Асоціація міст України: оцінка нового законопроекту про службу в органах місцевого самоврядування

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

5 січня у Верховній Раді зареєстровано урядовий законопроект № 6504 «Про службу в органах місцевого самоврядування», внесений Кабінетом Міністрів України.

 Асоціація міст України: оцінка нового законопроекту про службу в органах місцевого самоврядування

Зразок посадової інструкції бухгалтера СКАЧАТИ


У законопроекті не враховано пропозицію Мінфіну на засіданні Уряду 29 грудня 2021 року обмежити 4 прожитковими мінімумами базовий показник розрахунків посадових окладів – мінімальний посадовий оклад спеціаліста. Законопроект передбачає межі посадового окладу спеціаліста на рівні від 2 до 8 прожиткових мінімумів (4982 – 19848 грн). Це стало можливим за результатами узгоджувальної наради 31 грудня 2021 року з огляду на принципову позицію Нацдержслужби. У нараді брав участь представник АМУ – Володимир Мягкоход, директор Центрального офісу впровадження децентралізаційної реформи. Нагадаємо, що АМУ 30 грудня 2021 року звернулася з листом до Уряду.

Такі зміни зняли гостроту проблеми, але наявність такого показника суперечить початковій ідеї самостійності місцевого самоврядування в гнучких рамках закону, які передбачають пропорції та мінімуми, але не передбачає максимуми.

Законопроект має на меті замінити чинний Закон України «Про службу в органах місцевого самоврядування» 2001 року. Законопроект суттєво змінює глибину та обсяг правового регулювання служби, більш глибоко враховує природу місцевого самоврядування. Також він у виправданому обсязі узгоджується із Законом України «Про державну службу».

Головні новації законопроекту:

1. Правова самостійність служби в органах місцевого самоврядування.

Підзаконні нормативно-правові акти з питань служби, які раніше видавав Уряд, видаватимуть місцеві ради. Нацдержслужба надаватиме необхідну методичну допомогу.

2. Стабільність служби в органах місцевого самоврядування.

Підвищення стабільності кадрового складу органів місцевого самоврядування і забезпечення спадкоємності справ після кожних місцевих виборів. Посада керуючого справами виконавчого комітету перестане бути виборною. Кадрові повноваження щодо середньої керівної ланки та спеціалістів переходить від голови до керуючого справами і керівників виконавчих органів. Голови зберігають своє повноваження щодо вищої керівної ланки і призначатимуть керуючих справами. Передбачена можливість службовців без конкурсів переходити на вищі посади, на посади державної служби і навпаки.

3. Самостійність при визначенні умов оплати праці в органах місцевого самоврядування.

Посадові оклади затверджуватиме не Уряд, а місцеві ради за поданням голови. Законопроект передбачає гнучкі можливості для покращення умов оплати праці у межах наявних ресурсів місцевих бюджетів та визначених Законом пропорцій та мінімальних гарантій. Основним регулятором розміру оплати праці передбачаються не премії, а посадові оклади.

Довідково.

Законопроект № 6504 є вдосконаленим варіантом законопроекту №2489 від 30.03.2015, який вже приймався Верховною Радою України. Тоді АМУ забезпечила суттєве доопрацювання законопроекту і формування більших прав місцевого самоврядування, зменшення втручання Уряду та центральних органів виконавчої влади. Законопроект №2489 був зупинений вето Президента 21.03.2017, яке пропонувало змінити чинний порядок затвердження заступників сільських, селищних, міських голів, додавши до нього проведення конкурсу та кваліфікаційні вимоги.

Джерело: Асоціація міст України

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Освітня субвенція 2025/2026: розмір, розподіл, бухоблік

Освітня субвенція — це один із трансфертів, які місцеві бюджети отримують з державного бюджету на спільні цільові програми. Про умови її отримання та перелік витрат, на які можна витрачати кошти освітньої субвенції у 2025 та 2026 роках — говоримо у цьому огляді.
14831

Облік витрат за договорами надання послуг в ОМС

Надання й отримання послуг — це повсякденність будь-якої бюджетної установи. Не виняток і органи місцевого самоврядування (ОМС). Як обліковувати витрати на послуги, зокрема за цивільно-правовими договорами — у даному огляді
9603

Облік безоплатно отриманих основних засобів

Бюджетні установи отримують основні засоби без оплати: від юридичних і фізичних осіб як дарунок, а також від інших бюджетних установ. Як показати в обліку дарунки — від отримання до амортизації
48638

Як провести видатки з благоустрою території

Висадка квітів до свята, озеленення території, вивезення сміття, косіння трави, облаштування автобусних зупинок та інші заходи з утримання території у належному стані. Усі ці заходи з благоустрою потребують належного проведення видатків. Якими вони бувають, їхні КЕКВ, бухгалтерські рахунки та облік — у консультації
17140

Програмно-цільовий метод: як застосувати на практиці

В основу процесу складання місцевих бюджетів, їхнього виконання та звітування покладений програмно-цільовий метод (ПЦМ). Що це таке та яка бюджетна документація з цим методом пов’язана — у цьому огляді
10262

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді