Як бути, якщо провели закупівлю на більшу суму, ніж затверджена у кошторисі

2676

Запитання

Навчальний заклад провів закупівлю послуг з організації харчування на 2019 рік на заплановану очікувану вартість. Але за кошторисом йому затвердили меншу суму, ніж передбачена у договорі. Як бути?

Відповідь

Зменшувати суму договору додатковою угодою.

Замовники-бюджетники обов’язково дотримують норми БК. Вони можуть брати бюджетні зобов’язання та проводити платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами (ч. 1 ст. 48 БК).

Якщо ж такий замовник візьме зобов’язання без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених БК та законом про дербюджет України (рішенням про місцевий бюджет), такі зобов’язання не вважатимуть бюджетними зобов’язаннями, їх не оплатять за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов’язань є порушенням бюджетного законодавства.

Тож замовнику ліпше передбачити таку ситуацію ще на етапі, коли він прописує умови в проекті договору про закупівлю. Тобто обумовити, що фінансові зобов’язання виникатимуть у нього тільки на ту суму, на яку він матиме бюджетні призначення та бюджетні асигнування.

Навчальний заклад сам собі не затверджує кошторис. За загальним правилом кошториси, плани використання бюджетних коштів, помісячні плани використання бюджетних коштів затверджує керівник органу вищого рівня (п. 32 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою КМУ від 28.02.2002 № 228).

Тільки тоді, коли є затверджений кошторис, замовнику-бюджетнику можуть виділяти бюджетні кошти. До того ж він має право брати бюджетні зобов’язання витрачати бюджетні кошти на цілі та в межах, установлених затвердженим кошторисом.

Тож якщо замовнику доводять менше грошей, ніж він потребує, це і є підставою для узгодженого зменшення обсягу закупівлі до фактично виділених коштів.

До того ж інформацію, що така ситуація можлива, повинні знати й потенційні постачальники. Вони також мають розуміти, що, наприклад, якщо процедура закупівлі відбувається на мільйон, то не обов’язково на мільйон відбудеться й фактична закупівля. Тому важливо вказувати про це у проекті договору та передбачати відповідні підстави виникнення зобов’язань. У такому разі постачальник, коли подаватиме свою пропозицію на тендер, фактично погоджується співпрацювати в подальшому саме на тих умовах, що запропоновані замовником.

акція на передплату журналів для бухгалтерів

Скористайтеся гарною нагодою та отримайте знижки на передплату на журнали «Головбух Бюджет» та «Головбух Праця та Зарплата»!

Замовляйте в редакції за номером 0 800 21 12 20

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
3525

Протокол тендерного комітету – зразок

Протокол тендерного комітету – це документ, яким оформлюють рішення, прийняті на засіданні тендерного комітету. З’ясуємо, як правильно його скласти.
34647

Спрощені закупівлі – алгоритм роботи

Спрощені закупівля – це вид закупівель, що є результатом нормативного урегулювання допорогових закупівель. Головними ознаками спрощеної процедури закупівлі є необтяжливий алгоритм проведення та мінімальна кількість документів, які мають надати учасники. А звідси – можливість швидко закупити необхідні товари, роботи чи послуги.
5570

Посадова інструкція фахівця з публічних закупівель

Що повинен знати фахівець з публічних закупівель, які він має права, завдання та обов’язки і яку відповідальність нестиме у разі порушення — визначає посадова інструкція фахівця з публічних закупівель. Наведемо її зразок.
29021