Які захищені носії застосувати для електронного підпису

839

Запитання

Які захищені носії можуть використовувати підписувачі для генерації особистих ключів?

Відповідь

Штрафи за неподання звітів ЧИТАТИ

Відповідно до абзацу другого пункту 2 Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженого постановою КМУ від 19.09.2018 № 749 (далі — Порядок), визначено, що захищений носій особистих ключів — засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки, що призначений для зберігання особистого ключа та має вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на ньому даних від несанкціонованого доступу, безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.

Пунктом 2 статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII зі змінами та доповненнями (далі — Закон), передбачено, що органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, державні реєстратори, нотаріуси та інші суб’єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора, для засвідчення чинності відкритого ключа використовують лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа, а для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону, застосовують виключно засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.

Кваліфікований електронний підпис чи печатка вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, зокрема, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу чи створювачу електронної печатки, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки (п. 2 ст. 18 Закону).

Абзацом 1 пункту 4 Порядку встановлюється, що державні установи для засвідчення чинності відкритого ключа використовують лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа, а для здійснення повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону, здійснення інформаційного обміну з іншими юридичними особами, — виключно захищені носії особистих ключів.

Таким чином, починаючи з 07.11.2018 року особисті ключі підписувачів повинні зберігатися в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки (у захищеному носії інформації).

Для генерації особистих ключів підписувачі можуть використовувати такі захищенні носії:

  • електронний ключ «Алмаз-1»;
  • електронний ключ «Кристал-1»;
  • електронний USB ключ «Secure Token-337».

Зазначені захищені носії мають позитивні експертні висновки Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України у сфері криптографічного захисту інформації.

В межах електронних довірчих послуг (далі — ЕДП), які надаються Кваліфікованим надавачем ЕДП ІДД ДПС, не передбачено надання захищених носіїв особистих ключів. З питань придбання захищених носіїв особистих ключів необхідно звертатися до виробників або офіційних дистриб’юторів. Користувачі Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС для виконання вимог Закону можуть скористатися можливістю повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом на захищений носій інформації (без особистого відвідування відокремленого пункту реєстрації).

ЗІР, категорія 134.01

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Технікоекономічне обґрунтування необхідності списання майна: зразок заповнення

Щоб зняти майно з балансу, треба скласти техніко-економічне обґрунтування. У статті розглянемо на прикладі, як скласти технікоекономічне обґрунтування необхідності списання державного майна.
140

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
186167

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
74010

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
105804