Як внести зміни до договору, аби залучити субпідрядника?

1535

Запитання

Замовник уклав договір з переможцем процедури закупівлі і сплатив передоплату в розмірі 70%. Переможець почав виконувати роботи. Утім, згодом повідомив, що окремі роботи сам виконати не зможе. Тож пропонує укласти додаткову угоду, аби залучити для таких робіт субпідрядника. Але ж раніше переможець підтверджував інформацію, що сам може виконати всі роботи; надав довідку про те, що субпідрядників не залучатиме. Та й договір разом з тими роботами підписав. Все це оприлюднити в ProZorro неможливо. Як в такій ситуації бути?

Відповідь

Істотні умови договору про закупівлю не можна змінювати після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі (ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII; далі — Закон № 922). Виняток з цього правила становлять лише випадки, передбачені частиною 4 статті 36 Закону № 922.

Повідомлення про внесення змін до договору замовники оприлюднюють на веб-порталі Уповноваженого органу ProZorro відповідно до вимог статті 10 Закону № 922. Для цього використовують форму, затверджену наказом Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490.

У формі повідомлення про внесення змін до договору передбачене поле, у якому замовник зазначає випадки для внесення змін до істотних умов договору згідно з частиною 4 статті 36 Закону № 922.

Та й повідомлення про внесення змін до договору замовник оприлюднює відповідно до статті 10 Закону № 922 — саме щодо договорів про закупівлю у розумінні цього Закону. Так роз’яснило Мінекономрозвитку (лист від 25.11.2016 № 3302-06/38247-06) в узагальненій відповіді рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель.

Якщо ж у ситуації йдеться про договір підряду, укладений за результатами проведення процедури закупівлі (тобто договір про закупівлю), слід пам’ятати про таке.

Згідно із Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою КМУ від 01.08.2005 № 668 (далі — Загальні умови), істотними умовами договору підряду є:

  • умови договору, визнані істотними за законом і необхідні для договорів підряду в капітальному будівництві;
  • умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін досягнуто згоди.

До істотних умов договору підряду на будівництво належить, зокрема, порядок залучення субпідрядників (п. 5 Загальних умов). Тож підрядник може, якщо інше не встановлює договір підряду, залучати до виконання робіт інших осіб — субпідрядників (п. 61 Загальних умов).

Однак, якщо за умовами укладеного договору про закупівлю підрядником передбачалося виконання робіт власними силами і не було передбачено можливості залучення субпідрядників, укладення додаткової угоди про внесення змін до умов договору в частині залучення субпідрядника вважатимуть зміною істотних умов договору. Такі дії призведуть до порушення вимог частини 4 статті 36 Закону № 922. Адже вносити зміни до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не зазначених у частині 4 статті 36 Закону № 922, не можна.

передплата журнал для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як реєструвати договори в органах Казначейства в умовах воєнного стану

Укласти договір про закупівлю – це пів справи, аби його виконати за кошти державного чи місцевого бюджету – обов’язково потрібно зареєструвати взяття відповідного бюджетного зобов’язання. Розберемо окремі нюанси укладення договорів та дамо поради для реєстрації зобов’язань за ними відповідно до законодавства, що діє наразі.
4960

Оренда комунального та державного майна в Україні

Процедура оренди державного та комунального майна 2024 для держорганів, ОМС, бюджетних установ регламентована різними нормативно-правовими актами. Розглянемо чим керуватись при передачі в оренду державного чи комунального майна.
1639

Закупівля послуг з поточного ремонту: які нюанси врахувати

Час від часу у замовника виникає потреба в проведенні поточного ремонту, і для цього він має за законодавством провести закупівлю товарів й послуг. Поточний ремонт як предмет закупівлі належить до послуг, а для закупівлі послуг закупівельне законодавство встановлює свої вимоги. І самому розібратися з ними іноді замовнику не під силу. Допоможемо йому в цьому.
6368

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
4917