Працівник хворіє під час відпустки. Чи можна прийняти іншого?

313

Запитання

Працівнику установи запровадили підсумований облік робочого часу. Перебуваючи в щорічній відпустці, цей працівник захворів. Чи можна на період його хвороби оформити на роботу іншого працівника?

Відповідь

Так, можна. Пояснимо чому.

Нормальна тривалість робочого часу працівника не може перевищувати 40 год. на тиждень (ч. 1 ст. 50 Кодексу законів про працю України; КЗпП).

Але є установи, які діють безперервно. У них не може бути додержана щоденна або щотижнева тривалість робочого часу, яку встановили для відповідної категорії працівників. Тож за погодженням із профспілкою установи там запроваджують підсумований облік робочого часу (ст. 61 КЗпП). При цьому слід дотримувати умови — тривалість робочого часу за обліковий період не має перевищувати нормальної кількості робочих годин.

За підсумованого обліку робочого часу дотримати нормальної тривалості робочого часу допоможе графік змінності. Цей графік можна коригувати. Наприклад, якщо один із працівників іде у відпустку або на лікарняний, то затверджений в установі графік змінності коригують одним із способів:

  • обов’язки тимчасово відсутнього працівника розподіляють поміж кількома працівниками з відповідною доплатою кожному з них;
  • роботу тимчасово відсутнього працівника доручають іншому працівнику з оплатою відповідно до трудового договору.

Якщо на роботу берете іншого працівника, аби той виконував обов’язки тимчасово відсутнього — оформіть наказ, а з таким працівником укладіть строковий трудовий договір.

Усі години, відпрацьовані працівниками понад установлену за обліковий період норму тривалості робочого часу, оплачуйте як надурочні відповідно до статті 106 КЗпП. Компенсувати надурочні роботи відгулами не можна.

Центральна частина статичний блок 3

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Табель обліку робочого часу 2024 – бланк | зразок заповнення

Табель обліку робочого часу – це первинний документ, який містить перелік усіх працівників установи з відмітками про те, як вони відпрацювали робочий час протягом облікового періоду. Без цієї інформації заробітну плату працівникові не нарахуєш. То хто, коли і як складає табель?
150910

Господарський договір бюджетної установи

Господарський договір бюджетної установи – типи, види, істотні умови, порядок укладання та розірвання, перевірки. З якими господарськими договорами зазвичай мають справу бюджетники, чи є в них певні особливості?
14212