Чи потрібно затверджувати наказом норми витрат палива на автомобіль

10005
Автор
керівник групи експертів з бюджетного обліку

Запитання

Чи потрібно затверджувати норми витрат палива на автомобіль наказом керівника, чи достатньо керуватися нормами витрат палива, які затвердило наказом Міністерство транспорту України?

Відповідь

Установа, яка має на балансі або орендує автомобіль, зобов’язана планувати потребу в паливно-мастильних матеріалах (ПММ), контролювати їх витрати, вести звітність, тобто раціонально та економно використовувати ПММ. Щоб виконати всі ці завдання, потрібно розрахувати та затвердити норми витрат палива. Тобто встановити допустимі межі споживання палива і врахувати певні умови експлуатації автомобіля.

Для єдиного підходу в списанні ПММ Міністерство транспорту України наказом «Про затвердження норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті» від 10.02.98 № 43 (далі — Наказ № 43), затвердило норми витрат ПММ. Утім, ГоловКРУ в листі від 11.08.2010 № 02-14/1232 зазначило, що Наказ № 43 не пройшов державної реєстрації в Міністерстві юстиції України і керуватися ним мають лише підприємства, установи і організації, які входять до сфери управління Мінтрансу. А інші центральні органи виконавчої влади, підприємства, установи та організації повинні розробити власні нормативні документи щодо нормування витрат палива та мастильних матеріалів відповідно до законодавства.

Не можна стверджувати, що коли ревізори перевіряють, як установа списує ПММ, категорично нехтують Наказом № 43. Утім, щоб не мати проблем під час ревізії, радимо розробити власні нормативні документи щодо нормування витрат палива та мастильних матеріалів.

Якщо ви вирішите самостійно розробити власні нормативні документи, норми витрат мають бути обґрунтованими. Щоб не залучати за додаткову плату фахівців, власні нормативні документи розробляйте на основі Наказу № 43. Тобто керівник має видати окремий наказ по установі, яким установити, що під час списання ПММ треба використовувати Наказ № 43. У наказі про облікову політику також зафіксуйте, що бухгалтерія списує ПММ на підставі Наказу № 43.

Керівник установи на підставі Наказу № 43 може встановлювати коефіцієнти коригування норм витрат палива, а саме: за роботу в зимових умовах, в умовах міста, роботу, яка потребує частих зупинок тощо. І пам’ятайте, що ревізори обов’язково вимагають наказ керівника, якщо установа застосовує коефіцієнти коригування. Якщо такого наказу в установі немає — ревізори вважатимуть, що паливо списали понаднормово.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

Центральна частина статичний блок 3

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Коди економічної класифікації видатків бюджету: інструкція застосування

Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2024 року та їх застосування – у цьому огляді.
276209

Методика розрахунку орендної плати: визначаємо розмір, індексуємо, розподіляємо

За оренду державного/комунального майна орендарі сплачують орендну плату установі – орендодавцю/балансоутримувачу. Розмір її за перший місяць/добу/годину визначає договір оренди. Та перед укладенням договору орендодавець/балансоутримувач має визначати її розмір. Як визначити/розрахувати орендну плату розглянемо далі.
24251

Облік кредиторської заборгованості

По боргам треба платити. Кредиторська заборгованість бюджетної установи – не виняток. Облік кредиторської заборгованості за товари, роботи, послуги, попередня оплата та післяплата, інвентаризація та списання простроченої кредиторської заборгованості – це питання даного огляду.
23590