Утримуємо зайво нараховані і виплачені відпускні
Запитання
Працівник установи влітку взяв щорічну основну відпустку повної тривалості, у т. ч. вісім днів за невідпрацьований період. Наразі він звільняється. Тож бухгалтер за наказом керівника має утримати зайво нараховані відпускні. Чи повинен він для цього знову визначати розрахунковий період та обчислювати середньоденний заробіток?
Відповідь
Законодавчі норми дають можливість бухгалтерові утримати зайво нараховані відпускні із заробітку працівників лише у чітко встановлених випадках — за переліком, наведеним у статті 127 КЗпП.
У цьому переліку є і звільнення працівника до закінчення того робочого року, за який він уже одержав відпустку.
Аби покрити заборгованість працівника, установа із його заробітку має відрахувати кошти, які той отримав за невідпрацьовані дні. Підставою для цього стане наказ (розпорядження) керівника установи (ст. 22 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР).
Тож коли працівник звільняється до закінчення робочого року, за який він уже отримав відпустку повної тривалості, бухгалтер має відрахувати кошти. А саме — утримати середню заробітну плату, нараховану раніше за дні відпустки, які працівник уже використав і які надавали за невідпрацьовану частину робочого року.