Асоціація міст України: оцінка нового законопроекту про службу в органах місцевого самоврядування

5 січня у Верховній Раді зареєстровано урядовий законопроект № 6504 «Про службу в органах місцевого самоврядування», внесений Кабінетом Міністрів України.

 Асоціація міст України: оцінка нового законопроекту про службу в органах місцевого самоврядування

Зразок посадової інструкції бухгалтера СКАЧАТИ


У законопроекті не враховано пропозицію Мінфіну на засіданні Уряду 29 грудня 2021 року обмежити 4 прожитковими мінімумами базовий показник розрахунків посадових окладів – мінімальний посадовий оклад спеціаліста. Законопроект передбачає межі посадового окладу спеціаліста на рівні від 2 до 8 прожиткових мінімумів (4982 – 19848 грн). Це стало можливим за результатами узгоджувальної наради 31 грудня 2021 року з огляду на принципову позицію Нацдержслужби. У нараді брав участь представник АМУ – Володимир Мягкоход, директор Центрального офісу впровадження децентралізаційної реформи. Нагадаємо, що АМУ 30 грудня 2021 року звернулася з листом до Уряду.

Такі зміни зняли гостроту проблеми, але наявність такого показника суперечить початковій ідеї самостійності місцевого самоврядування в гнучких рамках закону, які передбачають пропорції та мінімуми, але не передбачає максимуми.

Законопроект має на меті замінити чинний Закон України «Про службу в органах місцевого самоврядування» 2001 року. Законопроект суттєво змінює глибину та обсяг правового регулювання служби, більш глибоко враховує природу місцевого самоврядування. Також він у виправданому обсязі узгоджується із Законом України «Про державну службу».

Головні новації законопроекту:

1. Правова самостійність служби в органах місцевого самоврядування.

Підзаконні нормативно-правові акти з питань служби, які раніше видавав Уряд, видаватимуть місцеві ради. Нацдержслужба надаватиме необхідну методичну допомогу.

2. Стабільність служби в органах місцевого самоврядування.

Підвищення стабільності кадрового складу органів місцевого самоврядування і забезпечення спадкоємності справ після кожних місцевих виборів. Посада керуючого справами виконавчого комітету перестане бути виборною. Кадрові повноваження щодо середньої керівної ланки та спеціалістів переходить від голови до керуючого справами і керівників виконавчих органів. Голови зберігають своє повноваження щодо вищої керівної ланки і призначатимуть керуючих справами. Передбачена можливість службовців без конкурсів переходити на вищі посади, на посади державної служби і навпаки.

3. Самостійність при визначенні умов оплати праці в органах місцевого самоврядування.

Посадові оклади затверджуватиме не Уряд, а місцеві ради за поданням голови. Законопроект передбачає гнучкі можливості для покращення умов оплати праці у межах наявних ресурсів місцевих бюджетів та визначених Законом пропорцій та мінімальних гарантій. Основним регулятором розміру оплати праці передбачаються не премії, а посадові оклади.

Довідково.

Законопроект № 6504 є вдосконаленим варіантом законопроекту №2489 від 30.03.2015, який вже приймався Верховною Радою України. Тоді АМУ забезпечила суттєве доопрацювання законопроекту і формування більших прав місцевого самоврядування, зменшення втручання Уряду та центральних органів виконавчої влади. Законопроект №2489 був зупинений вето Президента 21.03.2017, яке пропонувало змінити чинний порядок затвердження заступників сільських, селищних, міських голів, додавши до нього проведення конкурсу та кваліфікаційні вимоги.

Джерело: Асоціація міст України

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Податкові зобов’язання ОМС

Органи місцевого самоврядування теж є платниками податків. Які саме податки вони сплачують так як показати в обліку нарахування податкових зобов’язань з податків і зборів та їхнє погашення ОМС, якими є бухгалтерські проведення по нарахуванню та погашенню податкових зобов’язань – у даному огляді.
6200

Податки в ОМС: бухоблік та проведення

Сплата податків не минає нікого. І бюджетники не виключення. Навіть ті, які мають відношення до влади, зокрема й місцевої. Які податки і збори є витратами ОМС, як їх обліковувати, бухгалтерські проведення. Про це та інше – у консультації.
10049

Чи проводити щорічну оцінку в ОМС

Чи проводиться зараз щорічна оцінка виконання посадовців ОМС? Чи заміняє атестація щорічну оцінку? Ці та інші пов’язані питання – в консультації.
11813

Особливості складання розрахунків до проєктів місцевих бюджетів на 2025 рік

Проєкт місцевого бюджету на 2025 рік має ґрунтуватись на розрахунках місцевих фінансових органів, бюджетних запитах головних розпорядників коштів місцевого бюджету та показниках, що стосуються місцевих бюджетів та які будуть закладені у проєкт Держбюджету на 2025 рік. Їх містять особливості складання розрахунків місцевих бюджетів, які Мінфін доводить до місцевих фінансових органів згідно зі статтею 75 Бюджетного Кодексу.
1501

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді