Яку фінзвітність подавати у разі ліквідації установи
Запитання
Бюджетна установа припиняє свою діяльність у зв’язку з перетворенням у комунальне некомерційне підприємство. У якому обсязі ця установа повинна скласти інші форми фінансової звітності та подати їх до органу Казначейства разом із ліквідаційним балансом?
Відповідь
Разом із ліквідаційним балансом подайте до органу Казначейства фінансову звітність в обсязі річної. Пояснимо чому.
Ваш безплатний доступ до курсів Вищої Школи Бухгалтерів
Звітним періодом для установи, яка припиняє свою діяльність (ліквідується), є період з початку звітного року до дати ухвалення рішення про її ліквідацію (ч. 3 ст. 13 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV).
Ліквідаційний баланс — це Баланс ф. № 1-дс, форму якого містить додаток 1 до І Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 101 «Подання фінансової звітності», затвердженого наказом Мінфіну від 28.12.2009 № 1541 (далі — Стандарт 101). І називають його ліквідаційним лише через те, що складений він на дату ухвалення рішення про ліквідацію установи. Тобто у нашій ситуації — це припинення діяльності бюджетної установи, перетвореної у комунальне некомерційне підприємство.
Утім, ліквідаційний баланс має свою особливість. Вона полягає в тому, що у графі 4 «На кінець звітного періоду» Балансу ф. № 1-дс показників не повинно бути (вони мають бути нульовими). Адже ви відобразили в обліку дані передавального акта. Тож ані активів, ані зобов’язань, а тим паче фінансового результату, цільового фінансування та власного капіталу на дату складання цього балансу у вас немає.
Ваша установа припиняє діяльність. Тож разом із ліквідаційним балансом складайте фінансову звітність в обсязі річної. Адже звітний період для вас закінчився на дату ухвалення рішення про ліквідацію вашої установи. Подавайте таку фінансову звітність не лише органу Казначейства за місцем обслуговування, а й бюджетній установі, під контролем якої ви перебували. У такій фінансовій звітності, як і в ліквідаційному балансі, залишки на кінець звітного періоду не зазначайте (абз. 2 п. 8 р. І Порядку заповнення форм фінансової звітності в державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 28.02.2017 № 307).
Отже, складіть ліквідаційний баланс і додатки до нього так само, як складали річний звіт за 2017 рік, але ця фінансова звітність буде на дату ліквідації вашої установи.
УВАГА!
Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.