, запровадженою Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», не може бути здійснене і на місцевому рівні, адже суперечитиме положенням Конституції України та засадам законодавства України у сфері оподаткування.

Ознайомитися з рішенням Верховного Суду можна за посиланням: https://reyestr.court.gov.ua/Review/101897039.

Джерело: Асоціація міст України

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Державний бюджет 2025

Верховна Рада прийняла в цілому законопроєкт за № 12000 «Про Державний бюджет України на 2025 рік» враховуючи пропозиції комітету ВРУ з питань бюджету. Наразі документ готується на підпис. Після підписання главою держави та офіційного оприлюднення тексту закону, він набере чинності з 01.01.2025. У статті поговоримо про основні показники Держбюджету 2025.
206

Програмна класифікація видатків: обираємо назву бюджетної програми

У бюджетному процесі застосовують програмно-цільовий метод. Суть його полягає в управлінні коштами місцевого бюджету для досягнення конкретних результатів, цілей, вирішення проблем місцевої громади. При цьому оцінюють ефективність використання коштів місцевого бюджету на кожній стадії бюджетного процесу. Основним елементом цього методу є бюджетна програма.
1573

Особливості складання розрахунків до проєктів місцевих бюджетів на 2025 рік

Проєкт місцевого бюджету на 2025 рік має ґрунтуватись на розрахунках місцевих фінансових органів, бюджетних запитах головних розпорядників коштів місцевого бюджету та показниках, що стосуються місцевих бюджетів та які будуть закладені у проєкт Держбюджету на 2025 рік. Їх містять особливості складання розрахунків місцевих бюджетів, які Мінфін доводить до місцевих фінансових органів згідно зі статтею 75 Бюджетного Кодексу.
1495

Звіт про заборгованість за бюджетними коштами – як заповнити

Звіт про заборгованість за бюджетними коштами форма 7д та 7 м подається як місячний, квартальний та річний за кожним з фондів окремо. Експертне пояснення щодо заповнення допоможе здати звіт без помилок.
38716

Методика розподілу орендної плати в ОМС

Здавання майна в оренду – типова господарська операція, але у бюджетників вона має спеціальне законодавче регулювання. З’ясуємо, куди має надходити орендна плата – до самих ОМС чи до доходної частини місцевого бюджету, а також, як на практиці виглядає методика розподілу орендної плати.
5040

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді