Які захищені носії застосувати для електронного підпису

629

Запитання

Які захищені носії можуть використовувати підписувачі для генерації особистих ключів?

Відповідь

Штрафи за неподання звітів ЧИТАТИ

Відповідно до абзацу другого пункту 2 Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженого постановою КМУ від 19.09.2018 № 749 (далі — Порядок), визначено, що захищений носій особистих ключів — засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки, що призначений для зберігання особистого ключа та має вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на ньому даних від несанкціонованого доступу, безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.

Пунктом 2 статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII зі змінами та доповненнями (далі — Закон), передбачено, що органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, державні реєстратори, нотаріуси та інші суб’єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора, для засвідчення чинності відкритого ключа використовують лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа, а для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону, застосовують виключно засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.

Кваліфікований електронний підпис чи печатка вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, зокрема, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу чи створювачу електронної печатки, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки (п. 2 ст. 18 Закону).

Абзацом 1 пункту 4 Порядку встановлюється, що державні установи для засвідчення чинності відкритого ключа використовують лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа, а для здійснення повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону, здійснення інформаційного обміну з іншими юридичними особами, — виключно захищені носії особистих ключів.

Таким чином, починаючи з 07.11.2018 року особисті ключі підписувачів повинні зберігатися в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки (у захищеному носії інформації).

Для генерації особистих ключів підписувачі можуть використовувати такі захищенні носії:

  • електронний ключ «Алмаз-1»;
  • електронний ключ «Кристал-1»;
  • електронний USB ключ «Secure Token-337».

Зазначені захищені носії мають позитивні експертні висновки Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України у сфері криптографічного захисту інформації.

В межах електронних довірчих послуг (далі — ЕДП), які надаються Кваліфікованим надавачем ЕДП ІДД ДПС, не передбачено надання захищених носіїв особистих ключів. З питань придбання захищених носіїв особистих ключів необхідно звертатися до виробників або офіційних дистриб’юторів. Користувачі Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС для виконання вимог Закону можуть скористатися можливістю повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом на захищений носій інформації (без особистого відвідування відокремленого пункту реєстрації).

ЗІР, категорія 134.01

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як відобразити в обліку вибуття основних засобів

Кожен знає: основні засоби, що перебувають на балансі в установі та активно експлуатуються, можуть зношуватися, старіти морально, чи втрачати потужність. Тобто вони втрачають ознаки, за якими їх в бухобліку визнавали активом. У такому разі в керівника установи з’являється повне право ухвалити рішення про ліквідацію таких об’єктів основних засобів, продаж чи передачу без оплати іншій бюджетній установі тощо. А у бухгалтера – потреба відобразити в обліку вибуття основних засобів
11222

Як вести облік земельних ділянок

Облік земельних ділянок в бюджетних установах — у складі основних засобів чи як нематеріальні активи? Проведення у консультації
51365

Платні послуги бюджетних установ

Бюджетні установи хоча й знаходяться на державному утриманні, але мають право, а часто й нагальну необхідність заробляти шляхом надання платних послуг. В консультації про те, якими можуть бути ці послуги, правила їхнього надання, ціноутворення, оподаткування, застосування РРО та відображення в бухгалтерських проведеннях.
22133

Бухгалтерський облік надходження та списання підручників (бібліотечних фондів)

Якими документами слід керуватися в обліку підручників і навчальних посібників, як відобразити в обліку придбання, надходження при безоплатній передачі підручників і навчальних посібників, як обліковувати списання підручників і навчальних посібників, отримання та продаж макулатури
1153