Матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань: чи впливає стаж
Запитання
Державний службовець пропрацював у держоргані півроку. Потім виявив бажання отримати матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань. Чи впливає стаж роботи держслужбовця на можливість отримати таку допомогу?
Відповідь
Ні, не впливає. Пояснимо чому.
Керівники держорганів можуть надавати державним службовцям матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань (п. 2 ст. 54 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII).
Умови, за яких виплачується матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань та її розмір визначає Порядок надання державним службовцям матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, затверджений постановою КМУ від 08.08 2016 № 500.
Державним службовцям матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань надають у розмірі середньомісячної заробітної плати на підставі особистої заяви один раз на рік.
Керівник держоргану може надати матеріальну допомогу держслужбовцю тільки за наявності коштів фонду оплати праці. Якщо коштів недостатньо, таку допомогу не виплачують. Так роз’яснює Мінсоцполітики у листі від 07.10.2016 № 1383/13/84-16.
Обмежень для надання матеріальної допомоги, які б залежали від стажу роботи, законодавство не передбачає. Так роз’яснює Мінсоцполітики у листі від 14.09.2017 № 2388/0/101-17.
Аби врегулювати це питання та мати єдиний підхід до виплати такої матеріальної допомоги, радимо передбачити умови її виплати державним службовцям у колективному договорі. Приміром, можна зазначити, що державний службовець має право отримати матеріальну допомогу за умови, що він відпрацював у державному органі певний період (місяць, квартал, рік тощо) за наявності фонду оплати праці.