Які захищені носії застосувати для електронного підпису

684

Запитання

Які захищені носії можуть використовувати підписувачі для генерації особистих ключів?

Відповідь

Штрафи за неподання звітів ЧИТАТИ

Відповідно до абзацу другого пункту 2 Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженого постановою КМУ від 19.09.2018 № 749 (далі — Порядок), визначено, що захищений носій особистих ключів — засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки, що призначений для зберігання особистого ключа та має вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на ньому даних від несанкціонованого доступу, безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.

Пунктом 2 статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII зі змінами та доповненнями (далі — Закон), передбачено, що органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, державні реєстратори, нотаріуси та інші суб’єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора, для засвідчення чинності відкритого ключа використовують лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа, а для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону, застосовують виключно засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.

Кваліфікований електронний підпис чи печатка вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, зокрема, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу чи створювачу електронної печатки, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки (п. 2 ст. 18 Закону).

Абзацом 1 пункту 4 Порядку встановлюється, що державні установи для засвідчення чинності відкритого ключа використовують лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа, а для здійснення повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону, здійснення інформаційного обміну з іншими юридичними особами, — виключно захищені носії особистих ключів.

Таким чином, починаючи з 07.11.2018 року особисті ключі підписувачів повинні зберігатися в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки (у захищеному носії інформації).

Для генерації особистих ключів підписувачі можуть використовувати такі захищенні носії:

  • електронний ключ «Алмаз-1»;
  • електронний ключ «Кристал-1»;
  • електронний USB ключ «Secure Token-337».

Зазначені захищені носії мають позитивні експертні висновки Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України у сфері криптографічного захисту інформації.

В межах електронних довірчих послуг (далі — ЕДП), які надаються Кваліфікованим надавачем ЕДП ІДД ДПС, не передбачено надання захищених носіїв особистих ключів. З питань придбання захищених носіїв особистих ключів необхідно звертатися до виробників або офіційних дистриб’юторів. Користувачі Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС для виконання вимог Закону можуть скористатися можливістю повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом на захищений носій інформації (без особистого відвідування відокремленого пункту реєстрації).

ЗІР, категорія 134.01

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік внесків до статутного капіталу комунальних підприємств ОТГ

Облік внесків до статутного капіталу КП — що буде в обліку та фінансовій звітності, як обліковується вартість внеску на дату його здійснення та на дату балансу. Ці та інші питання — у даному огляді
36409

Як вести касові операції: практичні поради

Попри активне використання безготівкових розрахунків, касові операції залишаються актуальними для бюджетних установ. Розглянемо, як вести касу в 2025 році: які форми застосовувати, як правильно оприбутковувати готівку, які документи оформлювати та які граничні суми встановлені для розрахунків готівкою.
12743

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
67431

Типова кореспонденція субрахунків з переміщення активів

Типова кореспонденція субрахунків — це інструмент, що допомагає бухгалтерам бюджетної сфери відображати господарські операції в обліку згідно з нормативами. У консультації розберемо, як застосовувати типову кореспонденцію, які субрахунки використовуються для внутрішнього переміщення активів, передачі в оренду, безоплатної передачі тощо.
23818