Асоціація міст України: оцінка нового законопроекту про службу в органах місцевого самоврядування

5 січня у Верховній Раді зареєстровано урядовий законопроект № 6504 «Про службу в органах місцевого самоврядування», внесений Кабінетом Міністрів України.

 Асоціація міст України: оцінка нового законопроекту про службу в органах місцевого самоврядування

Зразок посадової інструкції бухгалтера СКАЧАТИ


У законопроекті не враховано пропозицію Мінфіну на засіданні Уряду 29 грудня 2021 року обмежити 4 прожитковими мінімумами базовий показник розрахунків посадових окладів – мінімальний посадовий оклад спеціаліста. Законопроект передбачає межі посадового окладу спеціаліста на рівні від 2 до 8 прожиткових мінімумів (4982 – 19848 грн). Це стало можливим за результатами узгоджувальної наради 31 грудня 2021 року з огляду на принципову позицію Нацдержслужби. У нараді брав участь представник АМУ – Володимир Мягкоход, директор Центрального офісу впровадження децентралізаційної реформи. Нагадаємо, що АМУ 30 грудня 2021 року звернулася з листом до Уряду.

Такі зміни зняли гостроту проблеми, але наявність такого показника суперечить початковій ідеї самостійності місцевого самоврядування в гнучких рамках закону, які передбачають пропорції та мінімуми, але не передбачає максимуми.

Законопроект має на меті замінити чинний Закон України «Про службу в органах місцевого самоврядування» 2001 року. Законопроект суттєво змінює глибину та обсяг правового регулювання служби, більш глибоко враховує природу місцевого самоврядування. Також він у виправданому обсязі узгоджується із Законом України «Про державну службу».

Головні новації законопроекту:

1. Правова самостійність служби в органах місцевого самоврядування.

Підзаконні нормативно-правові акти з питань служби, які раніше видавав Уряд, видаватимуть місцеві ради. Нацдержслужба надаватиме необхідну методичну допомогу.

2. Стабільність служби в органах місцевого самоврядування.

Підвищення стабільності кадрового складу органів місцевого самоврядування і забезпечення спадкоємності справ після кожних місцевих виборів. Посада керуючого справами виконавчого комітету перестане бути виборною. Кадрові повноваження щодо середньої керівної ланки та спеціалістів переходить від голови до керуючого справами і керівників виконавчих органів. Голови зберігають своє повноваження щодо вищої керівної ланки і призначатимуть керуючих справами. Передбачена можливість службовців без конкурсів переходити на вищі посади, на посади державної служби і навпаки.

3. Самостійність при визначенні умов оплати праці в органах місцевого самоврядування.

Посадові оклади затверджуватиме не Уряд, а місцеві ради за поданням голови. Законопроект передбачає гнучкі можливості для покращення умов оплати праці у межах наявних ресурсів місцевих бюджетів та визначених Законом пропорцій та мінімальних гарантій. Основним регулятором розміру оплати праці передбачаються не премії, а посадові оклади.

Довідково.

Законопроект № 6504 є вдосконаленим варіантом законопроекту №2489 від 30.03.2015, який вже приймався Верховною Радою України. Тоді АМУ забезпечила суттєве доопрацювання законопроекту і формування більших прав місцевого самоврядування, зменшення втручання Уряду та центральних органів виконавчої влади. Законопроект №2489 був зупинений вето Президента 21.03.2017, яке пропонувало змінити чинний порядок затвердження заступників сільських, селищних, міських голів, додавши до нього проведення конкурсу та кваліфікаційні вимоги.

Джерело: Асоціація міст України

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

вебінар індексація зарплати

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік витрат за соціальними внесками в ОМС

За якими виплатами ОМС має нараховувати соціальні внески, серед яких ЄСВ і пенсійний збір? Мінімальні та максимальні розміри ЄСВ, загальні правила нарахування й бухгалтерські проведення для обліку витрат ОМС за соціальними внесками – все це у консультації.
2922

Як вести облік витрат із зарплати ОМС

Заробітна плата займає завжди суттєву частку у загальних витратах будь-якої бюджетної установи й органи місцевого самоврядування (ОМС) – не виняток. Як вести облік таких витрат, що до них належать, які правила їхнього нарахування, про виплату авансу та бухгалтерські проведення в ОМС – у даному огляді.
7213

Методика розподілу орендної плати в ОМС

Здавання майна в оренду – типова господарська операція, але у бюджетників вона має спеціальне законодавче регулювання. З’ясуємо, куди має надходити орендна плата – до самих ОМС чи до доходної частини місцевого бюджету, а також, як на практиці виглядає методика розподілу орендної плати.
4255

Облік та документальне оформлення передачі комунального майна ОМС

Комунальне майно має особливий правовий статус, знаходиться під управлінням ОМС та може передаватися рішенням місцевої ради на баланс інших комунальних закладів та комунальних підприємств. Як обліковувати таке майно, оформити документально його передачу – у цьому огляді.
24216

Облік внесків до статутного капіталу комунальних підприємств ОТГ

Облік внесків до статутного капіталу КП – що буде в обліку та фінансовій звітності, як обліковується вартість внеску на дату його здійснення та на дату балансу. Ці та інші питання – у даному огляді.
26547

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді