У законопроекті не враховано пропозицію Мінфіну на засіданні Уряду 29 грудня 2021 року обмежити 4 прожитковими мінімумами базовий показник розрахунків посадових окладів – мінімальний посадовий оклад спеціаліста. Законопроект передбачає межі посадового окладу спеціаліста на рівні від 2 до 8 прожиткових мінімумів (4982 – 19848 грн). Це стало можливим за результатами узгоджувальної наради 31 грудня 2021 року з огляду на принципову позицію Нацдержслужби. У нараді брав участь представник АМУ – Володимир Мягкоход, директор Центрального офісу впровадження децентралізаційної реформи. Нагадаємо, що АМУ 30 грудня 2021 року звернулася з листом до Уряду.
Такі зміни зняли гостроту проблеми, але наявність такого показника суперечить початковій ідеї самостійності місцевого самоврядування в гнучких рамках закону, які передбачають пропорції та мінімуми, але не передбачає максимуми.
Законопроект має на меті замінити чинний Закон України «Про службу в органах місцевого самоврядування» 2001 року. Законопроект суттєво змінює глибину та обсяг правового регулювання служби, більш глибоко враховує природу місцевого самоврядування. Також він у виправданому обсязі узгоджується із Законом України «Про державну службу».
Головні новації законопроекту:
1. Правова самостійність служби в органах місцевого самоврядування.
Підзаконні нормативно-правові акти з питань служби, які раніше видавав Уряд, видаватимуть місцеві ради. Нацдержслужба надаватиме необхідну методичну допомогу.
2. Стабільність служби в органах місцевого самоврядування.
Підвищення стабільності кадрового складу органів місцевого самоврядування і забезпечення спадкоємності справ після кожних місцевих виборів. Посада керуючого справами виконавчого комітету перестане бути виборною. Кадрові повноваження щодо середньої керівної ланки та спеціалістів переходить від голови до керуючого справами і керівників виконавчих органів. Голови зберігають своє повноваження щодо вищої керівної ланки і призначатимуть керуючих справами. Передбачена можливість службовців без конкурсів переходити на вищі посади, на посади державної служби і навпаки.
3. Самостійність при визначенні умов оплати праці в органах місцевого самоврядування.
Посадові оклади затверджуватиме не Уряд, а місцеві ради за поданням голови. Законопроект передбачає гнучкі можливості для покращення умов оплати праці у межах наявних ресурсів місцевих бюджетів та визначених Законом пропорцій та мінімальних гарантій. Основним регулятором розміру оплати праці передбачаються не премії, а посадові оклади.
Довідково.
Законопроект № 6504 є вдосконаленим варіантом законопроекту №2489 від 30.03.2015, який вже приймався Верховною Радою України. Тоді АМУ забезпечила суттєве доопрацювання законопроекту і формування більших прав місцевого самоврядування, зменшення втручання Уряду та центральних органів виконавчої влади. Законопроект №2489 був зупинений вето Президента 21.03.2017, яке пропонувало змінити чинний порядок затвердження заступників сільських, селищних, міських голів, додавши до нього проведення конкурсу та кваліфікаційні вимоги.
Джерело: Асоціація міст України
- ⭐️ Всеукраїнська професійна сертифікація бухгалтерів — 2022 СПРОБУВАТИ БЕЗПЛАТНО⚡️
- ⭐️Оплата праці в умовах посткарантину СПРОБУВАТИ БЕЗПЛАТНО⚡️
- ⭐️Лікарняні через COVID-19 СПРОБУВАТИ БЕЗПЛАТНО⚡️
- ⭐️Зарплата в бюджеті СПРОБУВАТИ БЕЗПЛАТНО⚡️
- ⭐️Лікарняні та декретні: як платити і звітувати СПРОБУВАТИ БЕЗПЛАТНО⚡️
- ⭐️Планування бюджету територіальної громади СПРОБУВАТИ БЕЗПЛАТНО⚡️
УВАГА!
Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.