Надійшов виконавчий лист на утримання аліментів. Чи потрібен наказ керівника
Запитання
В установу надійшов виконавчий лист на утримання аліментів. Чи може бухгалтерія утримувати аліменти із заробітної плати працівника на підставі виконавчого листа чи потрібно ще й наказ керівника в такій ситуації?
Відповідь
Ні, не потрібно. Пояснимо чому.
Щоб стягнути аліменти з боржника державний виконавець виконавчої служби виносить постанову, яку надсилає для виконання установі, організації, які виплачують боржнику заробітну плату (ст. 68, 69, 76 Закону України «Про виконавче провадження» від 02.06.2016 № 1404-VIII). Установа має відраховувати із заробітної плати працівника кошти і перераховувати на рахунок органу державної виконавчої служби, рахунок приватного виконавця у строк, встановлений для таких виплат боржнику. Установи щомісяця надсилають виконавцю звіт про такі відрахування. Якщо законні вимоги виконавця установа не виконує, у тому числі несвоєчасно подає або не подає звіти про відрахування із заробітної плати та інших доходів боржника, винні особи можуть понести відповідальність.
Тож якщо в установу надходить виконавчий лист, його мають зареєструвати в спеціальному журналі і зазначити дату коли його отримали. Коли повертають виконавчий документ в журналі також роблять відповідну відмітку і зазначають дату коли він вибув.
Оскільки виконавчий лист є обов’язковим для виконання, то щоб утримати аліменти із заробітної плати працівника видавати окремий наказ по установі не потрібно. Виконавчий документ і є підстава утримувати аліменти з працівника. Аліменти утримує працівник бухгалтерії, посадова інструкція якого передбачає обов’язок проводити такі відрахування із заробітної плати.
УВАГА!
Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.