Чи потрібно затверджувати наказом норми витрат палива на автомобіль

14506
Автор
керівник групи експертів з бюджетного обліку Експертус Головбух Цифрового видавництва Експертус, Київ

Запитання

Чи потрібно затверджувати норми витрат палива на автомобіль наказом керівника, чи достатньо керуватися нормами витрат палива, які затвердило наказом Міністерство транспорту України?

Відповідь

Установа, яка має на балансі або орендує автомобіль, зобов’язана планувати потребу в паливно-мастильних матеріалах (ПММ), контролювати їх витрати, вести звітність, тобто раціонально та економно використовувати ПММ. Щоб виконати всі ці завдання, потрібно розрахувати та затвердити норми витрат палива. Тобто встановити допустимі межі споживання палива і врахувати певні умови експлуатації автомобіля.

Для єдиного підходу в списанні ПММ Міністерство транспорту України наказом «Про затвердження норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті» від 10.02.98 № 43 (далі — Наказ № 43), затвердило норми витрат ПММ. Утім, ГоловКРУ в листі від 11.08.2010 № 02-14/1232 зазначило, що Наказ № 43 не пройшов державної реєстрації в Міністерстві юстиції України і керуватися ним мають лише підприємства, установи і організації, які входять до сфери управління Мінтрансу. А інші центральні органи виконавчої влади, підприємства, установи та організації повинні розробити власні нормативні документи щодо нормування витрат палива та мастильних матеріалів відповідно до законодавства.

Не можна стверджувати, що коли ревізори перевіряють, як установа списує ПММ, категорично нехтують Наказом № 43. Утім, щоб не мати проблем під час ревізії, радимо розробити власні нормативні документи щодо нормування витрат палива та мастильних матеріалів.

Якщо ви вирішите самостійно розробити власні нормативні документи, норми витрат мають бути обґрунтованими. Щоб не залучати за додаткову плату фахівців, власні нормативні документи розробляйте на основі Наказу № 43. Тобто керівник має видати окремий наказ по установі, яким установити, що під час списання ПММ треба використовувати Наказ № 43. У наказі про облікову політику також зафіксуйте, що бухгалтерія списує ПММ на підставі Наказу № 43.

Керівник установи на підставі Наказу № 43 може встановлювати коефіцієнти коригування норм витрат палива, а саме: за роботу в зимових умовах, в умовах міста, роботу, яка потребує частих зупинок тощо. І пам’ятайте, що ревізори обов’язково вимагають наказ керівника, якщо установа застосовує коефіцієнти коригування. Якщо такого наказу в установі немає — ревізори вважатимуть, що паливо списали понаднормово.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Власні надходження бюджетних установ

Бюджетні установи фінансуються із загального фонду державного чи місцевого бюджету. Однак окрім загального фонду є ще й спеціальний. Надходження до спеціального фонду, як правило, виникають у результаті діяльності установи і мають спеціальне призначення. Це власні надходження бюджетних установ. Розглянемо, що це за надходження.
75427

Облік запасів: субрахунки, документація, проведення

Вести облік запасів у бюджетному підприємстві простіше, коли маєш підказки від експертів. Розгляньмо, які є групи обліку запасів, які використовувати субрахунки та КЕКВ, як документально оформити облік запасів. А на прикладах покажемо, як відобразити в обліку запаси
171535

Витрати майбутніх періодів: як облікувати

У огляді про те, що таке витрати майбутніх періодів та все про їхній бухгалтерський облік, зокрема облік передплати за оренду, періодичні видання, ліцензію за використання програмного забезпечення
44928

Примітки до фінансової звітності — Форма № 5-дс: заповнюємо з експертом

Примітки до річної фінансової звітності — завершальний звіт. Для бюджетних установ — це форма 5-дс, яку наприкінці 2025 року вирішили оновити. У консультації підготували для вас актуальний бланк форми 5-дс та повну інструкцію зі складання приміток до річної фінансової звітності бюджетної установи. Підкажемо, де можуть ховатися помилки під час заповнення приміток до фінансової звітності.
83535

Технікоекономічне обґрунтування необхідності списання майна: зразок заповнення

Щоб зняти майно з балансу, треба скласти техніко-економічне обґрунтування. У статті розглянемо на прикладі, як скласти технікоекономічне обґрунтування необхідності списання державного майна.
264