У табелі обліку робочого часу — помилки. Чи буде штраф?

3775

Запитання

Помітили системні помилки в заповненні табелів обліку робочого часу. За це штрафують?

Відповідь

Так, штрафують. Інспектори праці зазвичай перевіряють табелі обліку використання робочого часу.

Роботодавець зобов’язаний забезпечити достовірний облік виконуваної працівниками роботи (ст. 30 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР). Інструмент обліку — табель.

Помилки в табелі — порушення статті 30 Закону про оплату праці. За таке порушення відповідатимуть і роботодавець — юрособа чи ФОП, і працівник, через якого сталося порушення (ст. 265 КЗпП, ст. 31 КпАП).

Інспектор праці перевірить:

  • чи правильно роботодавець обліковує роботу працівників — це пункт з Акта інспекційного відвідування/невиїзного інспектування, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 18.08.2017 № 1338;
  • чи обліковує роботодавець, скільки часу упродовж зміни працівник зайнятий у шкідливих умовах, — цього вимагає Порядок застосування Списку виробництв, цехів, професій і посад із шкідливими і важкими умовами праці, зайнятість працівників на роботах в яких дає право на щорічну додаткову відпустку, затверджений наказом Мінпраці від 30.01.1998 № 16.

Калькулятор штрафів

Розмір штрафу для роботодавця за помилки в табелі залежить від характеру та виду порушень.

Працівників періодично залучають до надурочних робіт, до роботи у вихідні, святкові, неробочі дні. Однак у табелі такі години окремо не обліковують. Відтак бухгалтерія не оплачує їх у подвійному розмірі. Йдеться про порушення мінімальних державних гарантій в оплаті праці. Штраф — 10 МЗП за кожного працівника, щодо якого виявлено порушення. У 2019 році це 41 730 грн. У табелі окремо обліковують надурочні роботи та роботу у святкові/неробочі дні. Однак табельник систематично припускається технічних помилок при підрахунку тривалості роботи в ці дні. Наслідок — бухгалтерія недоплачує працівникам. Штраф — три МЗП.

Роботодавець має змогу усунути порушення і уникнути штрафу, який передбачає стаття 265 КЗпП. Натомість працівнику, визнаному винуватцем порушення, загрожує адміністративний штраф за статтею 41 КпАП.

У табелі обліку робочого часу — помилки. Чи буде штраф?
ЛЮДМИЛА КРАВЧЕНКО,керівник експертної групи Експертус Головбух
Ревізори уважно вивчають штатний розпис, коли перевіряють, чи законно установа нарахувала заробітну плату працівникам. Адже неправильно сформований штатний розпис завищує або занижує потреби установи у бюджетних коштах і як наслідок — бухгалтер допускає порушення.

Відповідальну за організацію обліку робочого часу особу притягнуть до адміністративної відповідальності. Штраф: 510–1700 грн (ч. 1 ст. 41 КпАП).

Скільки коштуватиме конкретне порушення, визначить суд. Суддя зважить на характер правопорушення, особу порушника і те, чи притягувався він раніше до адміністративної відповідальності.

Окрім штрафу, порушнику доведеться сплатити й судовий збір — 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (ст. 40-1 КпАП, ст. 4 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 № 3674-VI). З 01.01.2019 це 384 грн 20 коп.

Не сплатили штраф — державний виконавець стягне його примусово, та ще й у подвійному розмірі (ст. 308 КпАП).

Штрафу не буде, якщо минув строк давності.

Адміністративне стягнення накладають щонайпізніше через три місяці з дня вчинення правопорушення. Якщо правопорушення тривале — щонайпізніше через три місяці з дня його виявлення (ст. 38 КпАП).

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

опитування бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Документальне оформлення підсумованого обліку робочого часу

Досить поширені ситуації, коли з огляду на режим роботи та процеси в установі неможливо встановити звичайний 8-годинний робочий час. У цьому випадку на допомогу приходить підсумований облік робочого часу. Що це означає, де застосовується та як правильно здійснити документальне оформлення – читайте далі у статті.
14951

Дистанційна робота в держорганах, ОМС, бюджетних установах

Держслужбовці та працівники держорганів, ОМС, бюджетних установ мають право працювати дистанційно за умови наявності організаційних і технічних можливостей для виконання посадових обов’язків. Розглянемо чим потрібно керуватись та що зробити для впровадження дистанційної роботи.
18645

Норми робочого часу 2024 для «шестиденки»

Верховна Рада та Президент знов подовжили дію воєнного стану – тепер до 09 листопада 2024 року. Отже тримайте норми тривалості робочого часу та виробничий календар на 2024 рік для шестиденного робочого тижня. З’ясуйте, які норми діють під час воєнного стану.
21570

Норми робочого часу 2024 для «п’ятиденки»

Після подовження воєнного стану до 09 листопада 2024 року тримайте оновлений розрахунок норм тривалості робочого часу на 2024 рік. Норми робочого часу 2024 розраховані для п’ятиденного робочого тижня.
58768